Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رینگ داخلی و بین الملل بورس انرژی ایران، امروز چهارشنبه 8 دی 1400, میزبان عرضه انواع فرآورده هیدروکربوری است.
به گزارش آریا؛ امروز چهارشنبه 8 دی‌ماه 1400 «برش سنگین» شرکت پتروشیمی شازند، «پنتان پلاس» شرکت پتروشیمی پارس، «حلال 402» و «نفتای سبک» شرکت پالایش نفت کرمانشاه و «MTBE» شرکت پتروشیمی شیمی بافت در رینگ داخلی، و همچنین «MTBE»، «MTBE عمده» و «گاز مایع صنعتی» شرکت پتروشیمی بندرامام، «ته‌مانده تصفیه‌شده برج تقطیر (ATR-140)» شرکت پالایش نفت شازند، «گاز مایع» شرکت پتروشیمی پارس، «نفت کوره 380 سانتی استوکس» شرکت ملی نفت ایران و «گاز مایع» مجتمع گاز پارس جنوبی (دریایی) در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در معاملات دیروز نیز «آیزوریسایکل» و «حلال 404» شرکت پالایش نفت شیراز، «حلال 400» و «حلال 502» شرکت پالایش نفت اصفهان، «حلال 502» شرکت پتروشیمی بیستون، «ریفورمیت» شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، «گاز مایع صنعتی» شرکت پتروشیمی بندر امام و «نفت سفید» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی و هم‌چنین «رافینت» شرکت پتروشیمی بیستون و «متانول» شرکت پتروشیمی فن‌آوران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی دادوستد شدند.
 بورس انرژی ایران روز گذشته میزبان معامله بیش از 9 هزار و 100 تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش 1425 میلیارد و 551 میلیون و 155 هزار و 785 ریال در بازار فیزیکی بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس انرژی شرکت پالایش نفت شرکت پتروشیمی بورس انرژی گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی