Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@12:42:58 GMT

نرخ تولد در قم ۱۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۶۵۷۲

نرخ تولد در قم ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال قم گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۱۴ هزار واقعه ولادت، که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، منوچهر تیموری در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی گفت: بیش از هفت هزار وفات، پنج هزار و ۶۵۰ ازدواج و سه هزار و ۵۰۳ طلاق در استان ثبت شده که اگر با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم، در ازدواج چهار درصد کاهش، و در طلاق نیز ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اداره‌کل چند وظیفه اصلی دارد که ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد هویتی و نشر اسناد جمعیتی از جمله آن است.

مدیرکل ثبت احوال قم یادآور شد: در ثبت وقایع حیاتی بیش از ۹۸ درصد وقایع حیاتی استان در مهلت قانونی که ۱۵ روز برای ولادت و ۱۰ روز برای وفات است ثبت می‌شود که این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی صورت می‌گیرد و در ارائه آمار جمعیتی به مسئولان و تصمیم گیران مهم است.

تیموری صدور شناسنامه مکانیزه را از دیگر فعالیت‌های ثبت احوال دانست و گفت: سالانه بیش از ۶۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی ۲۰ دفتر خدمات پیشخوان را سازماندهی کردیم و مجوز دادیم که خدمات را بگیرند و پس از صدور شناسنامه مکانیزه از طریق پُست به در منازل ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال قم با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی که از طرح‌های زیرساختی ثبت احوال است افزود: کارت ملی هوشمند کلید ورود دولت به دولت الکترونیک است که از ۹۳۰ هزار واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی قم تاکنون حدود ۹۹ درصد ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۱ درصد مردم کارتشان را دریافت کرده.اند.

وی با یادآوری اینکه سازمان ثبت احوال به ۱۲۰ دستگاه و سازمان اداری متصل است و ۵۰ نوع خدمت به مردم ارائه می‌کند گفت: فضای الکترونیکی ایجاد شده در ثبت احوال بسترهای لازم را برای خدمات رسانی بهتر به مردم در دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده و حتی حذف فیزیکی دفترچه‌های بیمه هم در بستر استفاده از سامانه‌های الکترونیک ثبت احوال ممکن است.

در ادامه با بیان اینکه در همه نقاط کشور همه می توانند خدمات الکترونیک ثبت احوال را دریافت کنند افزود: از دیگر طرح‌های ثبت احوال آیین‌نامه اهدای تابعیت به فرندان زنان ایرانی که با مردهای خارجی ازدواج می‌کنند است که مرجعش اداره اتباع خارجی است و بعد از ثبت نام و معرفی این اداره فرزندان آنها شناسنامه‌دار می‌شوند و در ۹ ماهه سال جاری برای ۵۰۰ تَن از این افراد شناسنامه صادر شده و خدمات را دریافت می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: کار دیگری که در ثبت احوال به تازگی انجام می شود رونمایی از اسناد سجلی مفاخر، بزرگان، شهیدان و علما است که از سند سجلی در مراسم‌های مختلف رونمایی می‌شود.

همچنین با اشاره به اینکه از نظر فراوانی اسامی در استان هر ۱۰ اولویت اول پسرها و دخترها نام‌های اهل بیت هستند بیان کرد: در  بیمارستان‌های ایزدی و گلپایگانی و همچنین بهشت معصومه هم نیرو مستقر است که کار اداری مردم در همان جا انجام شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا طلاق ازدواج قم دانشگاه علوم پزشکی دولت دولت الکترونیک خدمات رسانی الکترونیک زنان اهل بیت گلپایگانی تولد ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی