Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش ایازی نویسنده و کارگردان نمایش «آن‌ها» در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش و چگونگی پرداخت به آن گفت: این نمایش درباره یک پرستار بخش کروناست که برای نجات مردم تلاش می‌کند. در دو سال اخیر که با کرونا روبرو شدیم، کرونا زندگی ما را تغییر داد. برای همین خواستم ادای دِینی به پرستاران داشته باشم؛ برای نوشتن این نمایشنامه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی دارند رفتم تا تحقیق کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان اشاره کرد که پرستار بخش کرونایی ما، همان دهقان فداکار است که در ذهن همه ایرانیان تصویر آن با پیراهنی و مشعلی در دست تداعی شده است. کاراکتر دهقان فداکار همان پرستار است که از چیز‌های ارزشمندش می‌گذرد و شاید من و توی نوعی نتوانیم از این‌ها بگذریم. «آن‌ها» در واقع کسانی هستند که از خود و عزیزانشان گذشته‌اند. 

ایازی طراحی دکور نمایشش را نمادین دانست و تاکید کرد فضایی دکور این نمایش تداعی کننده بیمارستان‌ است و در تمام صحنه سرم آویزان شده که نمادی از بیمارانی است که پرستار به آن‌ها رسیدگی می‌کند.


وی درباره نحوه انتخاب بازیگران توصیح داد: به‌علت زمان کم و حضور این کار در جشنواره ایثار، احمد حامدی را برای این نقش استفاده کردم کاراکتری که طوری نقش را بازی می‌کرد که برای مخاطب باورپذیر باشد. از شهلا رحیمی بازیگر نیز به‌خاطر تلطیف فضا تشکر می‌کنم. اصولاً نحوه کار من بدین‌صورت است که مخاطب با پوستر و خلاصه داستان فکر می‌کند که کار به همان صورت است درصورتی‌که وقتی به دیدن نمایش می‌آید، سورپرایز می‌شود. همین الان من به شما گفتم کاراکتر پرستار مرد است و شما فکر کردید زن است. هدف من از نمایش" آن‌ها " ادای دین به کادر درمان است. برایم ارزشمند بود که دیدم مخاطب درباره این کار صحبت و در فضای مجازی تبلیغش می‌کند.

«آن‌ها» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی است که از روز دوم دی به نویسندگی رها غفاری و کیانوش ایازی و کارگردانی کیانوش ایازی در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرای خود را شروع کرده است. 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تئاتر ایران مدافعان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی‌کبیر در دور دوم اجراهای خود از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

همچنین همزمان با پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی در سایت تیوال، جدیدترین پوستر نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» با طراحی مهرداد رضایی منتشر شد.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولی‌پور، فرزانه سیری و محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

کد خبر 6093889 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود