Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@07:44:18 GMT

علائم سرطان معده + شیوه درمان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۵۴۵۶

صراط:

 حمیدرضا دهقان منشادی؛ متخصص رادیوانکولوژی درباره سرطان معده اظهار داشت: علائم اولیه ابتلا به این سرطان مشابه بسیاری از بیماری‌های معده از جمله درد شکمی، کاهش وزن، عدم تمایل به غذا خوردن و سوابق بیماری‌های شکمی مانند نفخ و ناراحتی گوارشی و حتی زخم معده است.

به گزارش صدا و سیما؛ وی افزود: بسیاری از بیماران به دلیل اینکه علائم سرطان معده مشابه سایر بیماری‌های معده است، چندان آن را جدی نمی‌گیرند و در زمان مناسب به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص رادیوانکولوژی با اشاره به اینکه دلیل بسیاری از بیماری‌های معده از جمله سرطان معده، عفونت با هلیکوباکتر است، گفت: بر اساس برخی بررسی‌های انجام گرفته، نتیجه آزمایش هلیکوباکتر در بیش از ۷۰ درصد مردم ایران مثبت است. این باکتری از مسیر آب و دستگاه گوارش منتقل می‌شوند و سطح بهداشت پایین از دلایل بروز آن است.

دهقان منشادی ادامه داد: وراثت نیز می‌تواند از دلایل ابتلا به سرطان معده باشند و افرادی که در خانواده و خویشاوندان نزدیک خود سابقه ابتلا به این بیماری را دارند، باید نسبت به انجام غربالگری در زمان مناسب حساس باشند.

به گفته وی در ایران سرطان معده یکی از شایعترین سرطان‌ها است و در استان‌هایی در شمال غرب کشور از جمله اردبیل و آذربایجان حتی میزان ابتلا به سرطان معده از سرطان ریه هم بیشتر است و این در حالی بوده که سرطان معده در بسیاری از کشور‌های دنیا جزو چهارمین و پنجمین سرطان شایع محسوب می‌شود، ولی در برخی از استان‌های ما اولین سرطان گوارشی و دومین سرطان به طور مثال در زنان بعد از سرطان پستان است.

وی خاطر نشان کرد: اولین اقدام تشخیصی برای شناسایی سرطان معده، انجام آندوسکوپی است و اگر شک وجود تومور باشد، حتما نمونه برداری صورت می‌گیرد و اگر از این طریق تومور معده تشخیص داده شد، سی‌تی‌اسکن و پت اسکن نیز انجام می‌گیرد تا مرحله بیماری مشخص شود. لاپاراسکوپی تشخیصی نیز در مرحله بندی تومور و شناسایی میزان رشد آن حائز اهمیت است.

این متخصص رادیوانکولوژی با تاکید بر اینکه، در نظر گرفتن برنامه درست درمانی در کمک به بیمار بسیار حائز اهمیت است، گفت: قدم اول در درمان سرطان معده این است که بدانیم سرطان در کدام مرحله قرار دارد.

دهقان منشادی گفت: در صورتی که سرطان در مرحله اول قرار داشته باشد درمان با جراحی شروع و پایان می‌یابد، ولی در صورتی که سرطان در مرحله دوم و سوم باشد ابتدا شیمی درمانی شروع و سپس جراحی انجام می‌گیرد و حتی گاهی پس از آن نیز دوباره شیمی درمانی و در صورت نیاز رادیوتراپی انجام می‌شود.

این متخصص رادیوانکولوژی خاطر نشان کرد: اگر سرطان در مرحله ۴ و یا متاستاز باشد، درمان فقط با شیمی درمانی و با هدف کنترل بیماری انجام می‌گیرد و عمل جراحی چندان کمک‌کننده نیست.

دهقان منشادی درباره میزان مرگ و میر افراد در اثر ابتلا به این سرطان گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر افراد در صورت ابتلا به این نوع سرطان بالا است و بیشترین مرگ و میر را بعد از ابتلا به تومور ریه دارد. البته تشخیص به موقع و به هنگام بیماری در درمان موفقیت آمیز آن بسیار حائز اهمیت است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سرطان معده کاهش وزن صراط دهقان منشادی سرطان معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوش هایی برای آرامش اعصاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استرس، اضطراب، اعصاب نا آرام و .. واژه‌هایی نه چندان غریبه برای انسان‌های جوامع امروزی که فاکتور‌های استرس زای بسیاری را اطراف خود دارند ودرک می‌کنند نیست ولی مشکل غیرقابل رفعی هم نیست.
در میان روش‌های گوناگون تسکین اعصاب طب سنتی جایگاه خاصی دارد. نسخه‌های طبیعی برای رسیدن به آرامش اعصاب و روان شامل دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی هستند که در این بخش به معرفی چند دمنوش موثر و فوق العاده برای آرامش اعصاب و روان خواهیم پرداخت.

دمنوش آرامش چای میوه گل نسترن
با ۱۵ عدد میوه گل نسترن می‌توانید یک دمنوش آرامبخش اعصاب و روان تهیه کنید. این چای طبیعتی معتدل و تا اندازه‌ای خشک دارد وغنی از ویتامین ث می‌باشد برای همین در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست.

دمنوش آرامش چای به لیمو
این چای با طبیعت گرم برای آرامش اعصاب و روان بسیار مفید است. خواص فوق العاده این دمنوش گیاهی باعث شده است تا این نوشیدنی در لیست درمان‌های مشکلاتی همچون سرماخوردگی، تشنّج، نقرس، درد‌های سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی‌های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثراست؛ همچنین این چای، تقویت کننده حافظه، شستشودهنده کلیه و مقوی قرار گیرد.
مصرف این چای به علّت دارا بودن زیرفون، برای خانم‌های باردار ممنوع است.

دمنوش آرامش اعصاب هل
هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می‌کند و همین خود دلیلی واضح و ساده است برای اینکه برای آرامش اعصاب و روان از دمنوش آن استفاده کنیم. هل علاوه بر این برای تقویت هوش و افزایش قدرت جنسی مفید است. در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده‌ها استفاده می‌کنند.

دمنوش آرامش چای زعفران
زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و یکی از گیاهانی است که شادی بخش و خنده آور است. تقویت قلب، تحریک قوای مغزی، ضدکرم خوردگی دندان، شستشودهنده کلیه، تقویت کننده معده، درمان و ضدسرفه و خلط آور است.
در هنگام زایمان برای تسهیل و تسریع روند زایمان می‌توان یک مثقال آن را دم کرده میل نمود، امّا در دوران بارداری بهتر است از مصرف زیاد آن خودداری کرد.

دمنوش آرامش نعناع فلفلی
نعناع تقویت کننده و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند. نعناع فلفلی یکی از گیاهانی است که موجب تسکین بدن و افزایش هوش می‌شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب شده و طعم خوبی به آن میبخشد.

دمنوش آرامش چای بابونه
طبیعت این گیاه دارویی معتدل و در بابونه‌های صحرایی به سمت گرم و خشک است، گیاهی دارویی با خاصیت ضد صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده است. از خواص و فواید دیگر این گیاه که دمنوش آن بسیار طرفدار دارد می‌توان به ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتهاآور بودن آن اشاره کرد.
چای و دمنوش بابونه توسط متخصصان طب سنتی برای درمان‌هایی با هدف تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه همچنین خواص قلب و عروقی بابونه شامل گشاد کننده عروق قلبی، پایین آورنده فشار خون، بهتر کردن خون رسانی به مغز و کلیه، رقیق کردن خون و کمک کننده به کم خونی تجویز می‌کنند.

دمنوش آرامش چای زیره سیاه
دمنوش درمانی زیر سیاه با طبیعت بسیار گرمی که دارد می‌تواند ناآرامی اعصاب را که گاهی ناشی از سردی زیاد مزاج است به راحتی رفع کند؛ علاوه براین خواص دیگری همچون افزایش فشارخون پایین، تصفیه خون، تقویت قلب وعروق وشـسـتـشـوی کـلـیـه، ضد زردی پوست، افزایش دهنده شیرمادر، ضد نفخ وتقویت معده از آن مطرح شده است.

دمنوش آرامش بادرنجبویه
بادرنجبویه یا همان گیاه ملیسا یکی از نسخه‌های طب سنتی برای هضم و اعصاب است، گیاه پرخاصیتی که برای تنظیم عملکرد تیروئید مفید است و به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدانی ضد اضطراب قوی است.

دمنوش آرامش چای گزنه
گیاه گزنه یک ضد صفرا و سنگ کیسه صفرای قوی است و غلظت خون و چربی خون را کاهش می‌دهد و بهدلیل طبیعت گرمی که دارد برای آرامش اعصاب و روان مفید می‌باشد.
در میان نسخه‌های قدیمی که از گزنه استفاده می‌شده است ، از آن به عنوان ماده‌ای موثر برای شستشوی کلیه، ضد سرطان و خونریزی، زیادکننده شیرمادر، برطرف کننده خستگی، ضد ریزش موی سر و درمان پروستات یاد شده است.

دمنوش آرامش دارچین
ازخواص و فواید درمانی دارچین سخن بسیار است که در چند خط نمیگنجد. این ادویه‌ی مفید برای تنظیم قند خون مفید است و خواص ضداسپاسمی دارد. دارچین ضد میکروب و ضد التهاب بوده و انرژی تان را افزایش می‌دهد و به سادگی می‌تواند یک داروی آرامش بخش اعصاب و روان باشد، ادویه‌ای که برای درمان بی اشتهایی و نفخ معده نیز تجویز می‌شود.

دمنوش آرامش چای سفید
چای سفید چای محبوب و مورد علاقه امپراتور‌های چینی مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می‌شود، این چای پرخاصیت و فایده از گذشتگان به عنوان نسخه‌ای برای آرامش بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا مورد استفاده بوده است.

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟