Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های دانش بنیان به‌رغم چالش‌های موجود دست از تلاش برنداشته و در زمینه‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار برنا؛ سیداحمد حسینی، مسئول واحد فناوریهای نوین شرکت کشت و صنعت جوین، گفت: ما کار خود را با چهار رقم فلفل دلمه‌ای و دو رقم خیار آغاز کردیم و با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری، وارد فاز تولید بذرهای هیبرید سبزی و صیفی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه با فلفل دلمه‌ای و خالص سازی لاین برای خیار شروع شد که هم اکنون شرکت کشت و صنعت جوین غیر از این دو محصول، روی بادمجان، کدو، گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه و ذرت‌های رنگی در حال تحقیق و پژوهش است. در این روش، غیر از تعدد محصول، در خود محصولات نیز تنوع زیادی داریم مثلا در خیار، ما با انواع مختلفی چون نوع سالادی، مینی، استاندارد یا تازه خوری و خاردار، در رنگ‌بندی و اندازه‌های مختلف مواجه هستیم.

حسینی ادامه داد: در فلفل، غیر از نوع دلمه‌ای، فلفل‌های کاپی، شمشیری، تند و دلمه تایپ‌ها با رنگ بندی زرد، نارنجی، قرمز و سبز به عمل می‌آید. در گوجه فرنگی نیز مدل‌های محلی، چین‌دار، زیتونی، گرد و خوشه‌ای، با رنگ‌بندی مختلف قرمز، شکلاتی، مشکی و زرد، در دستور کار قرار گرفته است. در خربزه و هندوانه نیز مدل‌های مختلفی در دست تولید است. اینها بذور هیبریدی هستند که باید لاین‌ها برای آنها خالص شوند که این پروسه، در حالت عادی، ۶ تا ۷ سال زمان می برد. شرکت کشت و صنعت جوین با تکنیک‌هایی، این زمان را کاهش داده به طوری که از طریق کشت کلاسیک، این زمان تا ۳ سال و از طریق کشت آزمایشگاهی، این زمان به یک سال تقلیل یافته است. محصولاتی که از این بذرهای هیبریدی به عمل می آیند، دارای عملکرد بیشتری بوده و مقاومت بهتری در برابر بیماری و انواع آفات دارند. ضمن اینکه از سازگاری مطلوب‌تری با شرایط آب و هوایی برخوردار هستند. این فرآیند، یک کار فصلی محسوب می شود که بیشتر در بهار مورد توجه است. در این پروژه، حدود ۴۰ نفر مشغول به کار هستند.

مسئول واحد فناوریهای نوین شرکت کشت و صنعت جوین تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل این حوزه، بحث تنوع محصولات است. بازار، رنگ‌بندی و تیپ‌های مختلفی را می‌پسندد که کار بر این مقوله، بودجه، نیرو و فضای بسیاری را می‌طلبد. هم اکنون حدود ۹۵ محصولات بازار، خارجی است و این شرکت درصدد است تا با توسعه این حوزه، حضور قدرتمندی در بازار داخلی داشته و نیاز کشورمان را تامین کند.

حسینی با بیان اینکه تولید بذر هیبرید، خیلی هزینه‌بر بوده و در عین حال، دقت زیادی می‌خواهد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت های معنوی فراوانی که از ما به عمل آورد، تسهیلات 6 میلیارد تومانی در اختیار ما قرار داد که این کمک سبب شد تا پس از طرح فلفل دلمه‌ای و خیار، هیات مدیره قانع شود که به سمت تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی برود چون حرکت معاونت علمی، بیانگر نیاز کشور بود و ما باید این نیاز را تامین کنیم.

درباره محصول حوزه سلامت و در رده تجهیزات پزشکی نیز مجیدشیرکوند، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارسیان طب پژوهش، گفت: این محصول در حوزه سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در رده تجهیزات پزشکی رده‌بندی می‌شود. همچنین نمونه خارجی دارد و هر دو شرکت رقیب اصلی آن از ایالات متحده آمریکا است. نمونه داخلی آن با مشخصات ادعا شده هنوز طراحی و ساخته نشده است.

به گفته این فعال فناور، در این محصول سعی شده است با تلفیق فناوری‌های مورد استفاده در دنیا، حسگرهای اختصاصی سایر برندها نیز در این ماژول قابل استفاده باشند. این به نحوی است که بدون نیاز به تغییر در تنظیمات یا تعویض کانکتورها یا نرم افزارهای سیستم اصلی از این ماژول به عنوان ماژول جایگزین استفاده شود.

مهم‌ترین محصول دانش بنیان شرکت پارسیان طب پژوهش ماژول پالس اکسیمتری دیجیتال بر اساس جدیدترین فناوری روز در دنیا طراحی و ساخته شده است. این محصول می‌تواند در دستگاه‌های مانیتورینگ علایم حیاتی که اکنون از ماژول‌های وارداتی استفاده می‌کنند نیز استفاده شود.

اهمیت کاربرد این دستگاه در دوره سخت پیش رو و بروز بیماری کرونا نمود بیش‌تری داشت. استفاده از یک مانیتور تنفسی برای نمایش میزان عملکرد ریه بر اساس درصد اشباع اکسیژن خون یکی از روش‌های مورد تایید برای پایش وضعیت بیماران کرونایی است. با توجه به اینکه فناوری این ماژول،  قابل استفاده در دستگاه‌های قابل حمل و سیستم‌های مرتبط با موبایل‌های شخصی است به زودی شاهد توسعه این محصول در تجهیزات پزشکی خانگی با اتصال به سیستم‌های تحت شبکه روی پلت فرم‌های شبکه موبایل نیز خواهیم بود.

قیمت این محصول در مقایسه با نمونه‌های وارداتی در حدود 50 درصد پایین تر است. همچنین قیمت پایین قطعات نیمه مصرفی شامل کابل و سنسور نیز از جمله مزایای این محصول است که امکان فراهم آوردن شرایط رقابت با برندهای ارزانتر را نیز با توجه به کیفیت بالای آن فراهم می‌کند.

این شرکت می‌کوشد تا با توسعه بازارهای جهانی نسبت به توسعه اشتغال متخصصین در این زمینه اهتمام ورزد. اکنون نیز برای ۲۶ نفر بصورت مستقیم و درحدود ۳۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

بر اساس آمار واردات این محصول سالانه ده هزار عدد واردات محصول مشابه صورت می پذیرد که با تلاش‌های صورت پذیرفته، این شرکت توانایی تامین صد درصدی این محصول را داراست. در سال‌های اخیر، این محصول تولیدی تا 80 درصد سهم بازار را به دلیل کیفیت مورد تایید از نگاه مصرف کننده و اعتماد به این محصول و قیمت مناسب کسب کرده است.

شیرکوند با اشاره به پیشینه ۱۷ ساله ساخت و تولید تجهیزات پزشکی از توانمندی صادرات گفت و ادامه داد: مهمترین مساله برای توسعه محصولات دانش بنیان توجه به حمایت‌های هدفمند و پشتیبانی از بخش‌های تحقیق توسعه در شرکت‌های دانش بنیان یا هسته‌های دانش بنیان تازه تاسیس است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فناوری صنعت فلفل دلمه ای فلفل استاندارد گوجه فرنگی شرایط آب و هوایی فناوری صنعت اکسیژن خون دانش بنیان ها بذر هیبریدی تجهیزات پزشکی دانش بنیان رنگ بندی دلمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان، ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و با شرکت شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه حمل و نقل در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل و نقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان با با همت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل و نقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی از ۱۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد؛ کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل و نقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل و نقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۱۸ بعد از شهر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 748890

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز