Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با حضور مسئولین استانی ازجمله نماینده، ولی فقیه در استان و فرمانده نیروانتظامی استان و اعضای شورای شهر اراک و... در مسجد الزهرا (س) برگزار گردید.

در این مراسم آیت الله رجبی، رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح یزدی گفت: موضع گیری آیت الله مصباح در امور فرهنگی به طوری بود که کارهایشان خداپسند باشد و از نظر موازین شرعی درست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: آیت الله مصباح در بستر بیماری خدا را بابت نعمت‌های زندگیشان شاکر بودند و فرمودند که هرجا برای خدا کار کنید ضرر نمیکنید و جوانان باید با روحیه انقلابی به تبیین موازین اسلامی بپردازند.

او افزود: ایشان در فکر وظیفه تبلیغ جهاد بودند و با وجود اهانت‌ها میفرمودند که این اهانت‌ها یعنی من به خوبی اسلام و انقلاب را تبیین میکنم.

او اظهار داشت: در جریان مشروطه افرادی کاری کردند که جریان مشروطه وارونه شد و افرادی با تلاش توانستند این جریان را به حالت درست برسانند.

او نقش آیت الله مصباح در انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: به ایشان ابلاغ شد که جریانی بر ضد آمریکا شکل گرفته و ایشان فرمودند اگر در جریان انقلاب و برای امام باشد به میدان می‌آیند، ولی این افراد قصدشان مشخص نیست.

او ادامه داد: علامه مصباح به زبان انگلیسی مسلط بودند و در زمان انقلاب به خبرنگاران با زبان انگلیسی وقایع انقلاب را توضیح میدادند و امضای ایشان در اعلامیه‌ها وجود دارد.

آیت الله رجبی بیان کرد: افراد اهانت کننده به علامه مصباح فوت کردند و آنجا امام (ره) فرمودند اگر من به مسلمان بودنشان ایمان داشتم کلمه مرحوم را برای آن افراد به کار میبردم.

او ادامه داد: علامه مصباح با راه اندازی طرح ولایت در تربیت شاگردان بسیار موفق بودند و حدود ۸۰ هزار نفر را تربیت کردند که در این رابطه خودشان میفرمایند اگر حاصل عمر من همین باشد راضی هستم.

او افزود: آموزه‌های طرح ولایت در مقابل جریان فتنه است و در سال ۱۳۸۸ هرکس در طرح ولایت شرکت کرد مقابل فتنه گران ایستاد.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از شاخصه‌های بارز علامه مصباح است گفت: افردی عقیده داشتند اسم طرح ولایت را به طرح ولادت تغیر دهند، زیرا با گذراندن این طرح انسان از نو متولد میشود و میتواند مسیر درست انقلاب را طی کند.

او ادامه داد: به محض رحلت علامه مصباح هجمه و تهاجم مجدد علیه ایشان شروع شد و این تهاجم‌ها موجب توجه بیشتر به آثار ایشان و طرح ولایت شد همانطور که خودشان فرمودند هرکاری برای خدا باشد خداوند به آن کار برکت میدهد.

او افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شیفته‌ی آثار علامه مصباح یزدی بود و مطالعاتی زیادی داشت به طوری که ایشان ۷۰۰ دفتر را یادداشت برداری کرده بودند.

آیت الله رجبی بیان کرد: هرکس باید وظیفه خود را بداند و در آن راه با تمام توان تلاش کند و آنقدر اهتمام داشته باشد که هیچ چیزی مانع انجام وظیفه اش نشود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان مرکزی گرامیداشت آیت الله مصباح علامه مصباح مصباح یزدی طرح ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری گرامیداشت روز معلم در بخش شمیل بندرعباس
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری