Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رمضان حافظی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی در سال گذشته ۲۷۶ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای ۸۵۸ طرح اشتغالزا پرداخت شده بود.

وی افزود: در طرح اشتغال روستایی و عشایری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هم که از ابتدای سال ۹۷ اجرایی شده است تاکنون یکهزار و ۱۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال به جامعه روستایی برای ایجاد یکهزار و ۱۵۲ طرح اشتغالزا پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حافظی اظهار داشت: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که استان در این زمینه قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم صندوق کارآفرینی امید که متفاوت با بانکها است، آسان‌گیری پذیرش ضامن برای اعطای تسهیلات است به طوری که با توجه به توانایی فرد وام‌گیرنده، یارانه و املاک نیز به عنوان ضامن پذیرفته می شود.

وی به طرح هر روستا یک محصول اشاره کرد و گفت: روستا یکی از مهم­ترین پایگاه­ های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه است، توانایی­ های جامعه روستایی منجر به پویایی اقتصاد کشور می شود و منجر به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اشتغال و کاهش فقر در کشور شود.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: در همین راستا صندوق کارآفرینی امید تلاش دارد تا با الگوی  هر روستا - یک محصول و با همکاری تمامی دستگاه­ های مرتبط ملی، استانی و محلی با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت­ پذیری افراد جامعه محلی  به این مهم اهتمام ورزد.

وی افزود: روستاهایی مانند ملاحسن و اسپاخو در مانه و سملقان، سارمران و سرچشمه اسفراین، گلیان شیروان، فیروزه و قصر قجر بجنورد و دویدوخ راز و جرگلان را از جمله روستاهایی دانست که این طرح در آنها اجرا شده است.

حافظی به روستای بدون بیکار نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در یک روستای هر شهرستان اجرا شده که موفقیت های خوبی به دنبال داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد صندوق های خرد محلی زنان روستایی و عشایری تشکیل می دهد که طی آن تمامی بانوانی که در روستا مشغول به تولید محصولی هستند می توانند با استفاده از یک سفته به عنوان ضامن از این تسهیلات برخوردار شوند.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید، سود این تسهیلات را کمتر از چهار درصد اعلام کرد و با اشاره به سخت گیری برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات و پذیرش ضامن، خاطرنشان کرد: روستاییان، عشایر و کارآفرینان جامعه در پرداخت اقساط وفادارتر هستند در این راستا اکثریت قریب به اتفاق وام گیرندگان این صندوق اقساط خود را به موقع پرداخت می کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

برچسب‌ها بجنورد تسهیلات ارزان قیمت کارآفرینی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تسهیلات ارزان قیمت کارآفرینی بجنورد تسهیلات ارزان قیمت کارآفرینی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد

اکبر ابدالی گفت: پروانه‌های صادر شده در بخش تولیدی و خدمات فنی به تعداد یک هزار و ۸۵۷ فقره با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر و همچنین در بخش توزیعی و خدماتی به تعداد سه‌هزار و ۷۸۴ مورد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اصناف استان طی سال گذشته نیز افزود: در سال ۱۴۰۲، ۱۹ انتخابات صنفی در استان قم برگزار و مسئولان اتحادیه‌ها تعیین شدند، همچنین در این مدت با تشکیل جلسات کارشناسی در خصوص قیمت گذاری ۲۲ قلم کالا اقدام لازم صورت گرفت.

او در ادامه گفت: سال گذشته ۵۷۹ متقاضی دریافت تسهیلات در بخش اصناف استان به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و سایر موارد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

گفتنی است مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند