Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرکت  خودجوش مردم انقلابی ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ ، تجلی ولایتمداری، دشمن شناسی، بصیرت، همبستگی ملی و واکنش عاشورایی  به حرکات تفرقه افکنانه دشمنان داخلی و خارجی بود که همه محاسبات و آرزوهای بدخواهان را در هم ریخت.

حماسه ۹ دی یوم الله‌ دیگری در تاریخ  ملت سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران است که تقارن آن با سالروز شهادت یکی از بهترین فرزندان این ملت یعنی سردار شجاع با بصیرت و ولایی اسلام حاج قاسم سلیمانی ، رنگ و بوی آسمانی به خود گرفته و نور بصیرت با شهد شهادت در هم تنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی حقیقتا ابتکار الهی و حکیمانه مقام معظم رهبری بود تا با گذشت زمان این حماسه تاریخی دستخوش فراموشی و تحریف نشود.

همه ساله قشرهای مختلف مردم از جمله فرهنگیان در این ایام معنوی در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و سیاسی این ۲ واقعه حماسی و عاشورایی را گرامی می دارند.

در این میان قشر فرهیخته و متولی تعلیم وتربیت آینده سازان نقش کلیدی در زنده نگه داشتن حماسه نهم دی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی دارند که بخشی از سخنان این عزیزان در گفت وگو با ایرنا البرز به شرح زیر آمده است.  

حماسه ۹ دی قدرت تشخیص

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج  از جمله فرهنگیانی است که می گوید: بی‌گمان حماسه مردمی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ یکی از ایام الله و یکی از روزهای فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید همواره در حافظه تاریخی و سیاسی ملت ایران باقی بماند و چراغ راه آینده شود.

مراد مالمیر می افزاید : ۹ دی روزی است که مردم بصیر ایران خط بطلان بر دشمنان ولایت و ارزش های انقلابی کشیدند و پای این ارزش ها مهر تائید چندباره گذاشتند.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ فضای غبار آلودی برای  تحریف ، دروغ و حمله به ارزش های دینی به وجود آورده بود ، بیان داشت که بصیرت مردمی حق از باطل جدا کرد و توطئه های دشمنان را دور ریخت .

مالمیربا بیان اینکه عده‌ای سعی می‌کنند با تحریف، فتنه ۸۸ را به یک حادثه عادی سیاسی، دعوای انتخاباتی، سوء تفاهم و بد اخلاقی سیاسی تنزل دهند،اضافه کرد: اگر فتنه درست روایت نشود جریان فتنه با توجیه و انکار آن با عملیات روانی و تحریف و دروغ روایت‌های خود را انتقال خواهد داد لذا این حضور ملی و بصیرتی باید تبیین گردد.

وی ادامه داد: به همین جهت به دست گرفتن روایت فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی یک کار انقلابی، جهادی و از مصادیق جهاد روایت و تبیین است.

وی یادآورشد: امروز جنگ روایت، تحریف و جنگ شناختی به عنوان یکی از ابعاد جنگ نرم بسیار جدی است که مهمات این جنگ تولید محتوا و راه مقابله با آن بدست گرفتن روایت حوادث مهم تاریخی از طریق رسانه‌های نوظهور است.

روح عاشورایی

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز  نیز از حماسه  ۹ دی به عنوان یک حرکت عاشورایی نام برد و بیان داشت که اکنش سریع ، به موقع و عاشورایی مردم  به اهانت کنندگان به مقدسات ، موازنه تهاجم را به نفع اسلام و انقلاب بازگرداند.

جواد محمدی با اشاره به اینکه وقتی عاشور و امام حسین (ع) مطرح شد، مردم به سرعت به صحنه آمدند، خاطرنشان کرد: هجوم ناجوانمردانه عوامل استکباری به ارزش های دینی و انقلابی صحنه دیگری را رقم زد و بصیرت و آگاهی به میدان نبرد آمد.

وی با بیان اینکه  ملت  انقلابی ایران در تمام عرصه‌ها در خط مقدم فداکاری بوده و هستند، عنوان کرد:مردم انقلابی و بصیر ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ بلوغ فکری، سیاسی و انقلابی خود را به رخ دنیا کشیدند و از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

محمدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، از شروع نهضت بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی(ره)، سرشار از مجاهدت‌ها، پایداری‌ها و جوانمردی مردمی است که همواره تا پای جان در برابر دشمنی‌های مستکبرین عالم و خیانت‌های مزدوران و برخی خودفروختگان داخلی از حریم اسلام، ولایت فقیه، رهبری عظیم‌الشان و جمهوری اسلامی، دفاع کرده و خواهند کرد.

رویدادی مهم و شناسه بصیرت

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این زمینه بیان داشت:  یوم الله نهم دی یکی از مهمترین رویدادها و حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

جعفر خدامرادی افزود: سفارش رهبر معظم انقلاب هم برای پاسداشت و روایتگری صحیح از این روز به این دلیل است که توطئه پیچیده و عملیات دقیق و برنامه ریزی دشمن را  که برای موجودیت و هویت ایران صورت گرفته بود، خنثی کرد.

وی با بیان اینکه مردم با خیزش الهی این توطئه عظیم را خنثی کردند، اظهارداشت: انقلاب اسلامی در ذات خود استکبارستیز است اما فتنه ۸۸ متمایز از توطئه های دیگر بود که با بصیرت ملت ایران خنثی شد.

وی تصریح کرد: حماسه ۹ دی شناسه بصیرت، غیرت و هویت دینی ماست و نمایانگر پیوند عمیق بین امت و امام است و هر سال باید با شکوه بیشتر برگزار شود.

خدامرادی به برخی آسیب ها اشاره و یادآورشد: تحریف ارزش ها و واقعیت ها یکی از این آسیب هاست که برای مقابله با آن باید جهاد تبیین و روشنگری را سرلوحه خود قراردهیم.

وی ادامه داد: این حماسه با خروش توده های میلیونی و حضور سیل آسای مردم،‌ باعث خاموش شدن شعله های فتنه شد پس باید توجه کنیم رویدادهای سرنوشت ساز با خطرات و آسیب هایی روبرو است که یکی از آنها کمرنگ شدن و فراموشی است و نباید اجازه داد گذر زمان گرد فراموشی را بر این روزهای مهم و ماندگار بنشاند.

وی تصریح کرد: این روز متعلق به هیچ گروه و قشر خاصی نیست چون خلق کننده این روز توده های عظیم مردم هستند و این روز باید تجلی وحدت اقشار مختلف باشد زیرا جامعه ما نیاز به تحکیم وحدت دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تاکید کرد: یوم الله نهم دی تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه است.

حماسه حضور و یکصدایی

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان البرز این حماسه را نماد حضور همیشگی مردم در صحنه دفاع از ارزش های انقلابی دانست و افزود: مردم  در حماسه بزرگ نهم دیماه به جهانیان نشان دادند که هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیستند.

مجتبی آمرکاشی اظهار داشت: نقش رهبری معظم انقلاب  در کور کردن فتنه سال ۸۸ از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه عرق دینی و ملی مردم ایران ستودنی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضوری عاشورایی توانستند فتنه ۸۸ را البته با بصیرت خاموش کنند.

وی بیان داشت:حماسه ۹ دی دراوج تبلیغات رسانه ای بیگانگان نشان داد که جامعه ایران با سلایق و علایق مختلف در اصول خود یعنی اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و استکبار ستیزی یکصدا و مستحکم است.

آمرکاشی با اشاره به تقارن نهم دی با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی،عنوان کرد:  تقارن  شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار با حماسه ۹ دی ، ابعاد دیگری از دشمنی استکبار جهانی برای  مردم انقلابی  ایران و جهانیان آشکار شد و بر بصیرت و آگاهی ملت ایران افزوده شد. 

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده در هر زمان و مکان درصدد انتقام از ملت ایران هستند چرا که این ملت مانع زیاده خواهی آنها در جهان به ویژه در خاورمیانه شده است. 

وی ازحماسه ۹ دی به عنوان تجربه ای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حرکت مردم در دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) دشمن را زمین گیر کرد.

وی ادامه داد:  صف فتنه گران از دیگران به برکت عاشورای حسینی جدا و با تبیین ، روشنگری و آگاهی بخشی فضای حاکم بر کشور توسط رهبر معظم انقلاب و نیروهای دوستدار نظام ، ملت بزرگ ایران اسلامی از آزمونی مهم و سرنوشت ساز سربلند بیرون آمدند.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرزتاکید کرد: باید تلاش کرد ابعاد مختلف حماسه ۹ دی برای نسل امروز جامعه به خوبی تبیین و روشنگری شده و این حادثه تاریخی بعنوان تجربه ای ارزشمند زنده نگه داشته شود.

با این اوصاف فرهنگیان استان البرز همچنان بر حفظ روحیه وحدت و همدلی بصیرت محور در برابر دشمنان انقلاب ، اسلام ، ارزش ها و ولایت تاکید دارند. 

استان البرز بیش از ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

برچسب‌ها دهه بصیرت البرز فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه بصیرت البرز فرهنگیان دهه بصیرت البرز فرهنگیان انقلاب اسلامی آموزش و پرورش انقلاب اسلام استان البرز حماسه ۹ دی ملت ایران فتنه ۸۸ ارزش ها سال ۸۸ نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) باشد، گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما اظهار کرد: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم شریف و عزیز ایران در صدر اولویت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

بذرپاش افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گران قدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان باید در صدر اقدامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" باشد، گفت: "هما" با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

بذرپاش در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت های "هما" اظهار کرد: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پروازها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تأثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف "هما" شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

بذرپاش افزود: مولدسازی دارایی ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات "هما" است و ارتقا خدمات از مسیر بهره ور شدن منابع اتفاق می افتد. همچنین از روش های مدیریت مشارکتی و استفاده از تمام ظرفیت های "هما" برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای متخصص و متعهد باید سیستمی جهت به کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" طراحی شود.

وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت ها می توان راهکارهای سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات پیدا کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم