Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:01:05 GMT

انتشار سویه ‌«دلمیکرون» تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۹۹۱۶

انتشار سویه ‌«دلمیکرون» تکذیب شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،  پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا  در برنامه «سلام تهران»درباره شایعه گسترش سویه دلمیکرون،گفت: به هیچ وجه سویه‌ای با این عنوان نداریم.شیوع کرونا

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان داشت:در اروپا و آمریکا چون به صورت همزمان سویه دلتا و امیکرون در حال چرخش است و ممکن است برخی از افراد مخصوصاً آنهایی که دچار نقص ایمنی هستند، به این دو ویروس گرفتار شوند، اسم ابتلای آنها دلمیکرون نامیده شده و نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها از جمله هند هم چنین سویه‌ای گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خودکشی تلخ یک خانم جوان در هندوستان در پی انتشار شایعه دلمیکرون، گفت: بعد از این اتفاق، مقامات علمی هند در یک سخنرانی اعلام کردند که چنین ویروسی در کشورشان دیده نشده است. بنابراین شایعه دلمیکرون کلاً منتفی است و این عنوان هم برای کسانی استفاده شده که ممکن است همزمان به دلتا و امیکرون مبتلا شوند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به پرسش  مبنی بر اینکه چرا فضای رسانه‌ای در خصوص کووید ۱۹ تا این حد فعال است و علت تفاوت اطلاع‌رسانی آن نسبت به سایر بیماری‌های فصلی مثل آنفلوآنزا چیست؟، تصریح کرد: کرونا تمام سیستم درمانی دنیا را درگیر خود کرده است؛ فعلاً درمان قطعی ندارد و در برخی از افراد هم شدت می‌گیرد که باعث شده مورد توجه قرار بگیرد.

طبرسی گفت:‌به طور مثال، چند روز پیش در آمریکا در یک روز ۳۱۰۰ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. این آمار برای کشوری که در تکنولوژی درمان بسیار پیشرفته است، عدد بزرگی است؛ چرا که و ممکن است بیماری‌های خطرناک در کشورهای دیگر در آنجا یک‌دهم هم تلفات نداشته باشد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ابراز داشت: به همین دلیل، کرونا در تیررس توجه قرار گرفته است تا زمانی که کنترل شده و به یک بیماری فصلی که برخی افراد به آن مبتلا و عده کمی دچار عارضه می‌شوند، تبدیل شود.

طبرسی درباره تزریق واکسن آسترازنکا به افرادی که دوز اول و دوم خود را برکت و سینوفارم زده‌اند، گفت: هنوز درباره نوع واکسن در دز اول و دوم و سوم اطلاعات جهانی کامل نیست؛ به همین علت، ما در کمیته کشوری و وزارت بهداشت هم فضا را برای افراد آزاد گذاشته‌ایم تا دز یادآور را هرچه خود صلاح دیدند، تزریق کنند.

وی اضافه کرد: البته این را هم باید گفت بعد از تزریق ۳ دز واکسن همانند هم، واکسیناسیون فرد کامل می‌شود؛ یعنی شخصی که دز اول را سینوفارم زده، با زدن همین واکسن در نوبت‌های دوم و سوم، واکسیناسیون او کامل می‌شود. اما مهمتر از همه این مسائل، تزریق دز سوم است. خوشبختانه در حال حاضر تنوع واکسن بالاست.

طبرسی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت موج ورود امیکرون به کشور را کنترل کرده‌ایم؟، اظهار داشت: این مسئله را باید بعدها بررسی کرد، اما در حال حاضر ما در بهترین شرایط نسبت به همه ایام کرونا قرار داریم.

وی متذکر شد: البته این شکننده است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن، ممکن است دوباره همانند اروپا و آمریکا به خطر بیفتیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دلمیکرون امیکرون شیوع کرونا پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد