Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی اکو پارک، از بودجه ویژه این پروژه در برنامه کاری سال آینده شورا خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وقتی صحبت از پارک می‌شود نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد درخت‌های سربه فلک کشیده و جریان آبی است که طراوتی را برای گردشگران ایجاد می‌کند تا خستگی روزمره را از تن بزدایند و اوقات خوشی را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مناطق گرم و خشک به ویژه در این سال‌های کم آبی، در شهری مانند یزد که از نظر فضای پارک و ایجاد سرگرمی‌های متنوع کم‌کاری شده، ایجاد پارکی به بزرگی 150 هکتار می‌تواند نویدبخش روزهای خوب خوش‌گذرانی و گردش باشد. آن هم گردش در یک پارک کویری و مردم یزد متتظر هستند تا ببینند پروژه اکو پارک کویری به کجا ختم می‌شود، پارکی که قرار است نهایت استفاده را از کویری بودن ببرد و گردشگران خاص خود را جذب کند و لحظات دلپذیری را به همشهریان و مهمانان هدیه دهد.

محسن ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در مورد بلاتکلیفی اکو پارک ظهار داشت: اکو پارک پارکی 150 هکتاری است که تاکنون 30 هکتار آن با گیاهان کویری کشت شده و مورد توجه گردشگران کویری است.

وی با اشاره به اینکه این پارک حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته بیان کرد: حدود دسترسی‌ها کاملا" مشخص و 20 سکو ایجاد شده، بستر 500 متر مکعبی ایجاد کردیم و لوله انتقال پساب به این مجموعه داریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری تشریح کرد: این پارک در آینده درآمدهای مالی و اقتصادی فراوانی می‌تواند داشته باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

وی گفت: سیاست‌های شورای ششم واگذاری اکو پارک به بخش خصوصی است و قرار است سال آیند برنامه‌ها و بودجه‌های ویژه‌ای برای آن داشته باشیم و تکلیف پارک را از جهت گردشگر بودن یا نبودن معین کنیم.

آتش در منطقه "‌افرالی" پارک ملی گلستان اطفا شدبی‌توجهی به ذخایر ‌طلای شور دریاچه ارومیه/ برداشت غیراصولی نمک از پارک ملی دریاچه ادامه داردآتش‌سوزی در پارک ملی گلستان کامل اطفاء شد

اکو پارک کویری که در شمال شرقی یزد واقع در بلوار نصر در بین شن‌های کویری کلنگ‌زنی شده، تاکنون با درصدی از پیشرفت کار همچنان چشم انتظار رسیدگی است تا به مرحله افتتاح برسد. امیداریم نخستین و بزرگترین اکو پارک کشور این روزها را زودتر سپری کند و به روزهای اوج بهره‌وری از امکانات تفریحی و سرگرمی در یک مکان دنج کویری برسد.

انتهای پیام/ 785/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اکو پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، دکتر ابراهیم نبیونی (دبیر) و دکتر علی سعداله، دکتر محمدحسین عسگرپور، دکتر کامران جعفری، دکتر مسعود حسنلو، دکتر ابوالقاسم رئیسی، دکتر علیرضا کلانترمهرجردی و دکتر محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

آمادگی صندوق نوآوری برای تأمین مالی طرح‌های مسئله‌محور جهاد دانشگاهی

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

براساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان