Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه اولین جایزه ادبی خلیل شعر انقلاب، اظهار داشت: هنرمندان و شاعران در قالب کارهای هنری و اشعاری که به تصویر کشانده می‌شود، عقاید و ایمان و باورهای دینی انقلابی را برای جامعه به نمایش می‌گذارند که مرحوم خلیل عمرانی یکی از این افراد است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: یکی از راه‌های بالندگی جامعه و مشوق زندگی اجتماعی افراد، شاعران هستند که با سرودن اشعار خود جامعه را بانشاط و امیدوار به آینده و پویا نگه می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاعر و هنرمند می‌تواند با بهره گیری از اشعار خود در جان و دل مخاطب پرتو افشانی کند و با اشعار انقلابی قوی‌ترین موسیقی عملیات روانی را رقم زند.

رزمجو اضافه کرد: عشق و علاقه به مضامین ارزشی یکی از دست مایه‌های هنرمندان و شاعران برای ترغیب مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی است و شاعری چون مرحوم عمرانی مخاطب را به پایداری مقابل دشمن فرا می‌خواند.

وی یادآور شد: اشعار حماسی شاعران در تقویت نیروهای خودی و تخریب روحیه دشمنان بسیار مؤثر است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شاعر و هنرمند از یک طرف وسیله انتقال تجربه و از طرفی زبان ابزار تجربه و فرهنگ آفرینی و هویت است و در شعر و کلام هم هویت آفرینی مبتنی بر ارزش‌های الهی می‌کند.

شعر انقلاب مرحوم عمرانی دارای اصالت اسلامی بود

وی عنوان کرد: اشعار شاعر شعر انقلاب مرحوم خلیل عمرانی دارای اصالت اسلامی و سیر الی الله است که انسان‌ها را به شهود و اهل دل را به کمال می‌رساند.

رزمجو ادامه داد: وی دلی پر از معرفت و شناخت به حق تعالی داشت که در نهاد و فطرت او روییده بود و با جان و دل شعر می‌سرود.

وی افزود: عمرانی، انسانی با دقت و ژرف نگر و در ادبیات و سرودن شعر خود را به حد اعلا رسانده و زمینه اندیشه‌های عرفانی و انقلابی در اشعار او به وضوح مشاهده می‌شد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: او عارف و شاعری هنرمند بود که با این هنر علوم و فنون و قافیه‌های اشعارش برای نسل حاضر و آینده الگو است.

وی با گرامیداشت حماسه نهم دی ماه سال ۸۸، گفت: رویارویی و مصاف جبهه حق و باطل داستانی به طول تاریخ بشریت دارد و امروز بعد از گذشت ۴۳ سال از عمر پرخیر و برکت انقلاب اسلامی، دشمن هرجا از رویارویی با جبهه حق ناتوان شد با نیرنگ و فریب و اقدامات گوناگون در درون کشور و انقلاب، اهدافش را دنبال می‌کند.

رزمجو یادآور شد: فتنه ۸۸ امنیت ملی و براندازی نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بود و بی شک حضور قدرتمندانه، آگاهانه، هدفمند، غیرتمند و با بصیرت ملت ولایتمدار و سلحشور در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی در ۹ دی نشأت گرفته از ملت خداجو و خدامحوری است که با حضور خود در راهپیمایی بی نظیر یوم الله ۹ دی نقشه‌های استکبار جهانی در مقیاس جهانی و هم دستان آنها در داخل کشور را خنثی و به زباله دان تاریخ فرستاد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک حقیقت همیشه زنده و برخاسته از سنت‌های الهی و ویژگی‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و شکست ناپذیر است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان داشت: مردم ما با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و علایق مختلف سیاسی با ایمان پای انقلاب ایستاده‌اند و وقتی اصل انقلاب تهدید می‌شود همه در صحنه حاضر می‌شوند.

محبوبیت آسمانی شهید سلیمانی

وی عنوان کرد: در مکتب امام و مقام معظم رهبری چه در دوران جنگ و چه بعد از آن، افرادی تربیت شدند که از متن مردم برخاسته‌اند.

رزمجو افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهاد اکبر و اصغر را با هم انجام داد و وجودش محصول هر دو جهاد بود و در کنار مبارزه با نفس در جبهه‌های جنگ و درون کشور و مرزهای جغرافیایی و جبهه مقاومت و بیرون مرزها هم مبارزه می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مانند خورشید در سپهر جهاد و مقاومت می‌درخشید، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از اسم حاج قاسم می‌ترسیدند و وقتی بیرون مرزها می‌رفت، روانی شده بودند و او را رصد می‌کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ایشان عطر و طعم وفاداری به ولایت و امت گرفته و برخاسته از متن مردم بود و هیچ وقت میدان جهاد را ترک نکرد و پیشگام و پرچم دار قافله‌ای بود که با هدایت و رهبری ولی فقیه، مسلمانان و ملت ایران را بارها از سختی‌ها عبور داد.

وی راز محبوبیت آسمانی شهید سلیمانی را ایمان، عمل صالح و اقدام انقلابی برشمرد و افزود: در شرایط حساسی قرار داریم و راهبردهای دشمن مقابل ایران اسلامی تخریب شده و شکست خورده است و جمهوری اسلامی مقتدرانه در داخل و مقیاس جهانی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رزمجو با بیان اینکه امام با سپردن انقلاب به دست مردم عمق بخشی کرد، گفت: هر جا مردم حضوری چشم گیر داشتند انقلاب از آن دست انداز عبور کرده است.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها خیال می‌کردند با شهادت حاج قاسم جلوی نفوذ ایران را در منطقه می‌گیرد اما عکس آن شد و امروز خود آنها افغانستان و منطقه خاورمیانه را فوج فوج ترک می‌کنند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قابلیت بازگشت به قدرت اولیه خود را ندارند، افزود: ایران اسلامی با قدرت لایزال الهی و خون شهیدان و هدایت مقام معظم رهبری و خیل لشکریان خدا در اقشار مختلف مردم قدرت گرفته است.

وی بیان کرد: در کنار اینها توان نظامی و دفاعی ما و طراحی سلاح‌های مورد نیاز برای دفاع از کشور به دست فرزندان انقلاب که بخشی از آنها در رزمایش اخیر پیامبر اعظم (ص) به نمایش درآمد، باعث شده تا انقلاب اسلامی ایران با این ویژگی‌ها شکست ناپذیر باشد.

کد خبر 5386849

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری خلیل عمرانی جبهه مقاومت سپاه امام صادق بوشهر بوشهر ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام سیستان و بلوچستان سانحه تصادف فرمانده سپاه امام صادق انقلاب اسلامی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار کارگران و مدافع حقوق و مطالبات به حق آنها خواهند بود.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات  پیامی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم 14 هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

 حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه‌ای درخشان داشت.

 9 اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی"  است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و 12 اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

 سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

 اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

 همه ما اراده‌ها و قلب‌های خود را به یکدیگر پیوند می‌زنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم 5 اردیبهشت 1403 در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید