Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاالله زمانی چهارشنبه در کارگاه آموزشی نحوه تهیه طرح هادی روستایی برای مشاورین افزود:  استان فارس ۲ هزار و ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و بر اساس برنامه مدون  سالانه ۲۰۰ طرح هادی باید بازنگری شود ، اکنون همه روستاها طرح هادی دارند اما  در حوزه بازنگری طرح ها  فعالیت ها باید بیشتر شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بازتعریف طرح هادی مسکن روستایی اظهار داشت : طرح‌هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی‌روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی و طرح‌های جامع ناحیه ای تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی اهداف مورد نظر از تهیه و اجرای طرح‌های هادی را برشمرد و ادامه داد :  ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ،  تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی ، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و  ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله اهداف تهیه و اجرای این طرح ها است.

‌وی با بیان اینکه در تهیه و اجرا و بازنگری طرح های هادی روستایی تکالیف و وظایف بنیاد مسکن و دیگر نهادهای مسوول در حوزه روستایی کاملا روشن و واضح است افزود: این تکالیف بسیار گسترده است ، شرح وظایف و مقررات کامل تدوین شده ، تهیه طرح ها ابتدا و انتهایی مشخص دارد که موازین قانونی در آن دیده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: رویکرد بنیاد مسکن به کارگیری نیروهای جوان و متخصص در حوزه شهرسازی است و در این کارگاهها تجربه های پیشکسوتان ارائه می شود ، گروههای کارشناسی و فنی در استانداری ، مسکن و شهرسازی ، منابع طبیعی و سازمان های مسوول وجود دارند و بر تهیه طرح ها نظارت می کنند ، رعایت ضوابط و مقررات در تهیه طرح ها کاملا دیده شده و رعایت آن الزامی است.

زمانی بیان کرد : نادیده گرفتن این ضوابط مسایل حقوقی ، سیاسی ، اجتماعی در پی دارد و در نظر گرفتن آن برای مشاورین جوان الزامی است ، حاشیه نشینی که گریبان بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله شیراز را گرفته و بیش از ۴۰ روستای اطراف شیراز را درگیر حاشیه نشینی کرده نتیجه نادیده گرفتن همین ضوابط قانونی طرح های هادی است ، وقتی افرادی به حریم این طرح ها تجاوز می کنند و خارج از دایره طرح به ساخت و سازهای غیر مجاز مبادرت می ورزند نتیجه ان گسترش حاشیه نشینی در اطراف کلان شهر شیراز و شهرهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ مشاور درمحدوده  استان فارس به صورت حقیقی و حقوقی  با بنیاد مسکن کار مشاوره ای انجام می دهند تا جلوی این نقایص را بگیرند افزود: امسال حدود ۲۳۰ روستا در دستور کار بازنگری طرح  هادی است که بازنگری طرح باید در آن انجام شود ، تا عقب ماندگی های پیشین جبران شود  ، بنیاد مسکن دراین بازنگری ها حساسیت های فنی را بسیار جدی می گیرد.

زمانی اضافه کرد : طرح های هادی تهیه شده بارها از سوی کارشناسان بررسی  و بازبینی می شود و استانداردها چندین بار کنترل می گردد ، به رغم اینکه مشاورین شخص حقیقی هستند توصیه ما این است که  به صورت گروهی کار مشاوره انجام گیرد  و نظر مشورتی گروهی در تدوین طرح ها اعمال شود.

برچسب‌ها روستائیان توسعه روستایی بنیاد مسکن فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان توسعه روستایی بنیاد مسکن روستائیان توسعه روستایی بنیاد مسکن فارس طرح های هادی بازنگری طرح تهیه طرح ها استان فارس بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد