Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از منابع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفت، نخستین سیستم‌های دفاع هوایی اس-۵۵۰ این کشور به صورت موفقیت آمیزی آزمایش‌ها و تست‌ها را گذرانده و عملیاتی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این مقام مسئول گفت: این سیستم‌های دفاع هوایی به صورت موفقیت آمیزی آزمایش‌ها و تست‌ها را سپری کرده و نخستین گروه از آنها عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین سامانه جدید را یک سامانه "کاملا جدید و بی‌رقیب" متحرک دفاع موشکی استراتژیک توصیف کرد که می‌تواند سفینه‌های فضایی، موشک‌های بالستیک و اهداف مافوق صوت را در ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری هدف قرار دهد.

به گفته این منبع آگاه، این سیستم جدید بخشی از سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی جامع روسیه است که شامل سیستم‌های "پانتسیر"، اس-۳۵۰، اس-۴۰۰ و اس-۵۰۰ می‌شود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در نشست ۹ نوامبر وزارتخانه گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست‌های صنعت دفاعی کشور در سوچی به تاریخ نوامبر بر اهمیت تحویل دادن سامانه‌های دفاعی اس-۳۵۰، اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ به نیروهای ارتش کشور تاکید کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.

کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.

با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران