Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:05:29 GMT

پرداخت یارانه نقدی جدید منتفی شد؟ + جزییات

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۸۶۱۵

پرداخت یارانه نقدی جدید منتفی شد؟ + جزییات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه نقدی یکی از کمکهای دولت برای کمک سرپرستان خانوار است.یارانه نقدی برای کمک به خانواده هایی با درآمد پایین یا متوسط است.خانواده های پردرآمد به یارانه نقدی نیازی ندارند و باید این مساله مدیریت شود.مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلف وعده دیگر از سوی دولت/ پرداخت یارانه جدید منتفی شد؟

برای چندمین بار است که دولت وعده واریز یارانه جدید می‌دهد و مردم را امیدوار می‌کند، اما به آن عمل نمی‌کند. انتظار مردم بر واریز یارانه جدید در پایان هفته بود که براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز آن در این هفته منتفی است.

 آنطور که دولت و به خصوص معاون اقتصادی رئیس‌جمهور وعده داده بود، باید یارانه جدید در این روزها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود اما آنطور که مشخص است، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

محسن رضایی در آذر ماه اعلام کرده بود که در دی ماه یارانه‌ها دو برابر می‌شود. به گفته او قرار بود یارانه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان شود که بخشی از این مبلغ به صورت بن خرید کالا تخصیص داده شود و بخشی به صورت نقدی. اعطای بن کارت در روزهای اخیر کنار گذاشته شد.

در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شد که دولت پرداخت یارانه به صورت بن خرید کالا را کنار گذاشته و تصمیم دارد کل یارانه را به صورت نقدی پرداخت کند. همچنین تاکید بر این بود که یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در پایان این هفته پرداخت می‌شود.

یعنی یک خانواری که در دهک‌های اول تا چهارم قرار دارد، در مجموع یارانه حدید و معیشتی بنزین ۶۸۰ هزار تومان واریزی در پایان این هفته دارند، کسانی هم که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند در کل ۵۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اما آنطور که مشخص است، واریز یارانه جدید در پایان هفته جاری منتفی است. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها «بیست و ششمین»مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ دی ماه واریز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده که به مانند دوره های پیشین، به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی واریز می‌شود.

بنابراین روال پرداخت یارانه‌ها در این هفته تغییری نمی‌کند و مردم همان مبالغ قبلی که طی دو سال اخیر واریز شده، را دریافت می‌کنند و خبری از یارانه جدید در این هفته نیست.

دولت سیزدهم کمنر از پنج ماه است که روی کار آمده اما بارها وعده پرداخت یارانه جدید یا کمک‌های حمایتی را داده که به آن عمل نکرده است. از پرداخت کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، یارانه ۱۱۰ هزار تومان حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا خبر خوش محسن رضایی؛ هیچ کدام عملی نشده‌اند.

فوری/ شیوه نامه پرداخت یارانه جدید ابلاغ شد

سازمان توسعه تجارت از ابلاغ شیوه نامه پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی خبر داد.

 بر اساس اعلام علی رضا پیمان پاک - رئیس سازمان توسعه تجارت - این یارانه با هدف توسعه زیرساخت و لجستیک صادراتی کشور به طور خاص در حوزه محصولاتی کشاورزی پرداخت می‌شود.

 بر اساس بند (م) تبصره (۱) قانون بودجه و همچنین ماده (۴)بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰، اعتباراتی جهت پرداخت یارانه حمل هوایی محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا در نظر گرفته شده است که بر این اساس سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، شیوه نامه اجرایی مربوطه را تدوین سپس توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

 جزئیات بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ / عدم شفافیت بودجه در آموزش

کاهش هزینه های حضور صادرکنندگان محصولات کشاورزی در بازار کشورهای همسایه و کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا و افزایش قدرت رقابت پذیری صادرات محصولات کشاورزی با هدف کاهش مدت زمان حمل این دسته از کالاهای صادراتی به دلیل فساد پذیر بودن از جمله اهداف شیوه نامه اجرایی است.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در صورت اختصاص بودجه های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و در قالب کارگروه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی نسبت به حمایت و تشویق صادرکنندگان از طریق کاهش هزینه های حمل و نقل هوایی کالاهای فسادپذیر و با محاسبه هزینه سوخت هواپیماهای باری به میزان هزینه سوخت هواپیماهای مسافری اقدام خواهد شد. وزارت صمت مصمم به توسعه و تجهیز زیرساخت های تجاری به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه تجارت خارجی کشور است.

واریز یارانه ۶۸۰ هزار تومانی تا پایان هفته/ چه کسانی منتظر واریز باشند؟

پی‌گیری‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد یارانه معیشتی به همراه یارانه جدید در پایان هفته واریز می‌شود. مبلغ یارانه‌ای که در پایان هفته برای یک خانوار چهار نفره واریز می‌شود ۶۸۰ هزار تومان است.

جزئیات دقیق واریز یارانه جدید مشخص نشده است، دولت وعده داده که در دی ماه یارانه‌‌ها را دو برابر می‌کند. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز پیش‌بینی کرده که به یک خانواده چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.

البته به گفته محسن رضایی قرار بود که بخشی از این مبلغ به صورت بن خرید کالا تخصیص داده شود، اما آنطور که از تصمیم جدید دولت مشخص است پرداخت کارت اعتباری، بن کارت یا کوپن منتفی است و به نقدی واریز می‌شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که تاکنون ابلاغیه دولت برای پرداخت یارانه جدید به نهادهای مرتبط در کار واریز یارانه داده نشده، همچنین به احتمال زیاد یارانه جدید همزمان یارانه معیشتی بنزین پرداخت می‌شود.

در خصوص یارانه جدید نیز که قرار است در به یارانه‌بگیران معیشتی داده شود، به ۳۰ میلیون نفر اول(شامل دهک‌های اول تا چهارم) مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و به ۳۰ میلیون نفر دوم (دهک‌های پنجم تا هفتم) مبلغ ۹۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مبلغ یارانه جدید برای یک خانواده چهار نفره ۵۰۴ هزار تومان است، این خانواده همچنین مبلغ ۱۷۳ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند. از آنجایی که گفته می‌شود قرار است یارانه جدید به صورت ادغام شده با یارانه معیشتی بنزین واریز شود، جمع این دو یارانه جدید و معیشتی بنزین حدود ۶۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همانطور که گفته شد پیگیری‌ها نشان می‌دهد که احتمالا در پایان هفته همزمان با واریز یارانه بنزین، یارانه جدید نیز واریز شود. اگر دولت در این هفته تصمیم نهایی خود را برای واریز یارانه جدید اعلام کند، به یک خانواده چهار نفره در روز پنجشنبه بین ۵۳۵ تا ۶۸۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

اگر این خانواده چهار نفره در دهک‌های اول تا چهارم قرار داشته باشد، مبلغ ۶۸۰ هزار تومان و اگر جزو دهک‌های پنجم تا هفتم باشد مبلغ ۵۳۵ هزار تومان یارانه در پایان این هفته دریافت می‌کند.

مسلم است که این یارانه به کسانی که هیچ گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند یا فقط یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را می‌گیرند، پرداخت نمی‌شود.

مبلغ دقیق یارانه جدید چقدر است؟

در حالی که پیش‌بینی می‌شد به ۶۰ میلیون نفر یارانه جدید به صورت یکسان پرداخت شود، اما به نظر می‌رسد این مبلغ تغییر کرده و به دهک‌های پایین مبلغ بیشتری می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که پیش‌بینی می‌شد به ۶۰ میلیون نفر یارانه جدید به صورت یکسان پرداخت شود، اما به نظر می‌رسد این مبلغ تغییر کرده و به دهک‌های پایین مبلغ بیشتری می‌رسد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ضمن اعلام این که قرار است از دی ماه یارانه‌ها دو برابر شود، گفته بود که یک خانواده چهار نفره در دی ماه ۸۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و بن کارت خرید کالا پرداخت می‌شود.

برآورد‌ها این بود که چون حدود ۳۵۰ هزار تومان از این ۸۰۰ هزار تومان به صورت یارانه نقدی و معیشتی بنزین پرداخت ‌شود، مابقی به صورت بن کارت باشد؛ اما براساس آخرین اطلاعات ظاهرا پرداخت کوپن خرید کالا منتفی و قرار است یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت شود.

پیش‌بینی‌ها این بود که به هر نفر حدود ۱۱۵ هزار تومان یارانه جدید پرداخت شود، اما ظاهرا این پیش‌بینی نیز قرار است تغییر کند. آنطور که گفته شده، دولت قصد دارد ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند را برای پرداخت یارانه جدید به دو گروه تبدیل کند.

گروه اول شامل آن دسته از جامعه می‌شود که جمعیت آن حدود ۳۰ میلیون نفر برآورد شده است، به افراد از این دهک‌ها ماهانه ۱۲۶ هزار تومان یارانه جدید پرداخت می‌شود.

گروه دوم نیز حدود ۳۰ میلیون نفر هستند و شامل دهک‌های پنجم تا هفتم می‌شود، این افراد ۳۰ هزار تومان کمتر از گروه اول می‌گیرند. به افراد از این دهک‌ها ماهانه ۹۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

البته دولت یک یارانه دیگری نیز دارد که یارانه بنزین است. دولت قصد دارد سهمیه بندی بنزین را حذف کند و به جای آن به مردم بنزین بدهد، به هر ایرانی دارای کد ملی که یک سال اخیر را در ایران زندگی کرده ماهانه ۲۰ لیتر بنزین داده می‌شود.

این بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود. از آنحایی که ممکن است برخی خانوارها خودرو نداشته باشند که از سهمیه بنزین خود استفاده کنند یا نخواهند که آن را مصرف کنند، دولت پیش‌بینی کرده که معادل ریالی ۲۰ لیتر بنزین را به حسابشان واریز شود. به طور مثال یک خانواده چهار نفره در ماه ۸۰ لیتر سهمیه بنزین دریافت می‌کند که در صورت استفاده نکردن از آن، ۱۲۰ هزار تومان یارانه بنزین واریز می‌شود.

افزایش یارانه‌ها برای ۲ گروه از مردم/ مبلغ افزایش یارانه‌ها چقدر است؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت در این هفته تکلیف افزایش یارانه‌ها را در این ماه مشخص می‌کند، براساس برخی گمانه‌ها یارانه‌ها برای دو گروه افزایش می‌یابد. مبلغ نهایی یارانه‌ها چقدر است؟

 پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت جزئیات نهایی افزایش یارانه‌ها را در این هفته مشخص می‌کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور هفته قبل اعلام کرد که قرار است یارانه‌ها دو برابر شود و یک خانواده چهار نفره در دی ماه ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کند. افزایش یارانه‌ها قرار است برای ۶۰ میلیون نفر رخ دهد که این افراد کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین و نقدی را هر ماه دریافت می‌کنند.

البته محسن رضایی گفته که این ۸۰۰ هزار تومان به صورت ترکیبی از یارانه نقدی و بن خرید کالا پرداخت می‌شود، اما از آنجایی که دادن کوپن خرید کالا مشکلاتی را ایجاد می‌کند ممکن است دولت به سمت پرداخت یارانه‌ به صورت کاملا نقدی برود.

براساس گزارش ایسنا، دولت تصمیم دارد به ۳۰ میلیون نفر یارانه ۹۰ هزار تومانی و ۳۰ میلیون نفر دیگر یارانه ۱۲۶ هزار تومانی پرداخت کند. یعنی خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارد مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و کسانی که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند مبلغ ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر در این ماه می‌گیرند.

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره در مجموع ۳۵۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی بنزین دریافت می‌کند. اگر این خانواده در چهار دهک اول باشد در ماه جاری مبلغ ۵۰۴ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند.

در نهایت با پرداخت یارانه نقدی، معیشتی بنزین و افزایشی که قرار است صورت بگیرد، مبلغ کل یارانه دریافتی این خانواده چهار نفره به ۸۶۰ هزار تومان می‌رسد.

اما اگر این خانواده در دهک پنجم تا هفتم قرار داشته باشد، علاوه بر ۳۵۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی؛ مبلغ ۳۶۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید در دی ماه می‌گیرد.

خانواده‌هایی که در این سه دهک قرار دارند، در نهایت ۷۱۵ هزار تومان یارانه در ماه دریافت می‌کنند.

البته این ارقام به صورت مفروض هستند و قرار است دولت به زودی جمع‌بندی نهایی درباره پرداخت یارانه جدید را اعلام کند.

خبر جدید از یارانه بنزین در کیش/ هر کد ملی ۳۰ هزار تومان

براساس جزئیات اجرای طرح یارانه بنزین در کیش، قرار است به هر کد ملی معادل ۳۰ هزار تومان یارانه بنزین پرداخت می‌شود.

 براساس نامه معاونت اقتصادی دولت قرار است در طرح بازتوزیع یارانه بنزین، سهمیه بنزین خودروها کامل حذف شود و این یارانه بعد از این به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد. این طرح قرار است به صورت آزمایشی در کیش اجرایی شود.

در این خصوص سرپرست منطقه آزاد کیش جزئیاتی را درباره نحوه اجرایی شدن آن منتشر کرده است.

به گفته او در طرح بنزین برای همه، برای هر کد ملی سهیمه ۲۰ لیتری در نظر گرفته شده است. این سهمیه با نرخ هر لیتر ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود، یعنی در هر ماه یارانه ۳۰ هزار تومانی برای بنزین پرداخت می‌شود.

از آنجایی که همه‌ی افراد خودرو ندارند و برخی نیز تمایل دارند که سهمیه خود را بفروشند، افرادی که به هر دلیلی امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

با این که گفته شده سهمیه بنزین به هر کد ملی داده می‌شود اما یک شرط برای مشمولان در نظر گرفته شده است، یعتی تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند.

همچنین قرار نیست تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد می‌شود.

با بنزین ۲۰ لیتری برای هر نفر، یک خانواده چهار نفره ۸۰ لیتر در ماه سهمیه بنزین دریافت می‌کند که اگر این خانواده خودرو نداشته باشد یا نخواهد که از آن استفاده کند می‌تواند ماهانه ۱۲۰ هزار تومان یارانه بنزین بگیرد.

ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ دریافت می‌کند و ۱۷۳ هزار تومان نیز یارانه معیشتی بنزین می‌گیرد که در مجموع حدود ۳۵۰ هزاز تومان است.

در بودجه یارانه نقدی دو نکته وجود دارد که نشان می‌دهد دولت به دنیال ایجاد تغییر در برنامه پرداخت یارانه‌هاست. از یک طرف بودجه دو یارانه ادغام شده و از سوی دیگر دولت فوریت سه ماهه برای حذف سه دهک از یارانه‌بگیران در نظر گرفته است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است

احتمالا قصد دولت این است که این دو یارانه را در هم ادغام کند. با پرداخت ماهانه ۳۵۰ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی به صورت یکجا، حدود ۴۵۰ هزار تومان از کل یارانه‌ای که معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته باقی می‌ماند که به گفته او به صورت بن خرید کالا در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

مبلغ کوپن خرید کالا کمتر از قیمت۱۰ کیلو برنج ایرانی است، احتمالا یک خانوار چهار نفره با کوپن ۴۵۰ هزار تومانی بتواند چند کیلو مرغ و چند کیلو برنج بخرد.

فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز شد| قیمت این خودروها نصف بازار یارانه ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ چطور به دست دهک‌های پایین می‌رسد؟

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایده‌هایی برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده و ممکن است به دهک‌های پایین برای رفع نیازهای ضروری کارت اعتباری داده شود.

 «مهدی طغیانی» امروز با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیازمند سلسله مقدماتی است که برای فراهم شدن آن نیازمند حدود ۲ ماه زمان هستیم، افزود: در این میان و برای مواجه با حاشیه‌ها بحث انبارداری مطرح است؛ انبارهای کشور به عنوان زیرساخت باید از ذخایر کافی برخوردار باشند، زیرا عده‌ای سودجو همیشه از خلاهای بوجود آمده بیشترین استفاده را کرده و فضای جامعه را ملتهب می کنند و بازارها را در شوک قیمتی محصولات فرو می برند.

طغیانی افزود: از طرف دیگر باید بازار ارز مدیریت شود تا نقدینگی به وجود آمده در نزد مردم به سمت این بازار نرود و شوک افزایش قیمت ارز را شاهد نباشیم. تدابیر دیگری نیز باید همزمان با تصمیم گیری در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور اتخاذ شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نگه داشتن و ادامه‌دار بودن این سیاست در شرایط فعلی کشور که دولت سیزدهم با انبوهی از بدهی دولت قبل روبه روست و کسری بودجه شدیدی نیز اکنون وجود دارد، شاید به زیان کشور و مردم باشد زیرا به طور قطع تورم تداوم ارز ترجیحی بیشتر از تورم ناشی از حذف آن است.

وی افزود: هنوز دولت و مجلس درباره نحوه جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به جمع‌بندی نرسیده‌اند و در حال حاضر این بحث‌ها تنها پیشنهادهایی است که افراد ارائه می‌دهند تا بهترین تصمیم ممکن گرفته شود.

طغیانی همچنین در خصوص سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی یادآور شد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از دارو و گندم جزو پیشنهادهای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی نیست و به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد آن باشیم که ارز ترجیحی به این دو کالای اساسی تخصیص داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در مورد گندم دو اتفاق صورت گرفته است؛ به طوری که خشکسالی‌ها خرید تضمینی گندم را دچار چالش اساسی کرده و میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته بسیار کمتر از نیاز کشور بود؛ به همین دلیل باید برای تامین نیازهای کشور واردات گندم صورت گیرد.

ماجرای یارانه شب یلدا چیست؟

سال گذشته دولت در آذر ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که یارانه شب یلدا نام گرفت. حالا امسال هم این گمانه مطرح شده که آیا دولت قرار است امسال هم یارانه شب یلدا به خانوارها بدهد؟

سال گذشته ۲۷ آذر ماه دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است چهار ماه یارانه حمایتی به برخی از مردم پرداخت کند. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز شد.

اما به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال گذشته این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آنها مختل شده است.

اولین مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دولت که یارانه شب یلدا نام گرفته بود، سال گذشته ۲۷ آذر ماه به خساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما امسال شرایط کرونا بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد.

یارانه جدید دولت رئیسی

اما کدام یارانه جدید قرار است در دولت رئیسی پرداخت شود؟

در دو سال آخر دولت روحانی، پرداخت یارانه معیشتی و یارانه کرونا در دستور کار قرار گرفت. یارانه کرونا البته در دو مقطع و به صورت کوتاه مدت پرداخت شد و هدف از پرداخت آن، حمایت از مردم و اقشاری بود  که با شیوع کرونا آسیب اقتصادی دیده بودند.

اما در دولت رئیسی به نظر می‌رسد که شرایط کرونایی کنترل شده و دولت برنامه‌ای برای یارانه‌های موقتی ندارد. اما این دولت وعده داده که از سال آینده یارانه جدیدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

یارانه‌ای که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه و جعفر قادری، نماینده مجلس، مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است و به هفت دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. این یارانه جدید از سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

یارانه‌بگیران بخوانند/ کدام خانوارها یارانه ۸۰۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

دولت قرار است سال آینده سه یارانه نقدی به مردم پرداخت کند؛ یارانه نقدی، یارانه معیشتی و یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی. با این حساب مجموع یارانه دریافتی یک خانوار چهار نفره در سال آینده بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌شود. 

دولت اعلام کرده که سال آینده یارانه جدیدی به مردم می‌دهد که مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. آنگونه که جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داده یارانه جدید به هفت دهک اول جامعه پرداخت می‌شود.

این نماینده مجلس گفته مبلغ یارانه دهک اول تا چهارم ماهانه ۱۲۰ هزار تومان است و مبلغ یارانه دهک‌های پنجم، ششم و هفتم ۹۰ هزار تومان. بر این اساس یک خانوار چهار نفره که جزو هفت دهک اول درآمدی جامعه باشد، یارانه جدیدی دریافت می‎‌کند که مبلغ آن بین ۴۸۰ تا ۳۶۰ هزار تومان است.

مشمولان یارانه جدید چه کسانی هستند؟

اما چه کسانی جزو دهک اول تا هفتم قرار دارند؟ اگرچه دولت نتوانسته هنوز دهک‌ها را به درستی تفکیک کند، اما بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، درآمد دهک‌های مختلف اعلام شده است. افرادی که درآمد ماهانه آنها کمتر از ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد، جزو چهار دهک اول درآمدی هستند و احتمالا باید مشمول یارانه ۱۲۰ هزار تومانی شوند.

اما افرادی که درآمد آنها بین ۳ میلیون و ۶۰۰ تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان باشد جزو دهک پنجم تا هفتم هستند و مشمول یارانه ۹۰ هزار تومانی می‌شوند.

اگر گفته قادری درست باشد، افرادی که درآمد ماهانه آنها زیر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، منتظر یارانه جدید دولت باشند.

اما سوال مهم این است که سال آینده خانوارها در مجموع چقدر یارانه می‌گیرند؟

یارانه جدید دولت در حالی پرداخت می‌شود که گویا قرار نیست یارتنه نقدی و معیشتی حذف شود. بر این اساس یارانه‌بگیران سال آینده باید منتظر واریز سه یارانه باشند. یارانه نقدی ماهانه، یارانه معیشتی و یارانه جدید.

پرداخت یارانه جدید از سال آینده/ یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود؟

دولت از سال آینده قرار است یارانه نقدی جدیدی به حساب خانوارها بریزد. یارانه‌ای که مبلغ آن ۹۰ هزار تومان است و گفته می‌شود برای برخی از دهک‌ها به ۱۲۰ هزار تومان هم می‌رسد.

 همزمان با مطرح شدن پرداخت یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود و یا دو یارانه نقدی و معیشتی هم در کنار یارانه جدید همچنان پرداخت می‌شود؟

دولت رئیسی هنوز اطلاعات جدیدی درباره یارانه‌های نقدی که سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود، اعلام نکرده است. تنها موردی که عنوان شده این است که دولت پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را متوقف می‌کند و برای جبران آن، به مردم یارانه جدید می‌دهد.

پرداخت ۳ یارانه در سال ۱۴۰۱؟

اگر بنا بر پرداخت همزمان سه یارانه نقدی باشد، یارانه‌بگیران باید منتظر پرداخت یارانه نقدی، یارانه معیشتی و یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی باشند.

لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده می‌گوید پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به قوت خود ادامه دارد و یارانه جدید هم به آن اضافه می‌شود.

چون در لایحه بودجه‌ای که دولت یکشنبه به مجلس ارسال کرد، اعتبار پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به قوت خود باقی است و در بودجه دیده شده است. این مساله نشان می‌دهد که دولت همچنان می‌خواهد یارانه نقدی و معیشتی را پرداخت کند.

امسال هم اجازه استفاده از ارز ۴٢٠٠ تومانی را نداریم / احتمال پرداخت یارانه نقدی ۹۰ تا ۱۲۰ هزارتومانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال هم اجازه استفاده از ارز ۴٢٠٠ تومانی را نداریم اما به دو دلیل این قانون را به تعویق انداختیم، گفت: متوسط یارانه از محل جبران اصلاح نرخ قیمت ارز کالاهای اساسی ۹۰ هزار تومان خواهد بود البته برای برخی دهک‌ها از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هم شاید برود.

 سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری امروز با خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: متوسط عمر پروژه‌های عمرانی امروز به حدود ١٧ سال رسیده است و هر چه جلوتر می‌رویم این عدد افزایش می‌یابد، در این شرایط مشکلات مردم همچنان باقی می‌ماند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: معتقدم باید پروژه‌هایی که ضرورت دارند سریع‌تر انجام شوند و بودجه به آن پروژه متمرکز شود.

وی اظهار کرد: برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری ۱۸ میلیارد دلار ارز لازم است که بتوان برای گندم‌، روغن و نهاده‌های دامی و دارو اختصاص داد، ۸ میلیارد دلار آن اختصاص یافته است، ۱۰ میلیارد دلار باید از نرخ‌های نیمایی استفاده شود که قانون دولت اجازه نمی‌دهد، هرچند اجازه هایی از سران قوا گرفته شده است و اکنون روند فعلی با ارز ترجیحی ادامه دارد اما برای سال آینده و شفاف می‌شود.

متوسط یارانه از محل جبران اصلاح نرخ ارز کالا‌ی اساسی ۹۰ هزار تومان‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: متوسط یارانه از محل جبران اصلاح نرخ قیمت ارز کالاهای اساسی ۹۰ هزار تومان خواهد بود البته برای برخی دهک‌ها از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هم شاید برود اکنون موضوع در حال کارشناسی است و هنوز نهایی نشده و قطعاً افزایش یارانه این موضوع روی دهک‌های پایین منجر به بهبود ضریب جینی می‌شود.

بند عجیب لایحه بودجه/ پرداخت حقوق کارمندان از محل یارانه مردم!

دولت در سال آینده برای پرداخت حقوق کارمندان خود می‌تواند از اعتبار یارانه‌های نقدی استفاده کند. این یعنی اولویت دولت با پرداخت حقوق کارمندان است و نه یارانه مردم! این نکته عجیبی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است.

 دولت امسال در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه بود و به نظر می‌رسید در چند ماه گذشته برای تامین حقوق کارمندان خود به روش‌های مختلفی متوسل شده بود.

اما حالا دولت در لایحه بودجه سال آینده این مجوز را به وزارت اقتصاد داده که در صورت نیاز به نقدینگی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت، منابع لازم را از حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها بردارد.

به عبارتی دولت رسما این مجوز را به وزارت اقتصاد داده که در صورت کمبود نقدینگی برای پرداخت کارمندان خود، از اعتبار یارانه نقدی مردم بردارد.

اما تاکید شده که مبلغ برداشته شده باید قبل از هفتم هر ماه به حساب سازمان هدفمندی واریز شود.

در این بخش آمده : «در صورت نیاز خزانه‌داری کل کشور به نقدینگی برای پرداخت صرفا حقوق و مزایای کارکنان دولت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اجازه داده می‌شود تا در زمان پرداخت حقوق در هر ماه با تــــأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به برداشت از حساب‌های سازمان هدفمندسازی یارانه ها (در صورت وجود نقدینگی) اقدام و تا قبل از روز هفتم ماه بعد به حساب سازمان فوق الذکر عودت داده شود.

یارانه نقدی واریز شد

 یکصد و سی‌اُمین مرحله یارانه نقدی در ساعت ۲۴ دیشب شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد

واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز خواهد بود.

برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، هفدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی آبان ماه امسال سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

حذف یارانه پردآمد‌ها به کجا رسید؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور متولی حذف یارانه پردرآمد‌هاست و تصمیم نهایی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تکمیل سامانه رفاه ایرانیان به منظور حذف یارانه پردآمد‌ها گفت: این‌ها تصمیماتی است که باید در سطح دولت گرفته شود که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیز روی آن بحث شد.

او افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور متولی این کار است اما تصمیم نهایی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

مبلغ یارانه چقدر است؟

اگر کل بودجه ۲۷ هزار میلیارد تومانی که دولت برای پرداخت یارانه جدید در نظر گرفته به چهار دهک اول پرداخت شود، به هر نفر ۶۶ هزار تومان می‌رسد که این فرد حتما جزء مشمولان یارانه نقدی و معیشتی بنزین نیز هست.

با پرداخت یارانه جدید، یک خانواده چهار نفره ۲۶۴ هزار تومان یارانه جدید، ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی، ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند که در مجموع برای یک ماه ۶۱۸ هزار تومان می‌شود.

اما اگر قرار باشد بودجه مبلغ ۱۲۷ هزار میلیارد تومان ثابت باشد و مشمولان نیز هفت دهک باشند، مبلغ یارانه جدید کمتر می‌شود.

البته دولت قبلا از طرحی برای حمایت از معیشت خانوارها گفته بود که براساس آن به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد پرداخت می‌شود.

درباره زمان پرداخت یارانه جدید جزئیاتی منتشر نشده اما از آنجایی که موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای بودجه سال آینده مطرح است، احتمالا یارانه جدید از فروردین سال آینده پرداخت می‌شود.

هر خانوار چقدر کمک معیشتی دریافت می‌کند؟

 یک مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح حمایت معیشتی دولت ارتباطی به یارانه نقدی ندارد، گفت: مبالغ درنظر گرفته شده در طرح جدید، براساس بعد خانوار است.

مهدی قمصریان، مدیرکل روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه  در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح حمایت معیشتی دولت ارتباطی به یارانه ۴۵۵٠٩ تومانی ندارد و بصورت کاملا مجزا از یارانه نقدی به خانوارها پرداخت خواهد شد. 

وی توضیح داد: مبلغ طرح حمایت معیشتی دولت بر مبنای بُعد خانوار و از ۵۵ هزار تومان تا سقف حداکثر ۲۰۵ هزار تومان به ازای هر خانوار پرداخت می شود در حالی که یارانه نقدی بر مبنای هر فرد پرداخت می گردد. 

این مقام مسئول گفت: به خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد. 

خبر مهم برای جاماندگان یارانه

افرادی که کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #۶۳۶۹* پیامک کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند می توانند با مراجعه به سامانه اعتراض hemeyat.mcls.gov.ir اعتراض خود را برای پیگیری بیشتر ثبت کنند. در ادامه نحوه پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemeyat.mcls.gov.ir را برایتان توضیح داده ایم.  نحوه ورود به سایت حمایت معیشتی www.hemayat.mcls.gov.ir برای ثبت اعتراض به حذف یارانه معیشتی و ثبت خانوار جدید در سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir و ثبت درخواست بررسی مجدد دریافت بسته حمایتی و یارانه بنزین را می توانید در خبر زیر در افکارنیوز بخوانید.

مطابق اعلام رسمی مسئولان، قرار بود برای افرادی که به واریزنشدن یارانه نقدی انتقاد دارند و کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #6369* ارسال کرده‌اند، طی 24 ساعت کد رهگیری ارسال شود؛ بعد از دریافت کد رهگیری با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir سایر مراحل را پیگیری کنند.

یارانه معیشتی چه کسانی واریز نشده است؟

یارانه معیشتی بنزین در روز چهارشنبه گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما مشتریان بانک سپه می‌گویند که یارانه‌ای نگرفته‌اند این موضوع تا به حال چندین بار تکرار شده است.

 یارانه معیشتی بنزین در روز چهارشنبه گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما مشتریان بانک سپه می‌گویند که یارانه‌ای نگرفته‌اند این موضوع تا به حال چندین بار تکرار شده است.

در حالی یارانه معیشتی خانوارها واریز شده که بانک سپه در واریز یارانه معیشتی تاخیر داشته است. این اتفاق در تیر ماه نیز رخ داد و پاسخ این بود که فایل ارسالی واریز یارانه بانک سپه به مشکل خورده است. در واقع مشکل در سیستم پرداخت بانک سپه عنوان شد.

اما در خصوص واریز نشدن یارانه معیشتی آذر ماه هنوز اطلاعیه‌ای مشخص نشده است. یارانه‌بگیران در این خصوص گله‌مند هستند و می‌گوید:

«تاالان که یارانه من واریز نشده تاکی باید ناکارآمدی این دولت و آن دولت رو تحمل کنیم ،لعنت به هرچه دروغگو چه بالا چه پایین.»

«یارانه آذر ماه برای ماه نریختن چرا به مردم دورغ می گویید من کارتم مال بانک سپه است نریختن»

«چرا یارانه معیشتی برای ما بانک سپه واریز نشده. میشه پیگیر بشه به خدا ماقشرهای ضعیف جامعه هستیم چرا به فکر ما نیستن خدا ازتون نگزره آه بچه های ما گریبان گیرتون بشه»

«ما هم از بانک‌ سپه یارانه معیشتی میگیریم. ولی این ماه برامون واریز نشده مشکل از کجاست»

«یارانه معیشتی این ماه برای من پرداخت نشد یک کارگر ساده وهیچی هم بنام ندارم خوب مشکل مردم راحل میکنن.واقعاکه»

یارانه جدید و عجیب دولت

در حالی که مردم منتظر واریز یارانه جدید هستند و دولت وعده داده که در آذر کارت اعتباری به خانوارها بدهد؛ خبری از پرداخت یارانه‌ای منتشر شده که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

قرار بود در هفته سوم مهر ماه امسال کاهش۱۰ درصدی نرخ در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی شود؛ اما این اتفاق رخ نداد.

مشکلی که سخنگوی انجمن صنایع لبنی دلیل آن را عدم انگیزه خرده‌فروشی‌ها برای دریافت و عرضه این سه قلم کالا به دلیل کاهش سود این اقلام دانست.(دنیای اقتصاد)

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به دولت اعلام کرده تولیدکنندگان صنایع لبنی آماده هستند اقلام مورد نیاز دهک‌های محروم را به هر میزان که دولت مشخص کند در میادین میوه و تربار یا با قرار دادن در سبد و بن الکترونیکی کالای خانوارهای محروم تامین کند.

اگر قرار باشد دولت به واسطع تولییدکنندگان صنایع لبنی یارانه توزیع کند، این یارانه از جنس کالا خواهد بود. در سال‌های گذشته نیز دولت سبد کالا به خانوارها داده اما با حواشی بسیاری همراه شد.

این پیشنهاد انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در حالی مطرح شده که قرار بوده دولت در آذر ماه به خانوارها کارت اعتباری بدهد.

ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود اما پس از گذشت حدود دو هفته هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نشده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز وعده داده بود که دولت در آذر ماه خبرهای خوبی دارد، انتظارها بر این بود که خبر خوب دولت همان کارت اعتباری باشد اما در روزهای اخیر این خبر خوب به یک موضوع بورسی تغییر کرد.

یارانه معیشتی آذر واریز شد

یارانه معیشتی بنزین که از آذر دو سال پیش شروع شد در این ماه دو ساله شد و به مرحله بیست و پنجمین رسیده است.

 یارانه معیشتی بنزین که از آذر دو سال پیش شروع شد در این ماه دو ساله شد و به مرحله بیست و پنجمین رسیده است.

در آبان ۹۸ پس از این که بنزین ۲۰۰ درصد افزایش یافت، مقرر شد منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به صورت یارانه نقدی پرداخت شود.

دولت قبل نیز براساس چند فاکتور از جمله ارزش ملک مسکونی، ارزش خودرو و میزان حقوق دریافتی یک خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر را به عنوان مشمول دریافت یارانه معیشتی بنزین شناسایی کرد.

نحوه شناسایی مشمولان از سوی دولت حسن روحانی از ابتدا مورد اعتراض کسانی بودند که خودشان را مشمول دریافت این یارانه می‌دانستند. البته به دلیل حجم زیاد اعتراض‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داد که لیست یارانه‌بگیران را هر ماه به روز کند.

در دولت قبلی گزارش دقیقی از لیست به روز رسانی شده منتشر نشد، دولت سیزدهم نیز اطلاعات جدیدی منتشر نکرده است، به نظر می‌رسد تعداد یارانه‌بگیران همان ۶۰ میلیون نفر باشد.

البته تمام این ۶۰ میلیون نفر در لیست دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نیز قرار دارند.

در یارانه معیشتی بنزین به هر خانوار مبلغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را در پاییز سال گذشته دریافت کرد و رضایت داد که اقساط آن از یارانه معیشتی هر ماه خانوار کسر شود.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «دوازدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر می‌شود.

طبق وعده دولت باید دو یارانه دیگر در این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ پرداخت یک یارانه قطعی و دیگری وعده‌ای است که دولت داده. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز ۲۰ آذر ماه واریز می‌شود و از طرف دیگر دولت وعده داده که کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

واریز اولین یارانه آذر از فردا/ یارانه بعدی کدام است؟

بیست و پنجمین مرحله یارانه معیشتی در روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیست و پنجمین مرحله یارانه معیشتی در روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در اطلاعیه روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور آمده است: « دکتر امید حاجتی، مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت «بیست وپنجمین» مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: به مانند دوره‌های پیشین، واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

وی یادآور شد: «دوازدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر خواهد شد.»

طبق وعده دولت باید دو یارانه دیگر در این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود؛ پرداخت یک یارانه قطعی و دیگری وعده‌ای است که دولت داده.

براساس زمان بندی دولت باید در روز ۲۰ آذر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی واریز شود، تعداد کسانی که یارانه نقدی می‌گیرند ۷۸ میلیون نفر است.

همچنین دولت وعده خبر خوب در آذر ماه داده که یکی از سناریوها یارانه جدید ۱۱۰ هزار تومان است. از سوی دیگر رئیس جمهور از اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی برای پنج دهک اول جامعه خبر داده که طبق گفته رئیسی باید در آذر ماه پرداخت شود اما پس از گذشت حدود ۱۰ روز هنوز جزئیات جدیدی از سوی دولت منتشر نشده است.

ه نظر می‌رسد اتفاقات مهمی در آذر ماه در راه است، این اتفاقات هم در حوزه بازار و هم در زندگی معیشتی مردم رخ خواهد داد.

  آنچه دیگران می خوانند حاشیه جدید همسر سابق مهدی پاکدل | تغییر چهره بهنوش طباطبایی مهدی قایدی و همسرش خبر از بچه دار شدن دادند | استوری جنجالی ستاره معصومی کلیپ عاشقانه همسر نوید محمدزاده | فرشته حسینی اعتراف کرد! پرداخت یارانه نقدی جدید منتفی شد؟ + جزییات قیمت مسکن به چقدر رسید ؟ شوک معاملات در بازار مسکن

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه ثروتمندان یارانه دارویی یارانه شهریور کی واریز می شود یارانه حمایت معیشتی یارانه 120 هزار تومانی یارانه جدید یارانه کالا های اساسی یارانه کمک معیشتی کرونا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی یارانه چه کسانی قطع می شود یارانه معیشتی کی واریز می شود ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز سازمان هدفمندسازی یارانه ها رئیس سازمان برنامه و بودجه یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی معاون اقتصادی رئیس جمهور سرپرستان خانوار واریز شد هزار تومان یارانه نقدی یک خانواده چهار نفره معیشتی بنزین دریافت هزار تومان یارانه جدید یارانه معیشتی بنزین یارانه معیشتی و یارانه یارانه نقدی و معیشتی مرحله یارانه معیشتی یارانه جدید به صورت یک خانوار چهار نفره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بنزین دریافت سازمان توسعه تجارت پرداخت یارانه نقدی برای پرداخت یارانه پرداخت یارانه جدید هزار تومان پرداخت واریز یارانه جدید دولت وعده داده تا ۱۲۰ هزار تومان یک میلیون تومانی یارانه معیشتی افزایش یارانه ها نشان می دهد نقدی و معیشتی محصولات کشاورزی روز چهارشنبه قرار است یارانه اگر این خانواده یارانه های نقدی یارانه جدید هم یارانه نقدی ۹۰ هزار تومانی لایحه بودجه یارانه شب یلدا دریافت می کنند هزار تومان یارانه جدید ۶۸۰ هزار تومان ۸۰۰ هزار تومان معیشتی بنزین ۲۰۵ هزار تومان ۱۲۶ هزار تومان کالاهای اساسی یارانه بگیران حقوق کارمندان نظر گرفته شده ۳۰ میلیون نفر ۵۵ هزار تومان یارانه جدید پرداخت می شود هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل لـله‌گانی درباره پایین بودن سقف وام بازنشسته‌ها و گلایه بازنشسته‌ها از این وام‌های خرد که عملا هیچ مشکلی از گره‌های مالی این افراد باز نمی‌کند، اظهار داشت: وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشسته‌ها را در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

وی ادامه داد: این تسهیلاتی را که بانک رفاه به بازنشسته‌ها پرداخت می‌کند، اقدامی مشترک بین بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال هم به سقف ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.

لـله‌گانی در پاسخ به این سوال که آیا علت عدم افزایش سقف وام عدم توانمندی بازنشسته‌ها در پرداخت اقساط آن است، اظهار داشت: موضوع پرداخت اقساط نیست، در بحث افزایش سقف وام بازنشسته‌ها موضوع این بوده که سقف منابع قرض‌الحسنه بسیار محدود است و قانون هم تاکید کرده که این وام قرض‌الحسنه بیشتر به فرزندآوری و ازدواج اختصاص پیدا کند و منابع قرض الحسنه هم عمده به این دو مقوله تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: بانک رفاه را از اولویت برای ارائه وام به این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج خارج نکردند و در کنار تکالیف بانک رفاه برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و سایر تکالیف سهمی هم برای وام به بازنشسته‌ها تعیین شده است.

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام ۳۰ میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا ۳ سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد