Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@13:20:32 GMT

آخرین صحبت‌های غواص شهید «رحیم پور ازغدی» +عکس

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۵۶۱۱

استاد رحیم‌پور روایت می‌کند که برادرش در آخرین سخنان خود شب قبل از عملیات کربلای ۴ خطاب به وی‌ می‌گوید:‌ «وقت رفتن است ، عملیات بسیار نزدیک و چند شب بیشتر تا دیدار دوست نمانده است...»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، استاد «حسن رحیم پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از صاحب نظران شناخته شده‌ی انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سوابق حضور این اندیشمند فرزانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل بر کسی پوشیده نیست. برادرِ کوچک‌تر وی به نام «حمید» این افتخار را داشت که در عملیات «کربلای۴» یکی از هزاران غواص خط شکن بود و در همین نبرد، بال در بال ملائک گشود.
   

استاد «حسن رحیم پور ازغدی» درباره شهادت اخوی اش چنین می گوید: « من و حمید هر دو در کربلای ۴ غواص بودیم. حمید در جزیره بوارین و در حالی که دو سنگر دشمن بعثی را با رشادت هرچه تمام با نارنجک منهدم کرد، پس از نبردی شرافتمندانه خلعت شهادت پوشید.»

استاد رحیم‌پور روایت می‌کند که برادرش در آخرین سخنان خود شب قبل از عملیات کربلای ۴ خطاب به وی‌ می‌گوید:‌ «وقت رفتن است ، عملیات بسیار نزدیک و چند شب بیشتر تا دیدار دوست نمانده است. برویم و دنیا را برای هر که به معرکه نیامد ، بگذاریم . عاقبت با اهل تقوی است و خواهند دید که وعده خداوند ، درست است  نه وعده های شیطان...»

 پیکر «حمید رحیم پور ازغدی» سه سال پس از شهادتش تفحص شد و به میهن اسلامی بازگشت.
   

در این روزها که سالگرد «عملیات کربلای ۴»  است، ضمن آرزوی عاقبت به خیری و خصوصا شهادت برای استاد «حسن رحیم پور ازغدی» (ایشان در سه عملیات بدر، «والفجر ۸» و «کربلای چهار» توفیق خط شکنی در لباس غواصی را داشت)، تصاویری از این بسیجی شهید را به علاقمندان تقدیم می کنیم.

    روحمان با یادش شاد
    هدیه به روح بلندپروازش صلوات
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


شهبد «حمید رحیم پور ازغدی» نفر وسط
 


شهبد «حمید رحیم پور ازغدی» نفر سمت راست
 


شهبد «حمید رحیم پور ازغدی» نشسته، نفر هفتم از راست
 


شهبد «حمید رحیم پور ازغدی» نفر اول
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس رحیم پور ازغدی حسن رحیم پور ازغدی کربلای 4 شهدای غواص خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کربلای ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر گفت: مأموران انتظامی بخش رحیم‌آباد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل شن و ماسه مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۰ تن شن و ماسه رودخانه‌ای که به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

سرهنگ جوانمردی تصریح کرد: در این خصوص راننده ۳۳ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عکس آرشیوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری