Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آستانه سال جدید میلادی، شمار آوارگان و مهاجرانی را که در سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه در تلاش برای رساندن خود به سواحل اروپا و به ویژه ایتالیا جان خود را از دست داده اند بیش از ۲۵۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی شمار قربانیان در این دریا ۹۷۸ نفر ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراژدی غرق شدن آوارگان در دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد. در همین حال دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند از نزدیک شدن آوارگان به مرز‌های خود جلوگیری کنند.

یک کارشناس ایتالیایی امور مهاجرت در این باره گفت: دولت‌های اروپایی از جمله ایتالیا با کمک پهپاد، قایق‌های آوارگان فراری از جنگ و خشونت را در دریای مدیترانه شناسایی و توسط گارد ساحلی آن‌ها را به عقب باز می‌گردانند تا در اردوگاه‌ها در حبس بمانند و نتوانند خود را به سواحل اروپا برسانند. سیاست‌های ضد مهاجرتی اروپا در تضاد با حقوق بشر است.

لئو لوکا اورلاندو، شهردار پالرمو در جزیره سیسیل ایتالیا نیز نپذیرفتن آوارگان و رها کردن آن‌ها در قعر دریا را فاجعه‌ای بزرگ خواند و افزود: اروپا یک روز به جرم نسل کشی در آب‌های مدیترانه محاکمه خواهد شد.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد در ۶ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار آواره و مهاجر سرگردان در دریای مدیترانه جان باخته اند.
در حالی که هر روز دریای مدیترانه آوارگان را در کام خود فرو می‌برد دولت‌های اروپایی همچنان در قبال هزاران قربانی درمدیترانه بی تفاوت هستند.

دریای مدیترانه مرگبارترین مسیر برای آوارگان و مهاجرانی است که با قایق‌های کوچک چوبی کوچک و یا بادی تلاش می‌کنند خود را به اروپا برسانند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران پناهجویان دریای مدیترانه دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود

دیوید تیلور رقیب اصلی حسن یزدانی بعداز دو شکست پیاپی مقابل هموطن خود در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا، از کشتی خداحافظی خواهد کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران حرفه‌ای کشتی این کشتی‌گیر پرافتخار باشد که پنج طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکرا‌‌ت‌شان را شروع کردند. این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی دیویدی تیلور باشد که اکنون روی به مربیگری آورده است.

با توجه به عدم تجربه تیلور در مربیگری، جذب تیلور با استانداردها در این ایالت همخوانی نخواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که این کشتی گیر سال‌ها کنار کایل ساندرسون (قهرمان المپیک 2004 آتن و مربی تیم ملی آمریکا) بوده و ممکن است توانایی انجام این کار را داشته باشد.

تیلور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم با شکست تاریخی حسن یزدانی به مدال طلا دست یافت. او همچنین سه بار قهرمان جهان شده است و مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را بعداز باخت به پادشاه ایرانی کسب کرده است.

تیلور تابستان امسال برای رفتن به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ رقابت داشت اما در مسابقات انتخابی المپیک مقابل آرون بروکس شکست خورد. او دو کشتی را ظرف پنج ساعت به بروکس باخت تا از رسیدن به المپیک پاریس بازماند. 

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه