Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی میرقراچولو مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی  گفت : پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و سردابی در مزارع استان تولید شود.

او گفت : هم اینک ۹۲ مزرعه پرورش ماهی گرمابی در استان وجود دارد که پیش بینی می‌شود ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن انواع ماهی برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

دستگیری صیادان در بجنورد

او گفت : پارسال از سطح مزرع گرمابی استان ۳۵۰ تن ماهی برداشت شده بود با وجود خشکسالی با تلاش فعالان بخش حوزه شیلات پیش بیینی برای تولید ماهی در این مزارع نسبت به پارسال افزایشی است.

میرقراچولو گفت : بیشترین ماهی تولید مزارع گرمابی و سردابی استان شامل آمور، کپور، فیتوفاگ و قزل آلا است.

او شمار مزارع پرورش ماهی سردابی خراسان شمالی را ۹۷ فقره ذکر کرد و گفت : در مجموع هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنها در حدود یک هشتم منابع آبی استان صنعت آبزی پروری ایجاد شده است در حالیکه ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت در این بخش اقتصادی وجود دارد.

میرقراچولو گفت : در این استان ۸۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب شامل سدها، رودخانه ها، چشمه‌ها و قنات‌ها منابع آبی وجود دارد که از این میزان تنها در ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آن صنعت آبزی پروری شامل مزارع سردابی و گرمابی ایجاد شده است.

او گفت : خراسان شمالی از ۴۱ رودخانه فصلی و دایمی، سه هزار دهنه چشمه، چهار هزار و ۳۰۳ حلقه چاه عمیق، نیمه عمیق و دستی، ۶۳۷ رشته قنات و هشت سد از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت آبزی پروری برخوردار است.

او مزیت پرورش ماهی را در استان علاوه بر اشتغال برای جوانان و درآمدزایی بهره گیری از آب برای بخش‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت : رویکرد توسعه این استان بر مدار کشاورزی است و آنان می‌توانند همزمان با استفاده از آب حتی استخر‌های کشاورزی، از آب آن نیز برای تولید محصولات کشاورزی بهره گیرند.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب