Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خضری جانشین فرماندار در ستاد بحران شهرستان لامرد اظهار داشت: پیرو اطلاعیه و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع توفان و باران شدید در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی، ستاد بحران شهرستان لامرد با آماده باش تمام نیروهای عضو ستاد تلاش کنند تا برای کاهش خسارت احتمالی تمام اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جلسه ستاد بحران لامرد اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته همه مدیران دستگاه‌های خدماتی سطح شهرستان موظف هستند ضمن پایش وضعیت خدمات رسانی در ایام بارندگی، هر گونه کمبود و مشکل را به فرمانداری منعکس کنند.

خضری از همه مردم درخواست کرد در هنگام بارش شدید باران از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت بروز مشکل یا حادثه احتمالی، موارد را به مسئولین امر منعکس کنند.

حمزه محمدی فرماندار شهرستان مُهر هم بیان داشت: مرخصی و مأموریت مدیران تا پایان بارندگی لغو خواهد شد و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، و اداره راه و شهرسازی شهرستان باید نسبت به پاک‌سازی معابر و آبراهه‌ها و زیرگذرها و همچنین رفع آب‌گرفتگی‌ها در مسیرها و معابر که در زمان بارندگی رخ خواهند داد باید اقدام و از ظرفیت تمام ماشین‌آلات مستقر در شهرستان از صنایع، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و معادن شن و ماسه استفاده کنند.

رئیس شورای تأمین شهرستان مهر افزود: اداره منابع آب نسبت به لایه روبی و پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها و گور آب‌های مشرف‌به شهرها و روستا اقدام فوری کند و اداره منابع طبیعی از سدهای تغذیه مصنوعی بازدید داشته باشند و در صورت نیاز به بازسازی تا قبل از بارندگی اقدام کنند.

فرماندار مهر گفت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان تمام تمهیدات لازم را برای دپوی لوازم و تجهیزات به‌خصوص موارد مربوط به بارندگی و سیل آماده و گزارش فوری به دبیرخانه ستاد بحران شهرستان بیندیشد.

محمدی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و مدیریت بحران در خصوص شرایط جوی و پیش‌بینی‌های لازم به کشاورزان، دامداران، زنبورداران و... اطلاع‌رسانی و از بروز هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری کند.

محمدی با اشاره به  ادارات خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری‌ها گفت: این ادارات و نهادها می‌بایست نسبت به حفاری‌های انجام‌شده در سطح شهرستان قبل از بارندگی اقدام و آن‌ها را پر و یا مرمت و اصلاح کنند.

 شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی لامرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی لامرد سازمان مدیریت بحران کشور بارندگی لامرد بحران شهرستان ستاد بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است