Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@21:57:17 GMT

هنر رویدادی را تجربه کنید

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۷۱۹۰

هنر رویدادی را تجربه کنید

همزمان با تداوم مجموعه نمایشگاه‌های دوره تخصصی آرت پروژه، با همکاری آموزشگاه آرین هنر و مرکز علمی کاربردی ایران سپهر و با حضور هنرمندان و دانشجویان، ویژه برنامه هنر رویدادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، انسان‌ها با زندگی در دنیای پر فراز و نشیب، تجربه‌های زیادی کسب می‌کنند؛ گاهی دل‌بسته می‌شوند و گاهی نیز به ناچار باید دل کندن را انتخاب کنند و بروند که متاسفانه کار آسانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذشتگان، میراثی را برای آیندگان به یادگار می‌گذارند که یادآور لحظه‌های تلخ و شیرینی خواهدبود چرا که غم و شادی یکی پس از دیگری می‌آیند. در همین راستا جمعی از هنرمندان و دانشجویان در هنر رویدادی 10 دی‌ماه شرکت خواهند کرد و تصاویری را خلق می کنند و مخاطبان نیز در این رویداد، آثار متفاوتی را مشاهده می‌کنند چرا که روحیه و فکر انسان‌ها یکسان نیست.

حسین تحولیلیان، ایده پرداز و مدیر برنامه هنر رویداد در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: در دنیای هنر مفاهیم مختلفی برای بیان وجود دارد و هرکدام با زبان خاص خود مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین تمام افراد می‌توانند در این دوره شرکت کنند و با توجه به نوع کنشی که انجام می‌شود ضرورتی ندارد که فرد شرکت کننده صرفاً نقاش و هنرمند باشد. موضوع اصلی این برنامه در دوره آرت پروژه شکل گرفت و بیش‌ترین افرادی که در آن شرکت می‌کنند کسانی هستند که در آرت پروژه حضور داشتند و گروه دوم نیز دانشجویان نقاشی دانشگاه ایران سپهر و بعد از آن نیز بعضی هنرمندان نیز حضور دارند که درمجموع ۳۰ نفر در این برنامه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه قرعه کشی انجام می‌شود و بوم‌‍هایی که اندازه‌های یکسانی دارند به افراد داده شده و فرد مدت دو ساعت زمان دارد تا موضوعی دلخواه را به تصویر بکشد.

تحولیلیان با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این برنامه در خلق آثار محدودیتی ندارند، اظهار کرد: بعد از قرعه کشی، مجدداً بوم به نفر دوم داده می‌شود که می‌تواند طرح قبلی را تکمیل کند یا اینکه اثری متضاد با موضوع اول خلق کند چرا که انسان‌ها متفاوت هستند بنابراین آثاری گوناگون ایجاد می‌شود و هرکسی باتوجه به نوع فکر و تصوری که دارد بوم را طراحی می‌کند. بوم به نفر سوم تحویل داده می شود و در نهایت قرعه‌کشی برای نفر چهارم انجام می‌شود و بوم تا زمان برگزاری نمایشگاه در اختیار نفر آخر است و چنانچه بوم خریداری شود مبلغ به فرد چهارم داده می شود.

این ایده پرداز و مدیر برنامه با اشاره به اینکه حس مالکیت، تغییر ایجاد می کند، ادامه داد: فلسفه این رویداد هنری احساس مالکیت و تعلق خاطری است که وجود دارد. تمام پدیده‌هایی که در اختیار ما قرار دارد از گذشتگان به ارث رسیده است و این واقعیت با آثار گوناگونی عنوان می شود که تنها نقاشی نخواهد بود. بنابراین احساس مالکیت و تعلق خاطر داشتن از اتفاقاتی است که در این رویداد هنری مطرح می شود و وقتی آثار فرد تغییر می‌کند احساس خاصی دارد.

وی درباره علت انتخاب دانشگاه ایران سپهر گفت: تعدادی از دانشجویان نقاشی این دانشگاه در برنامه هنر رویدادی شرکت می‌کنند و مکان‌های دیگری را برای این جریان در نظر گرفتیم که موافقت نشد و چون دانشگاه ایران سپهر تمایل به همکاری داشت برای این رویداد انتخاب شد.

به گزارش ایمنا حسین تحویلیان نقاش، پژوهشگر و فعال هنری، متولد ۱۳۴۰ در شهر اصفهان و دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی است. وی بیش از ۵۵ نمایشگاه به‌صورت انفرادی وگروهی در شهرهای مختلف ایران و کشورهای، امارات، بحرین، کره جنوبی و روسیه برگزار کرده است. عضویت در هیات موسس انجمن هنرمندان نقاشان اصفهان، تدریس در دانشگاه و عضویت در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیریت گروه هنر دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۳ برخی از فعالیت‌های تحویلیان بوده است، وی همچنین مدیریت آموزشگاه آرین هنر را به عهده دارد.

"هنر رویدادی" جمعه 10 دی‌ماه در مرکز علمی کاربردی ایران سپهر واقع در خیابان هزار جریب، خیابان کارگر، سازمان فنی و حرفه ای اصفهان اجرا خواهد شد.

کد خبر 545109

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هنر رویدادی حسین تحویلیان نمایشگاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هنر رویدادی ایران سپهر هنر رویداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه