Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: با افزایش پناهجویان افغانستانی در مرزهای شرقی کشور، خیریه نیک‌گامان جمشید تهران 5640 بسته معیشتی یک‌ماهه را مطابق با استانداردهای تعیین شده‌ سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تهیه کرده‌است که توزیع و نظارت بر انجام آن به عهده سازمان داوطلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی افزود: توزیع 1490 بسته معیشتی از دیروز ۷ دی‌ماه در خراسان جنوبی آغاز شد و توزیع 1490 بسته نیز از امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود. همچنین از هفته آینده نیز 2480 بسته در سیستان و بلوچستان توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر ارزش ریالی این بسته‌ها را بالغ بر 55 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سبدهای معیشتی با اولویت خانواده‌های پناهجویی است که کارت اقامت سه ماهه در ایران را دریافت کرده‌اند و یا در کمپ‌های  اداره اتباع و مهاجرین خارجی اسکان موقت دارند.

سلیمی گفت: از آنجایی که جمعیت هلال‌احمر متولی واکسیناسیون کرونا برای اتباع افغانستانی حاضر در ایران است؛ اگر آن‌ها در زمان دریافت بسته‌ غذایی، واکسن مقابله با کووید۱۹ را دریافت نکرده‌باشند بلافاصله توسط امدادگران هلال‌احمر واکسینه خواهند شد.

 وی ابراز داشت: این واکسن‌ها از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای واکسیناسیون اتباع افغانستانی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر تاکید کرد: همچون گذشته آموزش  خطرات مواجهه با مین‌های زمینی برای آن‌ دسته از مهاجرینی که درحال برگشت به افغانستان هستند، توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر در حال انجام است و کارگاه‌های آموزشی در مجاورت مراکز توزیع بسته‌های معیشتی برپاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پناهجویان افغانستانی هلال احمر کمک رساندن سازمان داوطلبان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم