Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.

جلال‌الدین محمد شکریه نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران  با اشاره به الزام آور شدن درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا گفت: به اعتقاد من کالایی که قرار بود با قیمت نهایی از درب کارخانه به دست فروشنده برسد این وسط هنوز دلالانی دارد که باعث دستکاری در قیمت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع اجرای این طرح نیاز به بررسی و کار اساسی دارد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران اضافه کرد: اگر قیمت نهایی که از درب کارخانه می‌خورد مستقیم به دست مصرف کننده و یا فروشنده برسد خیلی بهتر به نظر می‌رسد تا اینکه به دست واسطه گر برسد در واقع با اجرای این طرح کنترل بازار و پایان دادن به تخلفات است.

شکریه تصریح کرد: در مجموع ضریب سود پخش سراسری ۱۰ درصد و سود خرده فروشی برای کالا‌های اعلام شده ۱۰-۷ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب است.

او گفت: هدف از اجرای این کار کنترل و بازرسی بر بازار بوده که در شرایط کنونی نسبت به دوره‌های قبلی بسیار حائز اهمیت است. برای اجرای این طرح، کالا‌هایی که بازارشان رقابتی است انتخاب می‌شوند.

گفتنی است؛ هر گونه تخفیف بیش از ۳ درصد باید با کاهش قیمت فروش تولید کننده درج شده روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.

قیمت (تولید و واردات) درج شده روی کالا باید منطبق با قیمت فروش و بر اساس فاکتور‌های فروش در نظر گرفته شود؛ به طوری که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درج شده روی کالا ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه با وقوع بارش‌های اخیر ظرفیت سد دز بطور ۱۰۰ درصد تکمیل شد، گفت: با ظرفیتی که در سد ایجاد کردیم موفق شدیم سیلاب ورودی به سد دز که پیک آن بالای ۲ هزار و متر مکعب بر ثانیه است در مخزن ذخیره کنیم و با خروج از رودخانه‌های فصلی ایجاد ظرفیت شد.

صدریان فر گفت: کارشناسان ورودی سد دز را رصد می کنند تا چنانچه نیاز به خروج آب بیشتر باشد آن را افزایش دهیم تا مشکلی برای مردم و کشاورزی آنها به وجود نیاد.

وی افزود: چنانچه آورد ما در بالا دست سد دز بیشتر شود جای نگرانی نیست و اوضاع تحت کنترل است.

صدریان فر در رابطه با وضعیت آبگیری در دیگر سد‌های استان پس از بارندگی دو روز گذشته، بیان کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد کل مخازن سد‌های استان آبگیری شده است، در زنجیره کارون بالای ۹۱درصد و در سد دز صدرصد آبگیری شد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان کرد: وقوع سیل بعید است، در حال رصد سامانه‌های بارش هستیم، به نظر می‌رسد بارش‌های بعدی به این شدت نیست، اما اگر هم شدید باشد نگران نیستیم.

وی این را هم گفت که ظرفیت مخزن سد کرخه ۵ میلیاردو ۲۶۰ میلیون مترمکعب است که باوجود بارش‌های اخیر تنها ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آن پر شده و بالغ بر ۳ میلیارد مترمکعب ظرفیت آن هنوز خالی است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم