Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت اله قیصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بخش از اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای استان معادل ۳۳ میلیون ریال است در حالی که میانگین کشوری ۱۱ میلیون ریال است ، همچنین ایلام در اعتبارات هزینه ای، ملی و عمرانی رشد خوبی در لایحه بودجه سال آینده دارد و هشت درصد از میانگین رشد اعتبارات بودجه عمومی کشور بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعتبارات منابع عمومی دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و تملک دارایی های سرمایه ای برای مقایسه بودجه استانی دارای اهمیت هستند ، به عنوان مثال در بحث بودجه تملک دارایی های سرمایه ای میانگین بودجه کشور در این بخش ۱۴ درصد بوده در حالی که سهم استان ایلام ۱۶.۸ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: علاوه بر شاخص های جمعیت و مساحت در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، ضریب محرومیت هم اعمال شده است و براساس ضریب محرومیت استان ایلام بالاترین سرانه اعتباری را در بین استان های کشور دارد.

قیصوری یادآور شد: تاکنون در تدوین لوایح بودجه سال های اخیر هیچگونه هدف گذاری برای رشد اقتصادی صورت نگرفته و لازمه رسیدن به رشد اقتصادی علاوه بر افزایش سرمایه گذاری و ارتقاء بهره وری، تلاش، همکاری و همدلی مجموعه مدیران استان است تا شاهد تکاپو و رونق اقتصادی در استان ایلام باشیم.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی استان در لایحه بودجه سال آینده ۹.۶ درصد پیش بینی شده و بودجه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت سیزدهم در اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد و در اعتبارات هزینه ای ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در خصوص وضعیت منابع استان در لایحه سال ۱۴۰۱ هم گفت: مجموع منابع استان در لایحه بودجه سال آینده اعم از درآمد های عمومی استان، مالیاتی، واگذاری دارایی های سرمایه ای، درآمدهای اختصاصی، سهم از منابع ملی و سایر ۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال است که این میزان قابل تحقق است.

قیصوری ادامه داد: مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای استان در لایحه بودجه سال آینده از ۲۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به ۳۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال با رشد ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بودجه استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در بحث اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد رشد دارد و از ۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال به ۲۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته و بودجه هزینه ای استان نیز از پنج هزار و ۶۰ میلیارد ریال به ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال معادل ۲۵.۵ افزایش نشان می دهد.

وی افزود: ردیف اربعین از یک هزار میلیارد ریال به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که ردیف های بودجه متفرقه که اربعین نیز در این بخش قرار دارد.

قیصوری اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اولین بودجه ای است که بر مبنای آمایش سرزمین بوده و سرآغازی برای توسعه پایدار در کشور خواهد بود که یک امتیاز خوبی است و برمبنای پیشنهادات و برنامه های آمایش سرزمین اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و در صورت نیاز به اصلاحات از نظر نمایندگان قابل بازنگری و اصلاح است.

برچسب‌ها ایلام اعتبارات لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام اعتبارات لایحه بودجه 1401 ایلام اعتبارات لایحه بودجه 1401 لایحه بودجه سال آینده استان در لایحه بودجه سال لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ میلیارد ریال استان ایلام سرمایه ای هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری

افشین امیریان از تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی چهارمحال و بختیاری با اعتباری بیش از ۴۹ میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی استان به دوربین مداربسته، راکت الکترونیکی، سیگنال یاب و همچنین حفاظت فیزیکی و مصرفی حوزه‌های امتحانی مجهز شده است.

امیریان اضافه کرد: بیش از ۳۱ میلیارد ریال از این اعتبارات از محل اعتبارات تملک داریی، پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فصل پنج و ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع استانی هزینه شد.

بیشتر بخوانید

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

به گفته وی، سابقه تحصیلی و برگزاری امتحانات نهایی تاثیر مهم و موثری در ضرایب کنکور دارد که امسال ضریب امتحانات نهایی ۵۰ درصد است و از سال آینده ۶۰ درصد خواهد شد.

امیریان ادامه داد: جان‌مایه و محوریت امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی این است که همه چیز کتاب است و کتاب درسی خود آموزش و پرورش محوریت است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است