Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:11:55 GMT

فیلم: چشمه های آبگرم و معدنی، ظرفیت مغفول گردشگری آوج

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۶۳۳۰

‍‍‍‍‍‍

دریافت 79 MB

به گزارش ایرنا، استان قزوین دارای ۲ منطقه نمونه گردشگری در حوزه آبگرم هاست، یکی از آنها به نام یله گنبد در حوالی روستایی به همین نام در بخش کوهین شهرستان قزوین قرار دارد و دیگری به نام خرقان است که در شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج واقع شده است.

آب گرم یله گنبد گوگردی بوده و با متوسط دمای ۴۲ درجه سانتی گراد برای درمان انواع بیماری های گوارشی از طریق استنشاق و  عصبی و مفصلی از طریق آبتنی موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب این چشمه از دسته آب های معدنی بیکربناته کلسیک آهن و گازدار گرم است و استحمام در آن  به دلیل برخورداری از گاز کربنیک و گرمای آن تسکین بخش است.

آبگرم آهکی خرقان نیز از آب هایی از نوع کلروه سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با pH اسید است و استحمام و استنشاق بخار آن برای کاهش و رفع دردهای سیاتیک، رماتیسم و عفونت های مجاری تنفسی و ... موثر است. 

با وجود همه تاکیدهای مسئولان و ضرورت پیشروی به سمت اقتصاد مقاومتی که یکی از الزامات آن توجه به ظرفیت های داخلی و فعال سازی آنها از جمله در حوزه گردشگری است اما به نظر می رسد در استان قزوین تاکنون اقدام شایسته و درخوری برای بهره گیری از ظرفیت آبگرم ها و استفاده از پتانسیل این حوزه برای رونق اشتغال و اقتصاد منطقه صورت نگرفته است و در این خصوص بیشتر حرف و شعار زده شده و هنوز عمل خاصی تاکنون مشاهده نشده است.

مسافرانی که برای تسکین دردها و بیماری های گوارشی، عصبی و مفصلی به آبگرم یله گنبد مراجعه می کنند با کم ترین امکانات رفاهی مواجه می شوند و به شکل سنتی و اولیه از آب این مکان استفاده می کنند، اینجا خبری از دوش و رختکن و سرویس بهداشتی مناسب و درخور شان گردشگران نیست و همه امکانات آن به چند آلونک که نام سوییت بر روی آنها گذاشته شده است، خلاصه می شود.

راه دسترسی به این آبگرم نیز تعریفی ندارد و مسافران برای رسیدن به یله گنبد باید بیش از ۱۰ کیلومتر راه خاکی و پر دست انداز را بپمایند و ریسک خراب شدن خودروی خود را نیز به جان بخرند.

اگرچه دست کم این وضعیت در آبگرم خرقان بهتر است و در شهر آبگرم یک مجموعه آبدرمانی کوچک وجود دارد اما در این شهر نیز امکانات لازم برای مسافران فراهم نیست و استفاده ظرفیت موجود این منطقه برای پذیرش گردشگر با فقدان امکانات زیرساختی مغفول مانده است.

برچسب‌ها آوج اقتصاد مقاومتی استان قزوین مواد معدنی قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آبگرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آوج اقتصاد مقاومتی استان قزوین آوج اقتصاد مقاومتی استان قزوین مواد معدنی قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آبگرم یله گنبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد