Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: رعایت نکردن زیربنای ساختمان منجر به ولنگاری ساخت و ساز در زنجان شده است.

احسان ذبیحیان ظهر امروز (۸ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نتیجه بازرسی‌های موردی انجام شده توسط بازرسان نظارت عالیه اداره‌کل و مقایسه آن با سایر استان‌ها، نشان می‌دهد که وضعیت رعایت ضوابط معماری و شهرسازی و اجرای ساختمان مطابق نقشه‌های مصوب شهرداری در استان، از متوسط کشوری پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول از وجود نقشه‌های چندگانه در اجرای ساختمان‌ها خبر داد و گفت: رعایت نکردن سطح اشغال و زیربنای مشخص شده توسط شهرداری و نبود اقدام جدی برای کنترل موضوع، موجب ولنگاری در ساخت و ساز و بهم ریختگی سیمای شهری شده است.

وی با بیان لازم‌الاجرا بودن رعایت مقررات ملی ساختمان برای همه اشخاص دخیل در ساخت و ساز از جمله شهرداری‌ها، طراحان، ناظران و مالکان در سراسر کشور، افزود: مقررات ملی ساختمان برای تامین ایمنی، بهداشت، آسایش و صرفه اقتصادی در ساختمان‌ها است، به همین خاطر برای نیل به این مهم ضروری است، ساختمان‌ها صرفاً توسط اشخاص فنی و ذی‌صلاح طراحی، نظارت و اجرا شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان تأکید کرد: باید از مداخله اشخاص فاقد صلاحیت در امر ساختمان‌سازی‌ جلوگیری شود. اشخاص ذی‌صلاح در حوزه مهندسی ساختمان دارای پروانه اشتغال مهندسی از وزارت راه و شهرسازی هستند و کارگران ساختمان نیز کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

وی تصریح کرد: ضروری است کارفرمایان و مالکان را در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان همراه خود کنیم و در این‌ خصوص همکاری همه ارگان‌های ذی‌ربط برای ترویج مقررات ملی ساختمان در سطح جامعه لازم است.

این مسئول با بیان این موضوع که شهرداری‌ها توجه بیشتری به گزارش‌های ناظران ساختمان داشته باشند، خاطرنشان کرد: ناظران ساختمان در خط مقدم ساخت و سازها هستند و ضمن حضور مستمر و موثر در زمان اجرای ساختمان وظیفه دارند، تخلفات ساختمانی را چه از لحاظ ضوابط معماری، شهرسازی و چه از لحاظ فنی به موقع به شهرداری اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اقتصادی ساخت و ساز اداره راه و شهرسازي مقررات ملی ساختمان ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب در حاشیه بازدید از اجرای مراحل آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهرستان، بعد از مراحل قانونی، آماده سازی زمین مورد نظر در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت و ۵۵ هکتار زمین آماده واگذاری برای ساخت مسکن می شود.

محمدخانی در باره تعداد واجدان شرایط دریافت زمین در این شهرستان بیان کرد: در رودبار جنوب بعد از ثبت نام و پالایش اسامی متقاضیان بیش از  هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شناخته شده و به زودی روند واگذاری آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه بندی زمین به صورت خانه حیاط دار( ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که از طریق سامانه ثبت انجام و قطعات زمین برای هر فرد مشخص می شود.

 بگفته رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب  مردم در طرح نهضت ملی مسکن می توانند در کنار واگذاری زمین از تسهیلات مورد نیاز برای ساخت خانه استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی