Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان آرادان از اجرای پروژه روان آب ها در 180 هکتار از اراضی تپه ماهوری و بیابانی آرادان خبر داد.

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان آرادان به خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری پروژه های کنترل مدیریت روان آب در بخش های قابل توجهی از اراضی بیابانی شهرستان آرادان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عامل عمده فرسایش و تخریب خاک در مناطق خشک و نیمه خشک روان آب های سطحی است تصریح کرد: برای کاهش فرسایش یا روان آبها می بایست با اجرای روشهای مکانیکی و بیولوژیکی با عامل فرسایش مبارزه کرد. 
معین اضافه کرد: اجرای پروژه کنترل هرزاب ها در اراضی فاقد پوشش گیاهی از راههای مناسب و سازگار با اقلیم مناطق خشک که دارای باران های سیلابی می باشد دانست .

رئیس منابع طبیعی شهرستان افزود: هدف اصلی از اجرای چنین پروژه هایی جلوگیری از سیلاب های فصلی، نفوذپذیری آب و احیاء پوشش گیاهی مناطق فاقد پوشش گیاهی است.

وی وعده داد: در همین راستا پروژه کنترل هرزاب ها در دیگر مناطق و  اراضی بیابانی شهرستان آرادان اجرایی شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان آرادان استان سمنان منابع طبيعي شهرستان آرادان منابع طبیعی روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری

سرهنگ علی ملکی آهنگران افزود: طی فروردین سال جاری ۱۵ مورد تعرض به ماموران نیز حین انجام وظیفه داشتیم که ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. یکی از دلایل آن حضور بیشتر  آنان در  میدان و تلاش برای اجرای قانون است.

وی درباره راهکارهای پیشگیرانه از حملات انتقام جویانه به ماموران منابع طبیعی گفت: به‌طور قطع افزایش حمایت‌های حقوقی و قضایی به‌ویژه حمایت‌های اجتماعی می‌تواند در این زمینه موثر باشد. گام نخست باید فرهنگسازی برای مردم باشد تا آنان بدانند ماموران منابع طبیعی امانتدار هستند و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی به عنوان یک گنجینه ارزشمند بر عهده آنان است تا سالم به دست نسل‌های آینده برسد. اگر مردم به این نتیجه برسند، به‌طور قطع از ما حمایت خواهند کرد. اگر جایی شاهد تعرض و حریقی بودند، بلافاصله به ما اطلاع دهند. باید تلاش کنیم به جایی برسیم که اگر کسی درختی را قطع کرد، مردم مثل یک مجرم به او نگاه کنند و از حمایت‌های مردمی محروم شود. این بزرگ‌ترین هدفی است که به دنبال آن هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به تلاش برای تجهیز ماموران منابع طبیعی به سلاح‌های مناسب اظهارکرد: قصد داریم نیروهای خود را با سلاح دارای بازدارندگی مناسب تجهیز کنیم و تلاش می‌کنیم به‌زودی این تجهیزات را به دست آنان برسانیم.

وی درباره تغییر وضعیت نیروهای شرکتی سازمان منابع طبیعی گفت: خیلی تمایل داریم که آنان تغییر وضعیت پیدا کنند. بیشتر آنان نیروهای سالم و خوبی هستند البته برخی از آنان ممکن است شاخصه‌های لازم برای تغییر وضعیت را نداشته باشند اما برای نیروهای واجد شرایط پیگیری‌هایی را کردیم امان تغییر وضعیت‌ها در ابهام است چراکه به سازمان منابع طبیعی اختیار تبدیل وضعیت داده نشده است. اگر قانون تغییر و دولت ابلاغیه‌ای صادر کند، در این شرایط می‌توانیم در رابطه با تغییر وضعیت اقداماتی انجام دهیم .

ملکی آهنگران تاکید کرد: سیاست کلی، کوچک‌سازی دولت است و مواردی که بر خلاف سیاست‌های کلی باشد،معمولاً مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی طی فروردین‌ سال جاری گفت: در این بازه زمانی ۴۵۹۰ تماس با دو سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گرفته و گشت برای بررسی هر کدام از این اخبار اعزام شد. ۲۷۳۶ پرونده قضایی تشکیل شد و ۳۳۶ متخلف دستگیر شدند. این افراد جرایمی مانند زمین‌خواری و قطع درختان را مرتکب شده بودند. ۲۴۶ دستگاه خودرو و ۸۳ دستگاه تجهیزات قطع درختان مانند اره برقی نیز از آنان توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: ۵۸۲ هکتار از اراضی ملی خلع و به بیت‌المال بازگردانده و از تصرف ۴۳۷ هکتار از اراضی ملی پیشگیری شد، یعنی هنگام تصرف از اقدام متخلفان جلوگیری به عمل آمد. ۱۰۱۱ پرونده در زمینه اراضی ملی با مساحت  ۱۹۷۱ هکتار به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی تشکیل شد همچنین در جهت اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون مقابله با قاچاق ۱۴ درصد تشکیل پرونده افزایش یافت اما از لحاظ مساحت ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

ملکی آهنگران اضافه کرد: تخریب و تصرف منابع طبیعی ۹ درصد کاهش یافته و  از نظر مساحت ۲۰ درصد کمتر شده است. در واقع با کاهش آمار تعرضات، رفع تصرف هم کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هرچه حضور در میدان بیشتر باشد، تعرض کمتر می‌شود و آمار جرایم مربوط به منابع طبیعی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای احکام قضایی خلع ید اراضی گفت: خلع ید اراضی از لحاظ فقره ۱۸ درصد و از لحاظ مساحت ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است البته در زمینه موضوعاتی مثل خلع ید باید فرهنگسازی بیشتر شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: به منظور مقابله با قاچاق چوب ۴۰۸ فقره پرونده تشکیل و ۵۷۶۴ اصله چوب به میزان  ۶۴۷ متر مکعب کشف شده است. از لحاظ تعداد اصله ۴۴ درصد و از لحاظ مترمکعب ۴۸ درصد افزایش قاچاق چوب و زغال در فروردین سال جاری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری طی فروردین سال جاری ۳۲ پرونده در زمینه کوره زغال غیرمجاز تشکیل و ۵۳ باب کوره زغال تخریب و جمع آوری شد، علاوه بر آن ۳۰۳ پرونده چرای غیرمجاز در خصوص ۴۴ هزار و ۶۶۹ راس واحد دامی و ۹۴۰ پرونده به منظور اجرای ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل ها و مراتع در زمینه قطع درخت تشکیل شد.

ملکی آهنگران در پایان اظهار کرد: طی فروردین ماه ۴۱ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی رخ داد و ۵۹ درصد از نظر مساحت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت البته بارندگی در این زمینه موثر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تنگستان از مناطق پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج