Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد رضا صائینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر  ۹۱.۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال دُز اول و ۸۲ درصد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند که توصیه می شود افراد باقیمانده نیز به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی  با تاکید بر اینکه اومیکرون تنها با ۲ دُز واکسن قابل پیشگیری نیست، اضافه کرد: با توجه به بروز موارد اومیکرون در مبتلاسان جدید به کرونا در سطح کشور و اهمیت تزریق نوبت سوم یا یادآور واکسن کرونا در جلوگیری از ابتلا و ظهور علائم شدید بیماری اهمیت صد چندانی می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای پیشگیری مطلوب از بیماری کووید- ۱۹ به خصوص ابتلا به سویه اومکیرون بسیار حائز اهمیت است، حتی پس از تزریق نوبت سوم نیز باید مدت زمان حدود ۲ هفته سپری شود، تا ایمنی زایی ناشی از تزریق واکسن به بالاترین میزان برسد و تاخیر در تزریق واکسن بخصوص در نوبت سوم، اثربخشی واکسن را کمتر خواهد کرد.  

وی تاکید کرد: نویت سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که واکسن های سینوفارم، برکت، اسپوتینک، آسترازنکا و بهارات را دریافت کرده اند، با فاصله ۳ ماه از نویت دوم قابل تزریق است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: افرادی که واکسن پاستور را انتخاب کرده اند، هر سه نوبت واکسن را به فاصله یکماه دریافت می کنند و از طرفی در تزریق نویت سوم لزوما نباید از واکسن های تزریق شده در نوبت های قبلی استفاده شود و می توان از واکسن های دیگر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که به هر دلیل فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده اند، برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمعی واکسن مراجعه کنند و افراد مبتلا به بیماری  بیمارهای مزمن، کبدی، کلیوی، فشار خون بالا و آسم نیر دریافت نوبت سوم واکسن خود را به تاخیر نیندازند.

صائینی خاطر نشان کرد: سامانه تلفنی ۳۳۰۱۹۰ ستاد هدایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان آمده پاسخگویی در خصوص سوالات مردم به واکسن بوده و در صورتی که افراد  به دلیل کهولت سن با مشکلات حرکتی مایل به دریافت واکسیناسیون سایر هستند، با سامانه  تلفنی یاد شده تماس حاصل کنند.

اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته ویروس کروناست که محققان آفریقای جنوبی آن را شناسایی کرده اند و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب‌ها اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان واکسن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان واکسن اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان واکسن زنجان واکسن کرونا سوم واکسن نوبت سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد