Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان غربی فرصت خوبی است تا مردم حتی از دورافتاده‌ترین روستاهای این استان بتوانند به راحتی حجم گسترده‌ای از کتاب‌های متنوع را رصد کرده و انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) بیش از هزار ناشر شرکت کرده اند و ۱۲۰ هزار عنوان کتاب نیز به علاقمندان برای خرید کتاب عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی افزود: بر اساس محدودیت و محرومیت در استان آذربایجان غربی معمولاً میزان خرید پایینی در حوزه کتاب داشتیم و در نمایشگاه‌های استانی نیز اصولاً ناشران خوب کشوری حضور نداشتند؛ مجازی شدن نمایشگاه موجب افزایش تعداد ناشران، به ویژه ناشران حرفه‌ای در این رویداد شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یک استان طولی بوده که از شمال تا جنوب استان حدود ۷۵۰ کیلومتر فاصله است، گفت: اگر نمایشگاه کتاب به صورت حضوری برگزار می‌شد، مردم شمال و جنوب استان امکان حضور در نمایشگاه را نداشتند، بحث حمل و نقل کتاب نیز یکی از مشکلات جدی مردم در نمایشگاه‌های فیزیکی بود که در این دوره و با نمایشگاه مجازی کتاب، کتاب‌های خریداری شده از طریق پست به صورت رایگان به دست مردم می‌رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه مجازی بودن نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی بزرگترین فرصت برای مردم استان است، گفت: اکنون فرصتی است تا مردم حتی از دورافتاده‌ترین روستاهای استان بتوانند به راحتی و با تلفن همراه و اینترنت حجم گسترده‌ای از کتاب‌های متنوع را رصد کرده و انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه معمولاً در نمایشگاه‌های حضوری، انتخاب کتاب‌ها زمان‌بر است اما در فضای مجازی می‌توان در فرصت و موقعیت بهتر کتاب انتخاب کرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه با مناسبت‌های مهم دینی و ملی همراه است، تلاش کرده‌ایم برنامه‌های فرهنگی متنوعی را نیز برای این ایام پیش‌بینی کنیم. از این رو برای نخستین روز نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی دو برنامه شامل رونمایی کتاب و نقد و بررسی آثار ادبی دفاع مقدس را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به‌اینکه اداره کل پست استان آذربایجان غربی از خریداران کتاب هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد، گفت: مرسوله به مبلغ ۳۰ هزار تومان برای ناشر رایگان است؛ اما برای محموله تا دو کیلوگرم ۷ هزار تومان هزینه دریافت می‌شود و همچنین برای مرسوله بیش از ۲ کیلوگرم نیز ۱۰ درصد تخفیف برای ناشر اعمال خواهد شد.

نوروزی یادآور شد: ارسال محموله‌های ناشران در قالب سرویس پست «گیت وی» انجام می‌شود، در این سرویس فروشنده در نقش یک باجه پستی مجازی می‌تواند برای سفارش‌های خود فاکتور صادر کند. جمع‌آوری کتاب از محل فعالیت ناشران و ارسال روزانه آن جزو تعهدات اداره کل پست استان آذربایجان غربی است.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی‌ماه آغاز شده و تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5386855

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی علیرضا نوروزی کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا ایلام سیستان و بلوچستان سویه اومیکرون کرونا آلودگی هوا استان آذربایجان غربی نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود