Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:07:31 GMT

دیدار عباس و گانتس در منزل وزیر جنگ اسرائیل

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۷۴۳۸

دیدار عباس و گانتس در منزل وزیر جنگ اسرائیل

به گزارش «تابناک به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه شنبه با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منزل وی در اراضی اشغالی دیدار کرد.

کان گزارش داد که این دومین دیدار بین آنها از زمان تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل، پس از دیدار اخیرشان در رام الله حدود دو ماه پیش است.

همچنین این اولین بار از سال ۲۰۱۰ است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ اسرائیل در داخل اراضی اشغالی دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام کان، دیدار دو طرف با موافقت نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل برگزار شد.

بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل در توئیتی پس از این دیدار اعلام کرد که با محمود عباس در مورد اتخاذ تدابیر اقتصادی و مدنی و اهمیت تقویت هماهنگی امنیتی میان دو طرف گفت‌وگو کرده است.

حسین الشیخ، یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح هم گفت که محمود عباس و گانتس درباره راه‌های دستیابی به راه‌حل سیاسی گفتگو کردند.

شیخ در توییتی نوشت: در این دیدار در مورد اهمیت ایجاد افق سیاسی که منجر به راهکاری سیاسی مطابق با قطعنامه های مشروع بین المللی شود، بحث شد.

وی افزود که دو طرف همچنین درباره "شرایط میدانی متشنج ناشی از عملکرد شهرک نشینان" بحث و گفتگو کردند و در این نشست به بسیاری از مسائل امنیتی، اقتصادی و انسانی پرداخته شد.

از سوی دیگر جنبش حماس در واکنش به دیدار محمود عباس با بنی گانتس در حومه تل‌آویو، این دیدار را به شدت محکوم کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در توئیتی نوشت: دیدار محمود عباس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از سوی همه میهن پرستان محکوم و مردود و نوعی انحراف از آرمان فلسطین است.

وی افزود: این نشست مصادف شد با حمله شهرک نشینان به مردم ما در کرانه باختری که بر شدت جنایت رهبری تشکیلات خودگردان می‌افزاید و خنجری به انتفاضه اهالی کرانه باختری محسوب می‌شود.

قاسم در پایان گفت: این رفتار رهبری تشکیلات خودگردان باعث تعمیق شکاف سیاسی فلسطین، پیچیده شدن اوضاع فلسطین، تشویق برخی از طرف‌های منطقه که خواهان عادی‌سازی با اشغالگری هستند و تضعیف موضع فلسطین در رد عادی‌سازی با اسرائیل می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی محمود عباس تشکیلات خودگردان گانتس اسرائیل ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی تشکیلات خودگردان محمود عباس وزیر جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • دومینوی حادثه برای مقامات اسرائیلی؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست