Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:42:37 GMT

وضعیت بحرانی کرونا در آمریکا و اروپا

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۷۶۳۱

وضعیت بحرانی کرونا در آمریکا و اروپا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: بنابر داده های دانشگاه «جان هاپکینز»،  میانگین مبتلایان به  کووید-۱۹ در آمریکا، طی هفت روز گذشته  به ۲۵۴هزار و ۴۹۶ مورد جدید رسید که آمار بی سابقه ای است.

سی ان ان در ادامه افزود: این درحالی است که  بالاترین آمار ثبت شده طی دوره هفته روزه در آمریکا در  ۱۱ ژانویه گذشته (۲۲ دی ۱۳۹۹)  رقم ۲۵۱هزار و ۹۸۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: این رکود درحالی ثبت شده که سویه اومیکرون همچنان در حال گسترش است و انتظار می رود تعداد مبتلایان به این ویروس از ابتدای سال میلادی جدید جهش پیدا کند.

تعطیلات سال نو و هشدار سفر به اروپا

بنابراین گزارش وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی بخصوص اروپای غربی نیز وخیم گزارش می شود.

سی ان ان دراین باره گزارش داد: «مرکز درمان و پیشگیری بیماری» در آمریکا (CDC) هم اکنون سه کشور دیگر اروپایی را در بالاترین فهرست هشدار خود قرار داد و سفر به این کشورها را خطرناک توصیف کرد.

بنابراین گزارش CDC هم اکنون سه کشور «مولداوی»، «مالت» و سوئد را در سطح هشدار ۴، بالاترین سطح هشدار از منظر این مرکز بهداشت و درمان آمریکایی قرار داد.

سطح هشدار ۴ از منظر CDC به آن دسته از جوامع و کشورهایی اطلاق می شود که در جامعه آماری ۱۰۰هزار نفری طی مدت ۲۸ روز ۵۰۰ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شوند.

از دیگر کشورهایی اروپایی که در ایام تعطیلات سال نو از سوی CDC در سطح هشدار ۴ قرار گرفته اند و به مسافران درمورد سفر به این دسته کشورها هشدار می دهند، شامل: انگلیس، آلمان، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند و ایرلند می باشند.

شمار مبتلایان به کرونا درجهان از مرز ۲۸۰میلیون نفر عبور کرد

به گزارش ایرنا و  بنابر آمار تارنمای اطلاع رسانی «ورد مترز دات اینفو»   (worldometers.info)  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۲۸۰ میلیون نفر گذشت و به رقم ۲۸۳ میلیون و ۲۲۳هزار نفر رسید.

درهمین حال آمریکا با بیش از ۵۴ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۸۴۲هزار جان باخته، کانون شماره یک شیوع کرونا در جهان به شمار می رود.

انگلیس نیز با ۱۲ میلیون و ۳۳۸هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ بیشترین مبتلایان به این ویروس در میان کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است، از این تعداد بیش  از ۱۴۸ نفر دراین کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

 طی ۲۴ ساعت نزدیک به ۱۸۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه

فرانسه پس از انگلیس با ۹ میلیون و ۳۲۶هزار مبتلا به کرونا در رده دوم در میان کشورهای اروپای غربی قرار گرفته است، از این تعداد نیز بیش از ۱۲۳هزار نفر در فرانسه جان باخته اند.

این درحالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ هزار و ۸۰۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه به ثبت رسیده است.

آلمان با داشتن هفت میلیون و ۵۹هزار مبتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۱هزار جان باخته در رتبه سوم کانون شیوع ویروس کرونا درمیان کشورهای اروپایی قرار دارد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون فرانسه کووید-19 سوئد ایالات متحده آمریکا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون فرانسه ویروس کرونا اومیکرون فرانسه کووید 19 سوئد ایالات متحده آمریکا آلمان ویروس کرونا کووید ۱۹ سطح هشدار جان باخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!