Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: چون در تهران برای پزشکان شغل نیست، دلیل نمی‌شود که بگوییم به نیروی پزشکی نیازی نداریم، حتماً نیاز داریم و آمار هم نیاز بیشتر به پزشک را نشان می‌دهد.

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون برنامه و بودجه، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: برخی استدلال شبه منطقی دارند و می‌گویند نباید افزایش پزشک داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقتاً دلیل منطقی در سخنان‌شان نمی‌بینم. آن‌چه مسلم است همچنان در سایر رشته‌های دانشگاهی انبوهی از فارغ‌التحصیلانی را داریم که بعضاً در بازار کار با مشکل مواجه می‌شوند و شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند. همان‌طور که در چنین شرایطی نباید بگوییم تربیت رشته‌های مختلف مانند مهندس، وکیل و ... متوقف شود، در مورد پزشک هم باید معتقد به این باشیم که نباید تربیت پزشک به خاطر نبود بازار کار مناسب متوقف شود. این دلیل نمی‌شود چون در تهران برای پزشکان شغل نیست بنابراین نیاز به پزشک نداریم، حتما نیاز داریم و آمار هم نیاز به پزشک بیشتر را نشان می‌دهد. مگر اینکه به سطح مشخصی از سرویس دهی قانع باشیم.

رضوانی در پاسخ به این سوال که «با توجه به این‌که جمعیت کشور رو به پیری است و دهه های ۶۰ و ۵۰ نیازمند خدمات پزشکی می‌شوند، زمینه خدمات پزشکی در حال و آینده چگونه است؟»، تصریح کرد: بنده و برخی از دوستان و کارشناسان معتقد به این هستیم در کشور کمبود پزشک داریم. طبیعتاً زمانی‌که سن متوسط جمعیت بالا رود، نیاز افراد مسن به خدمات پزشکی بیشتر می‌شود. همزمان با جبران کمبود پزشک انتظار می‌رود از نظر اقتصادی و فراهم کردن تجهیزات و خدمات پزشکی چاره‌جویی شود تا ارائه خدمات به مردم به بهترین نحو صورت بگیرد. 

وی در ادامه افزود: حقیقت این است که در هیچ کجای دنیا مجریان، سیاست کلان را تعیین نمی‌کنند و تعیین تکلیف با سیاست‌های کلان، قوانین و مصوبات فرادستی می‌باشد و مجریان تنها باید مجری برنامه‌ها و قوانین باشند. این‌که وزارت بهداشت تصمیم بگیرد ظرفیت را کاهش دهد به اعتقاد من کار درستی نیست. از سال‌ها پیش این ظرفیت کاهش پیدا کرده است که آن زمان باید مراجع قانونی برخورد مناسب می‌کردند که متأسفانه این کار انجام نگرفت. ما در تمام زمینه‌ها از نظر نیروی انسانی بسیار غنی هستیم در پزشکی هم پزشکان خوبی داریم اما کافی نیست و باید تربیت پزشک به صورت مستمر ادامه داشته باشد. نهادهای نظارتی همیشه و همه جا باید مراقبت‌های قانونی در همه امور از جمله این مسأله را داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ایران را یکی از قطب‌های اصلی در جهت ارائه خدمات پزشکی دانست و بیان کرد: ما ظرفیت این‌که به کشورهای دیگر خدمات پزشکی ارائه دهیم را داریم و شاید بیشتر از کشورهای دیگر هم داشته باشیم. اگر بحث تربیت پزشک را پیگیر باشیم تا نیازهای داخلی بهتر تامین شود می‌توانیم توریسم سلامت را بیش از آن چیزی که الان وجود دارد پاسخ‌گو باشیم. 

رضوانی در پایان در پاسخ به این سوال که «آیا انحصار و کمبود پزشک عمومی و متخصص در این دولت برطرف خواهد شد؟» اظهار داشت: از نظر قانونی کمبود قانون نداریم که بگوئیم مشکل قانون است! اگر در زمینه‌ای، نیازی وجود داشته باشد آن نیاز از جانب دولت در قالب لایحه اعلام می‌شود و مجلس انجام می‌دهد. باید با وسعت نظر این موضوع بررسی و اقدام شود. اگر افق‌های بلندمدت از قبیل توریسم سلامت، ضرورت سرویس دهی بهتر به مردم و نیاز به خدمات بیشتر در آینده مدنظر قرار بگیرد، قطعاً به این ظرفیت از پزشک قانع نخواهیم شد و به سمت تربیت بیشتر پزشک روی می‌آوریم.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مردم تهران در مجلس شورای پزشک بازار کار ارائه خدمات به مردم وزارت بهداشت نیروی انسانی ایران سلامت دولت قانون مجلس پیری جمعيت ظرفیت پزشکی تربیت پزشک خدمات پزشکی تربیت پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: بدون علم، اعتقاد درستی وجود نخواهد داشت و در این عرصه معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی صحیح نسل آینده کشور هستند.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در زنگ سپاس معلم ابهر با اشاره به تلاش‌های خالصانه معلمان دلسوز و فداکار در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: در عرصه علم و پیشرفت و تعالی کشور نقش برجسته معلمان انکارناپدیر است و تربیت و آموزش هیچگاه از یکدیگر و از علم جدا نیستند.

وی با تبیین و تشریح جایگاه علم در دین مبین اسلام و کلام ائمه اطهار (ع)، اظهار کرد: بدون علم، اعتقاد درستی وجود نخواهد داشت و در این عرصه معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی صحیح هستند که در راستای شکوفایی علم و دانش در وجود دانش‌آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

او با توضیح اینکه معلم‌ها گران‌قدرترین و باارزش‌ترین ویژگی انسانی را به ما می‌آموزند زیرا در عالم انسانیت، انسان جز علم هیچ شرافت و ارزشی ندارد، افزود: در روایت آمده است، انسانی که علم نیاموزد و در خدمت علم نباشد، مانند خار و خاشاک روی آب است.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه علم تنها چیزی است که انسان را انسان می‌کند و هیچ بدلی ندارد، اذعان کرد: به همین خاطر است دین ما بزرگ‌ترین ارزش را به علم داده است تا جایی که وقتی ملائکه از خداوند سبحان پرسیدند چرا به آدم سجده کنیم خداوند فرمود: برای اینکه آدم عالم است.

در ادامه این مراسم نیز مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر با اشاره به ارزش و جایگاه معلم در احادیث و روایات ائمه معصومین و در کلام مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در صیانت از شان و جایگاه معلم هم خود معلم و هم وزارت آموزش و پرورش و هم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی وظیفه دارند و اکرام معلم باید به صورت یک فرهنگ عمومی درآید.

مجید مرادی با بیان اینکه همه باید بدانند خرج کردن برای آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری و ساخت زیر بناها است، تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان‌هایی مومن، خردمند، اندیشمند، منصف، منضبط و در یک کلام متخلق به اخلاق اسلامی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید