Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دبیر این جشنواره روز چهارشنبه به ایرنا گفت: ٣۵٠ اثر از ١٢٠ شاعر و ١۶ استان کشور به دبیر خانه این جایثزه ارسال شد که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

حیدر منصوری افزود: این جشنواره در ۲ بخش عمومی ویژه استان بوشهر با موضوع بسیج  و بخش کشوری با موضوع خلیل شعر انقلاب و شهید شاخص خلیل فخرایی فراخوان شد که در بخش عمومی استان بوشهر از اثر حسین عاشوری از بندر دیر تقدیر تقدیر شد و هاجر احمدی از شهر دوراهک مقام نخست و فرشید ابراهیمی از عالی شهر و راضیه راستی نسب از برازجان به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بخش کشوری با موضوع خلیل شعر انقلاب و شهید خلیل فخرایی شهید شاخص استان بوشهر، آثار حسین پروند از بوشهر و هادی فردوسی از شیراز قابل تقدیر شناخته شد و غلامرضا ابراهیمی از بوشهر، اسماعیل سکاک از قزوین  و سمیرا یکه تازی از زرندیه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر درآیین اختتامیه این جشنواره گفت: هنرمندان و شاعران در قالب هنر و شعر عقاید و ایمان و باورهای دینی و انقلابی را برای جامعه به نمایش می گذارند.

سردار علی رزمجو افزود: اشعار حماسی شاعران و هنرمندان در تقویت نیروهای خودی و تخریب روحیه دشمنان بسیار موثر است.

وی گفت: شاعر همچون شادروان خلیل عمرانی مخاطب را به پایداری در مقابل دشمن فرا می خواند و وی دلی پر از معرفت به خدا داشت و در فطرت ایشان ریشه دوانیده بود و با جان و دل شعر می سرایید.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با شااره به ۹ دی گفت: فتنه سال ٨٨ امنیت ملی ما را هدف قرار داد و حضور قدرتمندانه، آگاهانه، هدفمند، با بصیرت ملت قهرمان و ولایت مدار در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی در ٩ دی نقشه های استکبار جهانی و متحدان آنان در درون کشور خنثی کرد.

وی با یادآوری سالروز شهادت سردار دل ها اظهار داشت: شهید سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی جهاد اکبر و اصغر را با هم انجام داد و وجودش محصور هر دو جهاد بود.

سردار رزمجو اضافه کرد: حاج قاسم عطر و طعم وفاداری به ولایت و امت و برخاسته از متن مردم بود، هیچ وقت میدان جهاد را ترک نکرد و ملت ایران را بارها از سختی ها عبور داد.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مرحوم خلیل عمرانی در نبرد با دشمن در جببه ها جانانه جنگید و با شعر آیینی خود از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد.

عبد الرحیم افروغ افزود: شهرستان دیر شاعران گرانقدری دارد که یکی از آنان مرحون خلیل عمرانی است که اکنون این گوهر پاک در این شهرستان آرمیده است.

وی گفت: رسالت داریم که بعد از ١٠ سال از درگذشت مرحوم عمرانی نباید لنگ آثار این شاعر فقید باشیم و در نکوداشت سال آینده شرمنده انتشار آثار ایشان نباشیم.

افروغ افزود: آثار عمرانی باید در تربیت شعرای جوان خودش را نشان دهد و در این راستا نگارخانه ارشاد دیر را به نام این شاعر فقید نام‌گذاری خواهیم کرد.

در این آیین، رضا اسماعیلی، هاجر احمدی ، مصطفی محدث خراسانی و غلامرضا ابراهیمی در وصف شهیدان و مرحوم خلیل عمرانی اشعاری سرودند.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره و جایزه ادبی نکوداشت مرحوم خلیل عمرانی شاعر آیینی انقلاب با حضور فرمانده سپاه امام صادق (ع)و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و شماری از شاعران کشوری، استانی، شهرستانی و با حضور اقشار مختلف مردم در شهر دیر برگزار شد.

برچسب‌ها بوشهر جشنواره شعر بندردیر ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر جشنواره شعر بوشهر جشنواره شعر بندردیر ادبیات استان بوشهر خلیل عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند. احمد شهریار، شاعر پاکستانی، نیز تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:  

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه‌ بلا مگریز 

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را 

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز 

دوباره معرکه‌ حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران ادبیات داریم
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان