Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در طرح مدیریت بار مصرفی برق زمستانی سعی بر این است تا با صرفه جویی در مصارف غیر ضروری، تعدیل چراغ‎های روشنایی معابر عمومی و کنترل بار مصرفی ادارات، توزیع برق استان بدون اعمال خاموشی به مشترکان مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده با کارهایی مانند یک درمیان کردن روشنایی معابرشهری و بین شهر‌ها، بوستان‌ها و میدان‌ها، همکاری و همیاری ادارات کل استان در کاهش استفاده از لوازم غیر ضروری برقی در ساعات اداری، برقراری تعامل با شرکت گاز استان برای اعمال مدیریت مصرف گاز و تخصیص ظرفیت آزاد شده به نیروگاه‌های گازی، همچنین توسعه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف میان افراد جامعه، بتوان مصرف برق را در استان بیش از ۱۵ درصد کاهش داد.

بیشتر بخوانید

مشترکان در روزهای گرم پیش رو بیشتر حواسشان به مصرف برق باشد با این همه ظرفیت در حوزه تامین برق نباید بوشهری‌ها دچار سختی شوند

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از مردم خواست با راهکار‌هایی مانند استفاده از نور طبیعی در روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و گاز کمک شایانی به کاهش هزینه برق مصرفی خود نیز داشته باشند.

حشمتی ادامه داد: با همکاری مردم از دوره اوج مصرف برق در تابستان به خوبی گذر کردیم و انتظار است این اتفاق در زمستان هم رخ دهد.

او گفت: خشکسالی‌های پیاپی در این چند سال تولید برق نیروگاه‌های برق آبی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که با چنین شرایطی تنها با مصرف بهینه حامل‌های انرژی می‌توان از این شرایط عبور کرد.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق خاموشی شرکت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فیروز قاسم‌زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم باتوجه به خشکسالی‌ها

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229022 برچسب‌ها قحطی و خشکسالی

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت