Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت، سیامک اشرفی برزیده دبیرکل شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت روز گذشته با ابولفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت دیدار کرد. در این جلسه  پیرامون مسائل مختلف امتحانات پایان ترم، افزایش ظرفیت، افزایش حقوق کارورزان و سایر مسائل آموزش پزشکی تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه برگزاری امتحانات ورودی‌های جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشگاه‌ها سپرده شد

در این دیدار، بنا به درخواست شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت پیرو نامه نگارش شده، نحوه برگزاری (حضوری یا مجازی) امتحانات ورودی‌های جدید به ویژه ۱۴۰۰ به دانشگاه‌ها سپرده شده است و موضوع برای سایر جدید الورودها در دست بررسی است.

نحوه افزایش ظرفیت‌ رشته‌های پزشکی برای مناطق محروم

 افزایش ظرفیت‌ رشته‌های پزشکی به شکل درصدی برای مناطق محروم با اصلاح نظام توزیع با نظر کامل کارشناسی وزارت بهداشت انجام خواهد شد. این افزایش ظرفیت منوط به تامین خوابگاه و امکانات مناسب آموزشی خواهد بود.

تجدید نظر درباره برگزاری حضوری امتحانات در صورت وخامت اوضاع

 امتحانات پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی حضوری خواهد بود اما در صورت وخیم شدن وضعیت سویه جدید کرونا، در تصمیم گیری تجدید نظر خواهد شد. در ستاد ملی کرونا به محض وخامت احتمالی اوضاع کرونا به ویژه اومیکرون، تصمیم گیری خواهیم کرد. اما در حال حاضر امتحانات پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی (به غیر از ورودی‌های جدید) در حال بررسی است و دانشجویان امتحانات را حضوری در نظر بگیرند.

اختصاص یک کرسی از شورای آموزش دانشگاه‌ها به شوری صنفی

بنا به درخواست شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت به شکل دستوری یک کرسی شورای آموزش دانشگاه‌ها به شورای صنفی دانشجویان اختصاص داده خواهد شد تا دانشجویان در تصمیم گیری آموزشی دانشگاه‌ها نقش داشته باشند.

نگارش آیین‌نامه جدید کارورزی رشته‌های علوم پزشکی

آیین‌نامه جدید کارورزی رشته‌های علوم پزشکی با همکاری شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت نگارش و ابلاغ خواهد شد.

افزایش حقوق کارورزان پیرو درخواست شورای صنفی دانشجویان در دست بررسی است و وزارت بهداشت به دنبال یافتن منبعی پایدار برای افزایش کمک هزینه تحصیلی اینترن‌ها به شکلی قابل توجه است. همچنین بیمه مسئولیت بزودی شامل رزیدنت‌های پزشکی و بزودی شامل تمامی دانشجویان بالینی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خواهد شد.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1123697 برچسب‌ها امتحان پایان ترم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امتحان پایان ترم دانشجویان وزارت بهداشت شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی ورودی های جدید افزایش ظرفیت دانشگاه ها پایان ترم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است