Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت نهم دی ماه بیان کرد: در آن روز پرافتخار در تاریخ انقلاب اسلامی، وقتی مردم دیدند که آرمان های انقلاب اسلامی، ارزش های والای اسلام و امنیت و آرامش کشور به خطر افتاده است، با تمام توان به میدان آمدند و بار دیگر ثابت کردند که خداباوری و مردم باوری دو رکن اصل بقا و پیشرفت انقلاب اسلامی در دهه های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ملت ایران از آزمون سخت نجات کشور از نا امنی و آشوب، سربلند بیرون آمدند و امروز آزمون اصلی پیش روی مسئولان است و آن حل مشکلات مردم است که ان شاءالله با تلاش و مجاهدت آنها نیز از این آزمون موفق و سربلند بیرون بیاییم.



قالیباف خاطرنشان کرد: آنچه از مرور ایام الله انقلاب اسلامی برای همه ما آشکار می شود آن است که ما مسئولان باید در هر لحظه بیش از قبل به وظایف خود در قبال این همه فداکاری و مجاهدت مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال مردم حل مسائل معیشتی مردم و به خصوص مدیریت گرانی هاست.



وی افزود: مردم در سخت ترین زمان ها در عمل دلبستگی خود را به انقلاب اسلامی نشان داده اند و ما نیز باید در عمل با اتخاذ تصمیمات عقلانی و هوشمندانه انتظارات آنان را برآورده سازیم.



رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز موازی کاری و دامن زدن به اختلافات، اتخاذ تصمیمات بر مبنای آزمون و خطا، پرداختن به مسائل حاشیه ای و فاصله گرفتن از تمرکز بر حل مسائل اقتصادی مخصوصا مدیریت گرانی ها خلاف وظایف ما در قبال مردم است.



قالیباف بیان کرد: در ۹ دی ماه بار دیگر با ملت شریف و فداکار ایران اسلامی پیمان ببندیم که ما نیز همچون آنها دغدغه ای جز انقلاب و اسلام و منافع ملی نداریم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار خواهیم بست و منافع شخصی و گروهی خود را بر منافع ملی و انقلابی ترجیح نخواهیم داد.



وی در پایان گفت: همچنین باید از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر کنم که با حفظ سیاست اولویت بهداشت بر درمان و توجه به این مهم، با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کردند و با تصمیمی که شب گذشته گرفته شد، ظرفیت پذیرش دانشجویی پزشکی سالانه ۲۰ درصد به مدت ۴ سال افزایش پیدا کند. همانطور که وعده کرده بودیم امیدوارم هم نگرانی متقاضیان تحصیل در این رشته ها کمتر شده باشد و هم نیاز مناطق محروم به پزشک متخصص در آینده ای نه چندان دور کمتر شود.  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف گرامیداشت نهم دی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند