Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: حریم و بستر رودخانه‌ها جزو انفال و اموال حاکمیتی محسوب می‌شوند که وزارت نیرو به عنوان نماینده حاکمیت در این بخش وظیفه حفاظت و حراست از آن‌ها را بر عهده دارد.

وی با ذکر این نکته که تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها باعث بروز مشکل‌های جبران‌ناپذیری در آینده خواهد شد، عنوان کرد: باید توسعه در روستاها و مناطق نزدیک به رودخانه‌ها به نحوی رقم بخورد که اراضی کشاورزی و یا منازل مسکونی در حریم و بستر قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان بیان داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ضمن مطالعه رودخانه‌ها و شناسایی موارد مورد تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها اقدام به پیگیری امور قانونی و حقوقی برای رفع تصرف این اراضی می‌کند.

عیدانی اذعان کرد: طی 2 سال اخیر پیگیری رفع تصرف 117 مورد از حریم و بستر رودخانه‌های هرمزگان انجام شده که تمام آن‌ها نیز موفقیت آمیز بوده است. در این راستا حدود 200 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شدند.

وی گفت: حریم و بستر رودخانه‌ها پس از انجام مطالعات دقیق در ابعاد مختلف فنی، مهندسی و اجتماعی مشخص می‌شود که در آن برای افزایش دقت، سیلابی در آن رودخانه با دوره بازگشت مشخص در مدل‌سازی‌های رایانه‌ای اجرا می‌شود و پس از آن حریم و بستر تعیین می‌شود.

عیدانی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که همگان بدانند، رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌ها امری ضروری برای کاهش تلفات مادی و انسانی در آینده‌ای نه چندان دور است، ادامه داد: در حال حاضر جهان با پدیده‌ای به نام تغییر اقلیم روبرو است که در پی آن امکان وقوع سیلاب‌هایی با دوره بازگشتی بیش از دوره بازگشت مدل‌سازی و شبیه‌سازی شده وجود دارد به همین جهت علاوه بر حساسیت بر رفع تصرف حریم و بستر مصوب رودخانه‌ها، ساماندهی و ایمن‌سازی رودخانه‌های نزدیک مراکز جمعیتی استان هرمزگان هم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انجام مطالعات گسترده برای شناسایی رودخانه‌های نزدیک به مراکز جمعیتی، گفت: در مجموع بیش از 20 هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان هرمزگان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که حدود پنج هزار کیلومتر از آن‌ها رودخانه‌های نزدیک به مراکز جمعیتی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان این نکته که مطالعات 2 هزار و 950 کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است، تشریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعه کامل رودخانه‌های نزدیک به مراکز جمعیتی استان هرمزگان چحدود 16 میلیارد تومان است.

عیدانی گفت: از سیلاب سال 1398 استان هرمزگان تا کنون بیش از 22 کیلومتر از رودخانه‌های خطرناک استان هرمزگان ساماندهی و ایمن‌سازی شدند. این رودخانه‌ها شامل رودخانه تلنگ، رودخانه سدیج، رودخانه گابریک، رودخانه گز، مسیل‌های پایاب سد بردول، رودخانه هشتبندی، مسیل‌های شهرستان بندرلنگه و رودخانه برتمب است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان هرمزگان ساماندهی آب حریم و بستر رودخانه ها رودخانه های نزدیک استان هرمزگان شرکت آب منطقه ای مراکز جمعیتی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها