Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان در سخنانی، هر دو خواهان حل بحران این کشور شدند. «میشل عون» از سر‌گیری نشست‌های کابینه و گفت‌و‌گوی فراگیر ملی را کلید حل بحران کنونی دانست و «نجیب میقاتی» مشارکت برای حل بحران و برگزاری انتخابات را راهکار رسیدن این کشور به آرامش قدیمی خود عنوان کرد.

روزنامه ایران/ به گزارش «نهار نت»، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان دوشنبه شب سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سخنان خود بدون اینکه از حزب یا گروه خاصی نام ببرد، از آنها انتقاد کرد و گفت: «من سعی کردم از فروپاشی دولت جلوگیری کنم و با نشست‌های مختلف سعی کردم راه حلی برای وضعیت فعلی پیدا کنم. اما برخی احزاب حاضر نیستند از منافع خود چشم‌پوشی کنند و مردم برای آنها اهمیتی ندارند.»

وی در بیان راه‌حل‌هایی که پیش روی لبنان برای حل بحران کشور است، گفت: «نخستین راه‌حل شناسایی مسببان این وضعیت و محافظت از ارزش پول ملی است.»

وی همچنین ضمن تأکید بر سلاح مقاومت مدعی شد، مسئولیت اصلی دفاع از کشور برعهده دولت خواهد بود.

وی همچنین تأکید کرد: «نمی خواهم باهیچ کس، هیچ حزبی و هیچ گروهی دشمنی کنم و یا وحدت هیچ فرقه ای را خدشه دار کنم. اما تعلل ها و تعویق ها را نمی پذیرم و سقوط دولت را بر نمی تابم.»

«عون» همچنین با اشاره به اینکه جلسات کابینه باید برگزار شود، گفت: «لازم است هر چه زودتر برای رسیدگی به مشکلاتی که وجود دارد، نشست‌های کابینه از سر گرفته  شود.»

وی در حالی خواستار از سر‌گیری نشست‌های کابینه شد که 6 دسامبر (15 آذر) سایت شبکه خبری «العالم» خبر داده بود، «حسن عزالدین»، عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان از نخست‌وزیر و مسئولان خواسته بود، با رفع موانع، جلسات هفتگی کابینه را دیگر بار برگزار کنند تا مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی آنان برطرف شود.

«عون» سپس خواهان گفت و گوهای فراگیر ملی در لبنان شد و گفت: «به عنوان رئیس جمهوری لبنان خواهان گفت و گوهای فراگیر ملی و توافق بر سر سه موضوع و تصویب آنها در نهاد های ذیربط هستم.»

وی در بیان این سه موضوع گفت: «تمرکز زدایی گسترده اداری و مالی، استراتژی دفاعی برای حفاظت از لبنان و یک برنامه اقتصادی قدرتمند که شامل اصلاحات لازم باشد، سه امری است که باید به آنها رسیدگی شود.»

کمتر از 24 ساعت بعد از سخنرانی تلویزیونی «میشل عون»، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان هم در سخنانی از دغدغه‌های خود درباره وضعیت کشور سخن گفت.

به گزارش «نهارنت»، «میقاتی» با اشاره به اینکه فرمانی را امضا کرده که به موجب آن از رئیس جمهور لبنان خواسته است، با امضای آن بستر برگزاری انتخابات پارلمانی ماه مه را فراهم کند.

او سپس تأکید کرد: «معتقدم انتخابات می‌تواند مسیر سیاسی کشور را اصلاح کند. این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.»

وی سپس با اشاره به اینکه از هرگونه تسویه حساب سیاسی خودداری می‌کند و برای از سر‌گیری کابینه حاضر با معامله با هیچ‌کس نیست، گفت: «اگر به این نتیجه برسم که استعفای من راه‌حل بحران کشور است، در آن تردید نخواهم کرد. اما اگر چنین استعفایی منجر به تخریب بیشتر لبنان شود، هرگز استعفا نخواهم کرد.»

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنرانی‌اش، با حمایت ضمنی از حزب‌الله لبنان بدون اشاره به آن گفت: «این موضوع را قبول ندارم که لبنان تحت نفوذ یک گروه یا کشوری خارجی است.» او سپس با نام بردن از حزب‌الله لبنان گفت: «حزب‌الله مانند هر حزب سیاسی قادر به فعالیت در کشور است.»

نخست‌وزیر لبنان در پایان با اشاره به تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت خاطرنشان کرد: باید بار دیگر خواستار دور نگه داشتن دستگاه قضا از گرایشات سیاسی و حفظ استقلال آن شویم. مشکل امروز ما در لبنان این است که نسبت به قوانین داخلی بی‌توجه هستیم و به قوانین بین‌المللی دل می‌بندیم و این درحالی است هیچ راه حل امیدوار کننده‌ای جز پایبندی به استقلال دستگاه قضایی در وهله نخست و پس از آن مشروعیت بین‌المللی وجود ندارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فراگیر ملی نخست وزیر حزب الله حل بحران راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088989

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت