Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر مولود کعبه در دانشگاه آزاد مشهد از علاقه‌مندان و واجدان شرایط خواست آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام جواد مهدوی نسب، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر مولود کعبه در مشهد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدوی نسب گفت: این جشنواره با محوریت امیرالمومنین امام علی (ع) و شناخت سیره و معارف آن حضرت در قالب ارسال شعر تدوین شده است که در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، مدارس سما، سایر دانشگاه‌ها و علاقمندان به شرکت در این جشنواره برگزار می‌شود و استادان، دانشجویان، کارمندان، دانش‌آموزان سما و اعضای خانواده دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و تمامی شعرا و علاقه مندان می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

 

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی ادامه داد: سیره و معارف امیرالمومنین (ع) مستند به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی شامل ولادت، تربیت، سبقت در ایمان، ولایت، وصایت، شجاعت، اُخوت، عبادت، برائت، عدالت، علم و حکمت، زوجیت، تبعیت از رسالت، حکومت، کتابت وحی، خطابه، خلافت، قضاوت، مظلومیت و شهادت از جمله محور‌های این جشنواره است.

 

گفتنی است، شاعران می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های شعری مختلف مانند غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، قطعه، ترجیع بند، ترکیب بند و ... به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. به شاعران اشعار برگزیده جوایزی مانند تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی از ۳۰ تا ۸۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

 

علاقمندان باید آثار جدید خود که در جشنواره‌های دیگر ارائه نشده است را مطابق شیوه‌نامه جشنواره تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت https://iaum.nahad.ir نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۵۱۳۶۶۳۰۰۳۹ – ۰۵۱۳۳۶۶۳۰۲۳۶ تماس بگیرند.

 

این جشنواره ۲۷ بهمن ماه امسال همزمان با ولادت امام علی (ع) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد خراسان رضوی میلاد حضرت علی رهبری در دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره «آیین سرزمین من» ویژه مدارس شهر کرمان به‌صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش نمایشگاه آداب و رسوم لباس و غذا‌های محلی مدارس سما و بخش تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز مراسم گلزار شهدای کرمان و تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس سما کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ بومی با اشاره به جایگاه والای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌هایی است که سرشار از خُرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های محلی است و بسیاری از این مسائل روز به روز در حال کمرنگ شدن و حتی به کلی فراموش شدن هستند و دانشگاه‌ها می‌توانند برای احیای آنها گام بردارند.

علیرضا منظری توکلی، معماری، هنر، ادبیات، ورزش‌ها، بازی‌ها و خوراک و پوشاک را از خصوصیات هر منطقه برشمرد و توضیح داد: با وجود پیشرفت‌های شگرفی که در زمینه ارتباطات ایجاد شده و از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی بین ملت‌ها تبادل فرهنگی و عقاید صورت می‌گیرد، زنده نگه داشتن سنت‌های کهن ایرانی یکی از الزامات مهم فعالان فرهنگی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای تقدیر و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تشریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مسئولیتی همگانی است و جامعه فرهیخته و دانشگاهی در این مسیر وظیفه بزرگ‌تری برعهده دارند تا مظلومیت و حقانیت این عزیزان را به نسل‌های بعدی بنمایانند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان هم بر ضرورت برگزاری محافلی از این دست را برای تبیین بیشتر و شناساندن فرهنگ اصیل و برخاسته از عدالت ملت غیور ایران به‌خصوص مردمان دیار کریمان ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند