Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کویستان صیدی متولد 29 اردیبهشت 1365 شهر سنندج و تحصیلکرده دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رشته بهداشت حرفه‌ای است، وی از سنین کودکی علاقه‌مند به قرآن بوده رشته تخصصی خود را بر اساس همین علاقه حفظ قرآن انتخاب کرده است و تا کنون چندین بار در رشته حفظ 5 جزء موفق به کسب رتبه‌های برتر استان شده است و در 44مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تغییر رشته داده و در رشته تفسیر رتبه اول کشور را کسب کرد به بهانه این موفقیت با این بانوی قرآنی به گفت‌وگو نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: فعالیت قرآنی را از کجا شروع کردید و در چه زمینه‌هایی فعالیت دارید؟

بنده از سنین کودکی علاقه خاصی به قرآن داشتم ولی چون در شهرستان کوچک دهگلان زندگی می‌کردیم کلاس‌های تجوید و تخصصی برای بانوان وجود نداشت که بتوانم به صورت علمی مباحث و علوم قرآنی را بیاموزم تا اینکه پس از ازدواج به شهرستان قروه آمدیم و در اینجا در خدمت استاد بزرگوارم سرکار خانم گوران مباحث تخصصی قرآن را آموختم و شروع به حفظ قرآن کردم در حال حاظر نیز به امید خدا حافظ ده جزء اول قرآن کریم هستم و برکت و نور قرآن را همواره در مراحل مختلف زندگی درک کرده‌ام.

فارس: چندمین بار است که در رشته تفسیر قرآن شرکت می‌کنید؟

مسابقات سازمان اوقاف یکی از معتبرترین مسابقات قرآنی کشور است و در واقع متولی اصلی مسابقات از مرحله شهرستانی تا بین المللی این سازمان است که بالتبع رقابت سنگینی بین متسابقین وجود دارد. 

بنده نخستین بار است در رشته تفسیر شرکت میکنم و رمز موفقت خود را اول عنایت پروردگار و بعد سابقه حفظ قرآن می دانم زیرا که سالهاست در رشته حفظ فعالیت داشته و به این موضوع که تدبر در قرآن مهمترین عامل موفقیت نه تنها در فعالیت های قرآنی بلکه تمامی مراحل زندگی است ایمان دارم.

فارس: الان که در زمینه تفسیر قرآن فعالیت دارید این مهم تا چه اندازه‌ای در زندگی شما تاثیر گذاشته است؟

تفسیر قرآن در واقع زمینه را برای تدبر در قرآن فراهم می‌آورد و این مهم که تک تک آیات قرآن درس‌هایی مهم و حیاتی برای ما است فقط با تدبر و عمل به آن محقق می‌یابد در غیر اینصورت صرف‌روخوانی و حفط و قرائت قرآن کافی نیست.

بنده در این دوره از مسابقات اگر نکته‌ای از سه سوره متبرکه مومنون،نور و فرقان به عنوان سرمشق عملی زندگی آموخته باشم بسیار برایم ارزشمند و جای افتخار دارد.

فارس: چه پیامی برای کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند، دارید؟

آیه به آیه قرآن درس زندگی است و هر وقت آیه‌ای از قرآن را خواندیم سعی کنیم تمام و کمال معنا و مفهوم آن را درک کنیم، قطعاً هر کس در هر آزمونی شرکت می‌کند هدف او کسب مقام است به قول استاد بزرگ و پیشکسوت قرآنی استان استاد زاهد مرادی مهم‌ترین عامل این است که با دل قرآن بخوانیم و با دل در مسابقات شرکت کنیم.

هدف رقابت نیست هدف انس عمیق با قرآن و کسب تجربه است ،مسابقات مانند یک جریان انگیزشی زمینه را برای فعالیت بیشتر فراهم می‌آورد و تمرکز و درک عمیق آیات قرآن بهترین کمک را میتواند در موفقیت متسابق داشته باشد.

فارس: آیا از روند برگزاری مسابقات رضایت دارید؟

امسال اطلاع‌رسانی بسیار مناسبی در مرحله شهرستانی و استانی صورت گرفت به صورتی که نه تنها به صورت پیامک و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های فضای مجازی اطلاع رسانی اولیه صورت گرفت، بلکه کارشناسان قرآنی شهرستان قروه با تک‌تک فعالان قرآنی به صورت تلفنی تماس گرفتند و در انتخاب رشته مشاوره تلفنی انجام شد و به نظرم بسیار کار خلاقانه و پسندیده‌ای بود همانجا بود که بنده  با مشورت کارشناس قرآنی به جای رشته حفظ در رشته تفسیر ثبت نام نمودم زیرا به دلیل تعطیلی موسسات و کلاس‌های تخصصی حفظ بهترین تصمیم را برای حضور در رشته تفسیر اتخاذ نمودیم.

فارس: و کلام آخرتان؟

در آخر ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و مسئولین قرآنی سازمان اوقاف از این نهاد مقدس و قرآنی تقاضا دارم از موسسات و کانون‌های قرآنی در مناطق محروم حمایت کنند زیرا با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام موسسات قرآنی دو سال است که تعطیل شده و این اماکن که محلی برای ایجاد انگیزه و تبادل علوم قرآنی و برگزاری کرسی‌های قرآنی بود از فعالیت دست کشیده اند و در صورتیکه حمایت اساسی از این مراکز صورت بگیرد استان کردستان میتواند به قطب قرآنی کشور تبدیل شود زیرا که این استان سرشار از استعدادهای قرآنی است.

گفتنی است؛ چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری ویژه برادران و خواهران بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل،حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، دعاخوانی و تفسیرعمومی برگزار به صورت شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

مرحله استانی رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی پس از ضبط و ارسال آثار از سوی اوقاف استان به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داوری و راه‌یافتگان به مرحله کشوری راه یافتند که کویستان صیدی از کردستان موفق به کسب رتبه نخست این دوره از مسابقات در رشته تفسیر شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن تفسیر رقابت تدبر تفسیر قرآن رشته تفسیر تفسیر قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند