Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسکنر مغناطیسی زمین، یک سیستم تصویربرداری سه‌بعدی از زمین است که متناسب با ماموریت خود، دستاوردهای بسیاری در حوزه های اکتشاف معادن، بررسی لایه‌های خاک، تصویربرداری از تاسیسات شهری، تحقیقات باستان‌شناسی، زمین‌شناسی، خاک‌شناسی و مدیریت آ­ب‌های زیرزمینی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجهز به سیستم هوش مصنوعی

این سیستم طبق گفته های امید رضایی مدیرعامل شرکت آرکا آلتین الکترونیک، در برابر نویزها و میدان‌های مزاحم، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و دارای رابط کاربری گرافیکی است.

اسکنر مغناطیسی زمین در داده‌پردازی، به سیستم هوش مصنوعی تشخیص خطای اپراتور و تشخیص جهت‌های مغناطیسی زمین و زاویه دستگاه مجهز است. سیستم هم‌چنین از لحاظ پایداری در شرایط مختلف آب و هوایی و آلودگی‌های مغناطیسی و رزولوشن تفکیک و تصویر، دارای ویژگی­‌های منحصربه‌فرد در میان نمونه­‌های داخلی و خارجی مشابه است.

ارتباط با نرم‌افزارهای مختلف

این سیستم که از وزنی سبک و طراحی بر اساس آرگونومی برخوردار است، دارای حالت خودکار اسکن و باتری کمکی خارجی برای کار در مدت طولانی است.

دقت اندازه‌گیری و پایداری بالا، دارا بودن رابط کاربری حرفه‌ای تشخیص و هشدار خطاهای اپراتور و تصحیح آن، تنظیم ارتفاع، فشارسنج، دماسنج، صفحه نمایش رنگی، ارتباط با نرم‌افزارهای مختلف، دارا بودن حافظه، ارتباط بی‌سیم با رایانه و امکان حذف ذرات و فلزات سطحی، از ویژگی‌های این سیستم است.

چاپ و طراحی بومی مدارات

این سیستم جدید و پرکاربرد، نوآوری های بسیاری به همراه دارد. به طوری که چاپ و طراحی مدارات این سیستم با نرم‌افزار التیوم در داخل کشور انجام گرفته است. نرم‌افزار خود سیستم در شرکت آرکا آلتین طراحی الکترونیک و به سیستم افزوده شده و بدنه آن در اردبیل و با روش‌های لیزر و خم کار پلاستیک تولید می‌شود.

این طرح که مدت اجرای آن، ۳ سال است، اواخر سال گذشته در کارگروه تجاری سازی، تصویب شد.

طرح اسکنر مغناطیسی زمین با توجه به حمایت از تجاری‌سازی فناوری و توسعه کارآفرینی فناورانه، با دریافت تسهیلات مصوب دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری، در مسیر توسعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی تصویربرداری سه بعدی فناوری مغناطیسی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: برد خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بود، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، از الان به بازی بعدی فکر می‌کنیم که نفس‌گیر است.

 مهران حاتمی پس بعد از پیروزی در دومین تقابل با طبیعت در نیمه نهایی اظهار کرد: بازی سختی بود، بازیکنان بازی خوبی انجام دادند و در کوارتر چهارم به بازی برگشتند.

وی افزود: برد خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بود، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، از الان به بازی بعدی فکر می‌کنیم که نفس‌گیر است.

حاتمی تصریح کرد: بسکتبال بالا و پایین دارد، در کوارتر اول و دوم ما و در کوارتر سوم و چهارم حریف بهتر بود، مهم نتیجه بازی است که به سود ذوب‌آهن تمام شد.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: طبیعت تیم بسیار بزرگی است که بازیکنان و مربی خیلی خوبی دارد اما همه سعی و تلاشمان را می‌کنیم که در بازی بعدی نیز پیروز شویم.

انتهای‌ پیام 

دیگر خبرها

  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • پمپ هیدرولیک
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)