Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این شورا بر تلاش برای نزدیک ساختن افکار و نظرات تأکید کرده و افزود: باید نشریه‌ای علمی و تخصصی برای حوزه داشته باشیم که نظریات تمامی متخصصان و صاحب نظران در آن گردآوری شود، تا نسبت به نزدیک ساختن هر چه بیشتر آرا و نظرات اقدام عملی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مسائل مستحدثه و جدید مانند ارز دیجیتال و امثال آن را از جمله مواردی برشمرد که باید در این مجله‌ تخصصی مورد بحث و کنکاش علمی قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با انتقاد از بی نظمی در برخی برنامه‌های حوزه‌های علمیه، گفت: گاهی نمی‌خواهیم این واقعیات تلخ را بشنویم و ببینیم، ولی واقعیت این است که نظم در بی نظمی است.

وی اظهار داشت: یکی از واقعیت‌ها این است که می‌گویند اگر حوزویان جذب دانشگاه‌ها یا دستگاه‌های قضائی یا آموزش و پرورش شوند، حوزه دچار ضایعه شده، ولی نظر ما برعکس این است و معتقدیم که می‌توان به جای اینها، افراد دیگری را جذب حوزه‌های علمیه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه توصیه‌های خود به مسئولان شورای عالی حوزه‌های علمیه، از ضرورت اصلاحات در حوزه سخن گفته و بیان داشت: من مدتی روی این مساله فکر کرده‌ام که اگر ما بخواهیم حوزه را اصلاح کنیم، باید حوزه در حوزه ایجاد کنیم، یعنی درون این حوزه، حوزه دیگری ایجاد کنیم. یعنی بررسی کنیم و از میان پنجاه هزار طلبه، ده هزار طلبه مستعد را انتخاب کنیم و برای آنها علاوه بر برنامه حوزه، برنامه درسی دیگری بگذاریم و برنامه‌های علمی جامع‌تری را برای آنها تدوین کنیم و شهریه افزون‌تری هم بپردازیم تا بتوانیم از میان آنها طلاب شایسته و نخبه را پرورش دهیم، البته این کار باید با برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.

وی بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی اشاره کرده و افزود: باید هیاتی قوی تشکیل گردد تا موقوفات فراوانی که برای حوزه است، بازپس‌گیری و احیا شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، برگزاری این گونه جلسات میان مراجع و شورا را خوب و مثبت برشمرده و از تلاش‌ها و احساس مسوولیت اعضا تشکر کرده و گفت: شما افسران لشکر امام زمان(عج) و مورد عنایات آن حضرت هستید و مشکلات هم با همکاری و تلاش همگان و نیز توسل و دعا حل خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای عالی حوزه‌های علمیه ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی ارز دیجیتال حوزه علمیه شورای عالی حوزه های علمیه برنامه ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ماکو در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرز‌های دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.   نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.   فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستا‌های مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.   کاظمی خواستار رسیدگی به این مشکل هم از طرف مقامات ترکیه شد.   احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشور‌های ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.   او با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و ساز‌های جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی تردد از مرز‌های گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.   وی افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و ساز‌ها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.   رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوار‌های مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد