Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کل کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات خراسان‌جنوبی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ از نظر ارزشی ۵۷۶ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۳۴۴ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۵۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: وزن کالاهای صادراتی نیز یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۶۱۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش صادرات از نظر وزنی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی زاده گفت: از ابتدای امسال تعداد پنج هزار و ۶۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۸۹۷ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۵ دلار تشکیل شده است که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهار نامه ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه‌داد: عمده اقلام صادراتی به گمرک خراسان‌جنوبی در این مدت شامل صیفی‌جات، سیمان، کاشی، سرامیک، هیدروکربن سبک، گازوئیل، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، خرما، قیر و میلگرد بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی افزود: عمده این اقلام به کشور افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و … صادر شده است.

رحیمی زاده اظهار کرد: در مورد صادرات کالاهای موضوع ماده ۱۱۶( کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی) نیز در ۹ ماهه نیز ۱۱ هزار و ۴۱۰ فقره پروانه به ارزش ۴۸۷ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۵۲۹ دلار ارائه شده که از نظر تعداد پروانه ۱۴ درصد کاهش داشته و از نظر ارزش تغییر چندانی نداشته است.

وی بیان‌کرد: از ابتدای امسال تعداد ۶۸ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۹ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۸۰ دلار به وزن هزار و ۹۶۹ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر تعداد پروانه ۴۶۷ درصد و از نظر ارزش هزار و ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: عمده اقلام وارداتی به خراسان‌جنوبی را لوازم و قطعات مربوط به معدن و خط تولید کاشی، کائوچو، بذر یونجه، شاهدانه بو داده و زغال شسته نشده و بارهنگ فرآوری نشده تشکیل می‌دهد که بیشتر از امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان وارد شده است.

رحیمی زاده یادآور شد: از ابتدای امسال تعداد ۱۲۱ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش پنج هزار و ۴۰۵ دلار که نسبت به سال قبل از نظر تعداد اظهار نامه ۱۱۶ درصد و از نظر ارزش ۸۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: عمده اقلام صادراتی خشکبار، زعفران، البسه و حوله سنتی بوده است.

کد خبر 5386733

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رحیمی گمرک صادرات و واردات ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا ایلام سیستان و بلوچستان سویه اومیکرون کرونا آلودگی هوا گمرکات خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه نظر تعداد نظر ارزش رحیمی زاده سال قبل درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان