Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه با فارین پالیسی با رد تعیین ضرب‌الاجل در مذاکرات وین گفت: "این احساس فوریت کمی اغراق‌آمیز است. بله، فوری است، اما بیایید محتاط باشیم. نباید ضرب‌الاجل‌های مصنوعی تعیین کنید.»

وی افزود: صادقانه بگویم، من در این مرحله نسبتاً خوشبین هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف خاطرنشان کرد: هیچ دلیل عینی برای شک و تردید نمی‌بینم.

نماینده روسیه افزود: من نمی‌توانم تضمین کنم که توافق حاصل می‌شود، اما معتقدم که شانس بسیار بسیار زیاد است، زیرا پیش نیاز اصلی موفقیت در حال حاضر وجود دارد. همه کشورها، همه شرکت‌کنندگان، از جمله ایران و ایالات متحده، به دنبال احیای توافق هسته‌ای هستند.

اولیانوف گفت: چین و روسیه، ایران را متقاعد کردند که از برخی مواضع حداکثری خود، از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات تنها بر تحریم‌ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته‌ای، عقب‌نشینی کند.

وی در ادامه گفت: ایرانی‌ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش‌نویسی که در بهار گذشته توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند.

نماینده روسیه در مذاکرات وین در ادامه گفت: اکنون زمان تهدید ایران نیست. حتی اگر آنها مقدار قابل توجهی مواد هسته‌ای تولید کنند، بدون کلاهک قابل استفاده نیست و ایرانی‌ها کلاهک ندارند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا اولیانوف برجام مذاکرات وین برای احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با تکرار موضع پیشین روسیه درباره مذاکرات برای حل دیپلماتیک جنگ اوکراین، گفت که هرگونه مذاکره بدون حضور و مشارکت روسیه منتج به نتیجه نخواهد شد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره کنفرانس صلح اوکراین که قرار است در سوئیس برگزار شود، گفت: درک نمی‌کنیم که این کنفرانس صلح چه نقطه عطفی است! از چنین کنفرانسی چه انتظاراتی باید داشت؟ بدون حضور و مشارکت روسیه، چطور می‌توان درباره نتیجه کنفرانس صحبت کرد؟ چنین اتفاقی مطلقاً امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: این (کنفرانس) ابتکاری است که برای رسیدن نتیجه طراحی نشده است! موضع روسیه درباره مذاکرات صلح مشخص و مشهور است. موضع ما منسجم، کاملاً شفاف و رییس جمهور بارها آن را تکرار و تایید کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به همراه الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی وی، ۱۱ آوریل در کرملین رایزنی کرده و بعد از آن، پوتین تاکید کرد که مسکو هرگز حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات را رد نکرده و همواره نسبت به این راه‌حل متمایل بوده است.

کد خبر 6095202

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان