Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:19:11 GMT

معرفی و نقد و بررسی اشک‌های اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۷۴۴۳

معرفی و نقد و بررسی اشک‌های اصفهان

دومین جلسه از سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه‌های بخارا، به مناسبت انتشار رمان "اشک‌های اصفهان" به قلم شهزاده ایگوآل، به معرفی و نقد و بررسی این اثر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهزاده ایگوآل، نویسنده، پژوهشگر، جامعه شناس، عضو انجمن نویسندگان ترکیه، زاده تهران، تحصیلکرده ترکیه و ساکن والنسیا و استانبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تا به امروز، مقالات متعددی در رابطه با فرهنگ ایران تألیف کرده و ترجمه آثار فارسی از سینمای ایران به ترکی استانبولی و همچنین برگردان متون «ترکی عثمانی به ترکی استانبولی» را در کارنامه خود دارد.

ایگوآل جایزه نویسنده «بهترین رمان سال» را از طرف انجمن نویسندگان ترکیه دریافت کرده است. مطالعات و تدریس‌های او در زمینه تاریخ ایران، جامعه شناسی، مردم شناسی وادبیات، ایگوآل را بر آن داشت تا سمینارهایی با عنوان «ایران دیروز و امروز» و «ایران را با یک ایرانی بشناسیم» برگزار کند.

کتاب چهارم او: «اشک های اصفهان» برای نخستین بار در زادگاهش به زبان فارسی ترجمه و در نشر هونار منتشرشد.

رمان «اشک‌های اصفهان» حکایت موازی عشق است در دو زمان به فاصله صفویه تا امروز، در شهر زیبای اصفهان و مواجهه‌ای است با گیرایی و جذابیت این شهر و ابنیه‌هایش، که با پیچ و تاب این عشق تاریخی، از زوایایی دیگر کشش راز و رمزآلودش را پیش چشمان خواننده می گشاید.

"ایگوال" تا سال ۲۰۱۹ صدها توریست را به واسطه رمان هایش متوجه ایران کرد و پای نویسندگان مشهورترک را به سرزمین مادری اش باز کرد. حالا معتبرترین اژانس های ترکیه با نام او تور برگزارمی کنند وبه سمینارها و همایش های زیادی برای سخنرانی دعوت می شود. یکی از آژانس های حرفه ای ترکیه تور "گام به گام درایران همراه با شازده ایگوال" را درسفرهای خود تعریف کرده است. رسانه هایی هم که همراه او به ایران می ایند این سفرها را برای مخاطبان ترک روایت می کنند. تورهایی که حتی از سایرتورهای خارجی نیز بیشترمورد استقبال قرارگرفته است. تورهای ادبی" ایگوال" در ایران با برگزاری شب ادبیات و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران همراست.

"ایگوال" به دلیل سه دهه زندگی درترکیه و تسلط به زبان ترکی استامبولی رمان هایی نوشته که توجه نویسندگان مطرح این کشورومخاطبان را به خودجلب کرده است. همین جذابیت درروایت موجب شده تا مخاطبان رمان هایش ونویسندگان سرشناس ترکیه راغب شوند تا به ایران سفرکنند. او کنفرانس بسیاری را با نام"ایران را با یک ایرانی بشناسیم"در دانشگاه ها و مراکز فرهنگی ترکیه برگزارکرده است.

دومین جلسه از سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه های بخارا به مناسبت انتشار رمان اشک‌های اصفهان به قلم شهزاده ایگوآل و با ترجمه "نازلی علمی" ازسوی نشر هونار، به معرفی و نقد و بررسی این اثقر اختصاص دارد. این نشست با حضور ناهید طباطبایی، پژند سلیمانی، ساجده سلیمی، آفرین ذبیح مند و علی دهباشی ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰ در کتابفروشی فرهنگان فرشته، واقع در خیابان فرشته، خیابان فیاضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار می شود.

به علت رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه به صورت همزمان از صفحات اینستاگرامی بخارا و فرهنگان فرشته پخش خواهد شد و متعاقباً در صفحه انتشارات هونار قرار خواهد گرفت.
instagram.com/bukharamag instagram.com/farhangan.fereshte

کد خبر 544978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشک های اصفهان مجله بخارا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اشک های اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان

سرهنگ حسین بساطی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در یکی از مناطق حاشیه ای شهرستان اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس در پاسگاه انتظامی دستجاء پس از بررسی های میدانی ۳ سارق را در ارتباط با این سرقت شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی هماهنگ متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۱۸ رأس احشام مسروقه به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد تصریح کرد: از این باند سرقت یک قبضه سلاح گرم غیر مجاز نیز کشف و در این خصوص سارقان با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6092316

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب