Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جعفر ربیعی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه ۱۸ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، افزود: دولت تصمیم گرفته این مقدار سهام را واگذار کند.

وی ادامه‌داد: ۱۸ درصد از سهام این شرکت سهم بزرگی است و مبلغ بالایی را شامل می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی مذاکرات را با خریداران بالقوه آغاز کرده است تا این واگذاری به گونه‌ای انجام شود که حتما موفق باشد و خریدار بتواند منابع مالی لازم را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است انعطافی وجود داشته باشد تا این ۱۸ درصد در چند بلوک عرضه شود، گفت: با این اقدام واگذاری برای خریداران جذاب می‌شود و با تقسیم منابع مالی مورد نیاز، احتمال موفقیت عرضه ۱۸ درصد از سهام هلدینگ خلیج‌فارس بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس افزود: سازمان خصوصی اصرار دارد کل ۱۸ درصد سهام این هلدینگ در سال ۱۴۰۰ واگذار شود و از آنجا که فقط سه ماه تا پایان سال باقی است، این کار در این مدت انجام خواهد شد.   

به گزارش ایرنا، رییس سازمان خصوصی‌سازی پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود که در جلسه هیات واگذاری، مقرر شد این سهام در سه بلوک یک، ۲ و ۱۵ درصدی در قالب مزایده در بورس عرضه شود. بلوک‌های یک و ۲ درصدی به طور نقد، (چون غیر مدیریتی و غیر کنترلی محسوب می‌شوند)، بدون اضافه ارزش (پرمیوم) عرضه خواهد شد.

«حسین قربان‌زاده» ادامه‌داد: همچنین بلوک ۱۵ درصدی اگرچه غیر کنترلی است، اما مدیریتی محسوب می‌شود. بنابراین، ۳۰ درصد به قیمت پایه اضافه خواهد شد.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در مجموع حدود ۴۰ درصد تولید صنعت پتروشیمی کشور را در اختیار دارد و سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار صادرات داشته ست. از مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ می‌توان به شرکت‌های پتروشیمی نوری، اروند، بندر امام(ره)، تندگویان، بوعلی سینا، خوزستان، پارس، ایلام، ارومیه، گچساران، هنگام، بروجن، دهدشت، کازرون، الماس ماهشهر، ان. پی. سی اینترنشنال، پلیمر آریاساسول، ۲ شرکت مهم تامین کننده یوتیلیتی (فجر و مبین) و همچنین بسیاری از شرکت های بازرگانی و خدماتی اشاره کرد.

واگذاری ۱۸ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس نشان از تحقق خواسته کارشناسان اقتصادی مبنی بر خروج دولت از شرکت‌داری و مدیریت مستقیم دولت دارد.

برچسب‌ها سازمان خصوصی سازی پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس دولت تهران صنایع پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس سازمان خصوصی سازی پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس دولت تهران صنایع پتروشیمی سازمان خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • نام جدید باشگاه استقلال رسماً مشخص شد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است