Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@23:29:25 GMT

برق رایگان در تعرفه‌های جدید هم هست

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۷۹۹۴

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه برق رایگان در تعرفه‌های جدید حذف نشده، گفت: در تعرفه‌های جدید برق پاداش‌های خوبی برای مشترکانی که میزان مصرف خود را مدیریت کنند در نظر گرفته شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «مصطفی رجبی‌مشهدی» افزود: تعرفه‌های جدید، برق رایگان قبلی را حذف نکرده بلکه شکل تشویق‌ها تغییر کرده است و هدف از این موضوع هم ترغیب بیشتر مشترکان به رعایت الگو‌های مصرف و حتی کاهش بیشتر از الگو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه‌داد: در تعرفه جدید، سقف‌های تعیین شده در الگوی مصرف را تا ۲۵ درصد افزایش داده‌ایم به گونه‌ای که در طرح قبلی الگوی مصرف تا سقف ۸۰ کیلووات ساعت به یکصد کیلووات ساعت و سقف تا یکصد کیلووات ساعت به ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم تغییر کرده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: برای مشترکانی که زیر الگو‌های تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف کرده و همچنین تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار داشته باشند، تخفیف ۱۰۰ درصدی که همان برق رایگان است را بر اساس این تعرفه‌ها در نظر خواهیم گرفت.

رجبی‌مشهدی گفت: تعرفه‌های جدید برای ماه‌های گرم پاداش‌های خوبی برای مشترکان در نظر گرفته است و مشترکانی که زیر الگوی مصرف تا الگوی مصرف هستند، مشمول این پاداش‌ها خواهند شد.

وی بیان‌داشت: همچنین مشترکان به ازای صرفه‌جویی که انجام می‌دهند، معادل نرخ خرید تضمینی برای ماه‌های گرم و ۲ برابر در زمان‌های اوج پیک و محدودیت برق مورد تشویق قرار می‌گیرند.

سخنگوی صنعت برق اضافه‌کرد: در تعرفه جدید اگر هزینه تولید برق ۴۰۰ تومان در نظر گرفته شود و مشترکی در ماه گرم ۱۰۰ کیلوات صرفه‌جویی کند، حدود ۴۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد این در حالی است که ممکن است قبض برق وی کمتر از این میزان باشد، بنابراین از شرکت برق پولی را دریافت خواهد کرد.

رجبی‌مشهدی گفت: تعرفه‌های جدید بیشتر از گذشته به نفع مشترکان خواهد بود.

در جلسه هیات دولت که بعدازظهر روز یکشنبه (پنجم دی‌ماه) به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای دولت به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و در اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین کردند.


برچسب ها: برق ، قبض برق ، تعرفه برق ، وزارت نیرو ، رجبی مشهدی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برق قبض برق تعرفه برق وزارت نیرو رجبی مشهدی تعرفه های جدید کیلووات ساعت برق رایگان الگوی مصرف رجبی مشهدی تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی

رئیس اداره برق منطقه کاشان گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی تعلق گرفت.

شاپور حدادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: در حالی که افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در کاشان را شاهد بودیم، اما همچنان کم‌ مصرفان برق توانستند ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم مصرفی را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به افزایش ۲۱۶ ترانس در دوسال گذشته افزود: نصب ۵۰ ترانس برق در کاشان در سال گذشته برای توسعه زیر ساخت انجامپذیرفت.

رئیس اداره برق منطقه کاشان با بیان اینکه امسال ۵۰ ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای نصب این ترانس ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه میشود.

حدادی پور تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سالاخیر در شهرستان کاشان ۲۳ درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دوبرابر است.

وی با بیان اینکه کاشان با در اختیار داشتن ۳۰۰ روز آفتابی، پایگاهی بی‌نظیر برای تولید انرژی خورشیدی در کشور به شمار می‌آید، گفت: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو با سه هزار و ۱۵۰ مگاوات ظرفیت نصب شده سامانه‌های محدود به انشعاب برق در کشوراست و شهرستان کاشان رتبه نخست نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره برق منطقه کاشان شمار مشترکان برق کاشان را ۲۱۲ هزار و ۹۱۹ مشترک اعلام کرد و افزود: این شهرستان پس از اصفهان، بزرگترین مدیریت برق رادر استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

حدادپور با اشاره به اینکه جذب یک چهارم بودجه استان در صنعت برق به کاشان تعلق گرفت، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵ هزار مشترک به شبکه برق کاشان اضافه شده است.

وی اظهار کرد: ۳۱۵ مگاوات پیک بار مصرف شهرستان کاشان است که ۲ درصد آن را نیروگاههای خورشیدی شهرستان تامین می‌کنند.

کد خبر 749339

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳