Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، «حازم قاسم» سخنگوی این جنبش امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای افزود که  موافقت رژیم اشغالگر با پروژه‌های توسعه شهرک‌سازی برای ۲ برابر کردن تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست در جولان اشغالی سوریه، تجاوز جدیدی به سرزمین و حقوق عربی و در امتداد تجاوز علیه سرزمین فلسطین و مردم آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه دادکه این طرح های شهرک‌سازی بار دیگر نشاندهنده رفتار استکباری اشغالگران و سیاست توسعه‌طلبانه آن‌ها در منطقه و نقض تمام قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است. 

سخنگوی حماس با یادآوری اینکه شهرک‌سازی رژیم اشغالگر در تغییر واقعیات تاریخ و هویت سرزمین عربی موفق نخواهد بود، افزود:  حقوق ملت ما ثابت خواهد ماند و وجود این شهرک نشینان بیگانه در سرزمین عربی پایان خواهد یافت. 

وی یادآورشد: این تجاوزهای صهیونیست‌ها به سرزمین فلسطین و سرزمین‌های عربی نیازمند افزایش توده‌های امت عربی و اسلامی ما و همه نیروهای زنده آن است تا در مقابل این پروژه مقاومت کنند و به استکبار این رژیم در منطقه پایان دهند. 

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» یکشنبه شب در تقابل دوباره با جامعه جهانی، گسترش شهرک‌سازی در منطقه جولان اشغالی سوریه را تصویب کرد که کارشناسان چنین اقدامی را ریشه در شخصیت بنت و مقاصد سیاسی او می‌دانند.  

در این طرح ادعا شده است که رژیم اسرائیل به دنبال توسعه زیرساخت‌ها مناسب برای افزایش دو برابری شمار شهرک نشینان در به اصطلاح «شورای منطقه‌ای جولان» و «شورای محلی قصرین» در پنج سال آینده خواهد بود.  

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش‌دادند که براساس این طرح، ۵۷۶ میلیون شیکل برای برنامه ریزی و اسکان در جولان شامل ساخت هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های جدید در پنج سال آینده هزینه خواهد شد.  

این طرح همچنین شامل ساخت دو شهرک جدید صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه به نام‌های «اسیف» و «باران» و توسعه شهرک‌های جدید خواهد بود.  

اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه جولان و تصمیم‌های این رژیم برای افزایش شهرک‌سازی در این منطقه به طور کامل مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین و موازین بین المللی است و برهمین اساس، جامعه جهانی بارها از این رژیم خواسته است تا به اشغالگری این منطقه پایان داده و از هرگونه دخل و تصرف در آن خودداری کند.  

سازمان ملل متحد از جمله در ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ به اقدام های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه واکنش نشان داد و با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد: اقدام هایی  که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است.  

۱۴۹ کشور به این قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «جولان اشغالی سوریه» رای مثبت دادند و در مقابل خود این رژیم و آمریکا به آن رای منفی دادند و رای ۲۳ کشور نیز به این قطعنامه ممتنع بود.  

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر خواسته است تا تصمیم های  مربوط به جولان اشغالی سوریه، بویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ را که در آن تأکید شده است تصمیم این رژیم برای تحمیل قوانین و صلاحیت خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر حقوقی بین المللی است، اجرا کند.  

این دومین قطعنامه سازمان ملل متحد درباره محکومیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه بود زیرا ۱۰ روز پیش نیز سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.  

به این قطعنامه نیز۹۴ کشور رای مثبت و شش عضو به همراه خود رژیم صهیونیستی رأی منفی دادند و رای ۶۹ کشور به آن نیز ممتنع بود.  

رژیم صهیونیستی منطقه جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه اعراب و این رژیم در ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود در آورد.

برچسب‌ها سخنگوی جنبش حماس اسرائیل آسیای غربی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سخنگوی جنبش حماس اسرائیل آسیای غربی سخنگوی جنبش حماس اسرائیل آسیای غربی رژیم صهیونیستی فلسطین جولان اشغالی سوریه سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر منطقه جولان شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله

در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا، راننده یک کامیون نظامی به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یک اسرائیلی در حمله حزب الله بامداد جمعه با موشک ضدزره به مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که راننده یک کامیون نظامی در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

ارتش اشغالگر مدعی شد که در پاسخ به این حمله مرگبار، انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک حزب الله را در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود