Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحوم آریانپور هفتم شهریور ماه سال ۱۳۰۸ در کاشان به دنیا آمد و مدرسه عالی ترجمه را به کمک پدرش در سال ۱۳۴۸ بنیان نهاد. وی پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌کرد.

مجموعه کتاب‌های فرهنگ پیشرو آریان‌پور مشتمل بر فرهنگ‌های هفت جلدی انگلیسی به فارسی، چهار جلدی فارسی به انگلیسی، دو جلدی گسترده، یک جلدی فراگیر تنها برخی از آثار منتشر شده از آریان‌پور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر آریان‌پور در سال ۱۳۷۸ کل اموال موروثی خاندان آریان‌پور کاشانی را به دانشگاه کاشان هدیه کرد. وی همچنین حق‌تألیف کتاب‌های خود را پس از مرگ به این دانشگاه واگذار کرده بود.

کد خبر 646408 برچسب‌ها خبر مهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم آریان پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد