Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:33:03 GMT

عمل جراحی شانه و مراقبت‌های بعد از آن

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۰۲۵۴

عمل جراحی شانه و مراقبت‌های بعد از آن

درمان و جراحی بیماری های شانه و آرنج

ایشان فوق تخصص شانه می باشند که در زمینه های درمانی و جراحی گوناگونی همچون درمان دررفتگی شانه، درمان و جراحی شکستگی شانه و … فعالیت می کنند دکتر فرهمندی که فارغ التحصیل از کالج سلطنتی انگلستان می باشد علاقه مند است که به مردم کشور خود خدمات رسانی کند.

با توجه به اینکه تعداد افراد دارای مدرک فوق تخصص جراحی شانه در ایران بسیار کم می باشد دکتر فرهمندی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد ایشان چندین سال است که در زمینه های مربوط به جراحی شانه، جراحی های ترمیمی، معالجه و درمان آسیب های ناشی از انجام ورزش ها، جراحی های مربوط به فلج اعصاب و شبکه براکیال، جراحی های مربوط به تعویض مفصل شانه و هم چنین جراحی های مربوط به شکستگی فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی بهترین جراح شانه

بهترین جراح شانه کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ تعویض مفصل شانه یکی از موثرترین روش هایی است که برای کم کردن و یا از بین بردن درد ناشی مفصل توسط فوق تخصص شانه انجام می شود. متخصصان این رشته پزشکی از این روش فوق العاده برای درمان بیماری های مربوط به آرتروز نیز بهره می گیرند. یکی از بزرگترین مزیت های این روش، بازدهی بالای بدن بعد از عمل جراحی است.

در رفتگی شانه صدمه ای است که در آن بازوی فوقانی بیمار از جای خود  بیرون می آید. شانه از متحرک ترین مفصل های بدن است که ممکن است دچار دررفتگی شود.اگر به دررفتگی شانه، شک دارید و علائمی غیر طبیعی را احساس می کنید، به بهترین جراح شانه مراجعه کنید و مراحل درمانی زودتر آغاز گردد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند پارگی تاندون شانه از آن آسیب‌هایی است که بیشتر ورزشکاران حرفه‌ای را گرفتار می‌کند، اما واقعیت آن است که این نوع آسیب، بیشتر افرادی را که زمینه ژنتیک آسیب‌های شانه را دارند و شغل‌شان به گونه‌ای است که مجبورند به‌طور مکرر دست شان را بالا نگه دارند و البته در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سالگی هستند، گرفتار می‌کند.

فوق تخصص شانه می‌افزاید: در واقع بر اثر عوامل فوق، استخوان سر بازو به استخوان بالایی‌اش گیر می‌کند و تاندون را پاره می‌کند. ناگفته نماند که ژنتیک و وراثت نیز در برخی خانواده‌ها این احتمال را بیشتر می‌کند. حال با وجود این عوامل اگر شخصی دچار ضربه شود یا زمین بخورد، احتمال پارگی تاندون شانه در وی زیاد خواهد بود.

توجه داشته باشید پارگی تاندون شانه، یک مشکل چند عاملی است. یعنی چند عامل در کنار هم منجر به بروز این نوع آسیب در فرد می‌شوند. ولی به‌ندرت افرادی هم داریم که مشکلی از قبل ندارند و با ضربه سنگین، تاندون‌شان پاره می‌شود.

جراحی شانه چه موقعی لازم است؟

در بخش قبل به شکل مختصری درباره آناتومی مفصل شانه توضیح دادیم. حال میدانیم که شانه مجموعه پیچیده ای است شامل استخوان، کپسول مفصل، عصب ها، تاندون و عضلات. آسیب در هر کدام از این بخش ها یکی از دلایل مراجعه به متخصص شانه است. بسیاری از این آسیب ها ممکن است با قرص یا تمرینات فیزیوتراپی حل و یا کنترل شود.

 اما آسیب هایی وجود دارد که تنها با عمل جراحی شانه قابل درمان است. تشخیص روش درمان مشکلات و آسیب های شانه، مسئله بسیار مهمی است. چرا که با توجه به عملکرد پیچیده شانه، اگر تشخیص و درمان به درستی انجام نشود، میتواند عواقب و مشکلات بعدی را ایجاد کند.

رسوب کلسیم در تاندون شانه

رسوب کلسیم در تاندون شانه یا تاندونیت کلیسیفه، یکی از بیماری هایی است که هنوز علت آن مشخص نیست. باور غلطی وجود دارد که این بیماری در اثر مصرف بیش از حد کلسیم رخ می دهد. اما واقعیت این است که این بیماری هیچ ارتباط مستقیمی با مصرف کلسیم ندارد. در این بیماری قسمتی از بافت تاندون تغییر میکند و فضایی برای رسوب ایجاد می شود. پیشرفت این بیماری باعث درد شدیدی می شود که از تحمل خارج است.

درمان این بیماری با توجه به پیشرفت و شرایط هر بیمار متفاوت است. اگر بیماری در مراحل اولیه باشد، از روش های غیرجراحی برای درمان آن استفاده می شود. این روش درمانی شامل حرکات ورزشی است که به بیمار آموزش داده میشود. علاوه بر آن داروهای مسکن و تزریق هایی ممکن است بر اساس تشخیص پزشک صورت بگیرد تا بیماری متوقف شود.

دررفتگی مکرر شانه یا ناپایداری مزمن

دررفتگی مکرر شانه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از بیماران درباره آن میپرسند و یا برای درمان به مطب مراجعه میکنند. دررفتگی مکرر شانه زمانی اتفاق می افتد که گردی سر بازو از گوی کتف جدا شود.

باید بدانید که تنها روش درمان دررفتگی مکرر شانه، عمل جراحی شانه است. حتی طبق جدیدترین متدهای درمانی، با اولین دررفتگی شانه باید عمل جراحی انجام شود. بعد از عمل جراحی شانه، عملکردی شبیه به یک شانه سالم خواهد داشت. فراموش نکنید که امکان دررفتگی یک شانه سالم نیز وجود دارد.

معرفی بهترین جراحی آرنج

فوق تخصص جراحی آرنج معمولا از روش های مختلفی برای درمان شکستگی استخوان های آرنج استفاده می کنند. به طور کلی آرنج دارای سه نوع استخوان است که اسم آنها شامل هومروس، رادیوس و اولنا هستند.

فوق تخصص جراح آرنج و سایر متخصصان و فوق تخصصان برای خدمت به بیماران از ابزار های جراحی و یا حتی غیر جراحی برای رضایت و نجات بیماران از حوادث و اتفاقاتی که برای آنها پیش آمده است کمک میگیرند و بدون استفاده از آنها به راحتی نمی توان بر آنچه که وظیفه ذاتی پزشکان است پیروز شوند.

تعویض مفصل آرنج

اگر بیماری مانند: آرتریت روماتوئید، آرتروز، رماتیسم مفصل داشته و یا آسیبی به آرنج وارد شده باشد ، پزشک ممکن است برای درمان، جراحی را انتخاب کرده و همینطور راهی برای جایگزین مفصل قبلی را توصیه کند. اما تعویض مفصل آرنج شامل : معایب، مزایا و نکاتی است که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

جراحی مفصل آرنج :

درطول جراحی مفصل آرنج، جراح آرنج، مفصلی که از یک مفصل مصنوعی ساخته شده و به استخوان بازو متصل است را جایگزین مفصل قبلی می کند.

نکته مهم در جراحی مفصل آرنج

اگر در ناحیه ی آرنج دچار مشکل و آسیب هستید و یا طبق توصیه پزشک به دنبال تعویض مفصل هستید، نکته مهم و حیاتی آن است که باید حتما به سراغ بهترین جراح آرنج در ایران بروید و تعویض آرنج را انجام دهید.

شایع ترین عوارض جراحی مفصل آرنج

جراحی مفصل آرنج مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد از جمله :

عفونت

واکنش آلرژیک به مفصل مصنوعی

شکستگی استخوان

سختی و بی ثباتی مفصل

ضعف و شکست در تاندون بازو

احساس درد

خونریزی و لخته شدن خون،مانند هر نوع جراحی دیگری

خطرات ناشی از بیهوشی و واکنش آلرژیک به داروها و یا مشکلات تنفسی که در تمام جراحی ها ممکن است به وجود بیاید.

زمان جراحی تعویض مفصل آرنج

جراحی تعویض مفصل آرنج به طور معمول، دو ساعت طول خواهد کشید و بعد از اتمام عمل، از بخیه و باند در محل مورد نظر استفاده خواهد شد.

مراقبت های بعد از جراحی تعویض مفصل آرنج

از آن جایی که طی جراحی تعویض مفصل آرنج، برش پوست، تاندون و استخوان ها صورت گرفته و همینطور مفصل مصنوعی در بدن کارگذاشته شده است، ، بعد از جراحی احساس درد طبیعی است ، بنابراین پزشک مربوطه دارو ها و توصیه های لازم را تجویز خواهد کرد.

آدرس: خیابان شیخ بهایی جنوبی،پايين تر از پل حكيم، بلوار آزادگان، نبش خیابان 21 شرقی، پلاک 13، واحد1

تماس :02188880640

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی رپرتاژ آگهی ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی جراحی تعویض مفصل آرنج جراحی مفصل آرنج عمل جراحی شانه تاندون شانه بهترین جراح برای درمان فوق تخصص جراحی ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای معاونان و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز کشور تا پایان شهریور ماه تامین است، گفت: در حالی که برای آرامش بازار و تامین نیاز مردم بیش از ۱۰۰ هزار تن از ذخایر گوشت و مرغ کشور در عید سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده بود، از تیر ماه همان سال در ذخایر استراتژیک کنجاله، گوشت و مرغ به صفر رسیده بودیم اما با تلاش توانستیم مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز با یک تجربه موفقیت‌آمیز می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را با شرایط بسیار خوبی پیش ببریم.

وی افزود: امسال اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرح‌های کوچک تامین آب، اولویت نخست و اجرای طرح‌های آب و خاک اولویت دوم برنامه‌های وزارتخانه است.

وی خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور، گفت: مشارکت مردم را جدی بگیرید تا فعالیت‌های آبخیزداری و طرح‌های آب و خاک تقویت شود، آبخیزداری یعنی تولید آب و حفاظت از خاک و با توجه به اینکه دانش و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حال حاضر در کشور بومی شده با ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم، می‌توانیم به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

نیکبخت از اجرای طرح‌های شیلاتی شامل صید و صیادی، آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهیان سردآبی و گرمابی، به عنوان حوزه مناسب دیگری برای جذب سرمایه‌گذاری نام برد و تصریح کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع غذایی از راهکارهای اصلی جلوگیری از ضایعات مواد غذایی است که با فرآوری و تبدیل محصولات درجه ۳ و ۴، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان چرخه بازرگانی را به حرکت درآورد.

وی، همچنین به نقش و اهمیت توسعه گلخانه‌ها با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و نیز عملکرد تولید و بهره‌وری غیرقابل مقایسه گلخانه‌ها با تولید در فضای باز اشاره و بر تسریع در صدور مجوزها و برداشتن موانع احداث گلخانه‌ها از پیش پای سرمایه‌گذاران و مردم تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، از صنعت دام و طیور به عنوان چهارمین فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و تولید محصولات صادراتی نام برد و گفت: در سال جهش تولید وظیفه داریم در محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی تولید حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقش موسسه‌های علمی و دانش‌بنیان نخبگان و دانشجویان در طراحی و اجرای الگوهای مناسب کشت با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور مهم است، افزود: در این راستا کارشناسان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وظیفه خطیری برعهده دارند و تلاش می‌کنند با کمک تولیدکنندگان و کشاورزان، جهش تولید براساس علم و دانش پیش رود.

نیکبخت، حداکثرسازی تولید را راهبرد وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: ما هیچ محدودیت و توقفی در تولید نداریم، هم باید بتوانیم ذخایر استراتژیک را از محل تولید داخل تامین کنیم و هم باید مراقبت کرد که حلقه‌های فرآیند تولید تا صادرات با حداقل نوسان، حفظ شود.

به گفته وی، در این مسیر جذب سرمایه و ثروت مردم به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی می‌تواند راهگشا باشد، بنابراین نباید این اندیشه وجود داشته باشد که صرفاً با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانکی می‌توان کشاورزی را توسعه داد که اگر این نگاه را داشته باشیم دچار انفعال و ایستایی خواهیم شد.

مقام‌عالی وزارت تاکید کرد: باید بستر جذب سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی را فراهم کنیم و با رفع محدودیت‌ها و موانع، صدور مجوزها را سرعت بخشیم.

وزیر جهاد کشاورزی شکل‌گیری واحدهای کوچک روستایی با محوریت تولید را مهم خواند و گفت: مراقبت کنید طرح هادی در زمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود.

وی از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های روغنی تا کنون در کشور خبر داد و گفت: کالایی که در سال ۱۴۰۲ توسط وزارتخانه خرید می‌شد، امروز توسط کارخانه‌های روغن‌کشی و واردکنندگان روغن خام خریداری می‌شود و این یعنی صنعت در خدمت تولیدکننده قرار گرفته است.

کد خبر 6092322

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • دامنیک میستریو مصدوم شد؛ احتمال غیبت 9 ماهه/ اخبار WWE