Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه که در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه کنترل ویروس کرونا باعث آغاز فعالیت دوباره برنامه های فرهنگی و مذهبی شد، اظهار داشت: سال گذشته که اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان تجلیل و برگزاری بزرگداشت در شأن شخصیت او وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال اما وضعیت طوری شد که اجتماعات فرهنگی و مذهبی در حال برگزاری است و بخش ها و مراکز نسبت به سردار سلیمانی ادای دین می کنند.

اسماعیلی درباره شخصیت های الهام بخش به این نکته اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف به شخصیت های جامع و الهام بخش نیاز داریم و هویت در کشورها حول و حوش برخی از نمادها شکل می گیرد. در مورد مکتب انقلاب اسلامی و این پدیده بی نظیر در این دوره معاصر وقتی صحبت می کنیم، نمی توان از شخصیت امام راحل گذشت چرا که این ها به هم گره خورده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر و در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب به استراتژی نوین در موضوع الهام بخشی در منطقه رسیده است، ادامه داد: بعد از سه دهه که این موضوع را ارزیابی می کنیم، ایران یک راهبرد روشن را توسط رهبر انقلاب مدیریت کرد و در منطقه غرب آسیا تحول مهمی شکل گرفت. تحول مهم این است که امروز منطقه درگیر پیام ایستادگی، مقابله با ظلم و بیان معارف اسلام است. همچنین به یک ساختار روشن رسید و وقتی از آن سخن به میان می آوریم، نامش را مکتب مقاومت می گذاریم. 
وی افزود: مکتب مقاومت در سه دهه اخیر به شخصیت محوری یعنی سردار شهید قاسم سلیمانی گره خورده و نماد این راهبرد موفق، انقلاب اسلامی است. کنشگری و حضور این شخصیت نه تنها محدود به حضور نظامی، دفاعی و امنیتی او نشد بلکه جلوه های جدید از او نمایان کرد و هر چه زمان جلو آمد، درخشش بیشتری گرفت. بنای نیروهای انقلاب مثل نیروی قدس بر شهرت نیست و از این امر به دلیل اقتضائات شغلی و موقعیت های مکانی گریزان هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: شخصیت سردار سلیمانی به دلیل ابعاد مختلفی که پیدا کرد، رهبر معظم انقلاب با افتخار به این شخصیت، عنوان مکتب را اطلاق کردند. چه اتفاقی افتاد، حاج قاسمی که نماد مکتب مقاومت بود به درجه ای از درخشش و تاثیرگذاری در حوزه های مختلف رسید که در زمان شهادت و عروج او، عنوان مکتب توسط مقام معظم رهبری به نام او شد.
وی درباره ابعاد فرهنگی، هنری و رسانه ای سردار سلیمانی با طرح این سوال که آیا حاج قاسم فقط یک تئوریسین در این حوزه ها بود، اظهار داشت: پاسخ به طور طبیعی منفی است. چرا که سردار سلیمانی دارای شخصیتی معنوی، نظامی، دفاعی، امنیتی و اخلاقی بود. در حوزه فرهنگی و هنری به دنبال اجرای منش، مشی و سلوک این شهید بزرگ هستیم. حاج قاسم از شخصیت دفاعی به نماد کاملی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف رسید.
به گفته وزیر فرهنگ، عقلانیت در سیره، سلوک، منش و مشی حاج قاسم، او را تبدیل به مکتب کرد. 
وی تاکید کرد: دشمن، جسم مادی شهید عالی مقام را نشانه گرفت و تصور کرد حوزه الهام بخشی حاج قاسم را در منطقه کور می کند. امروز در جنگ روایتی و رسانه ای با مکتب حاج قاسم قرار داریم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قاسم سلیمانی محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی انقلاب اسلامی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این‌مراسم گفت: در تولید محتوا و منابع فرهنگی اقدامات خوبی انجام و در جایگاه مطلوبی هستیم اما نقص ما در فرآوری و ارایه تولیدات فرهنگی است.

وی افزود: همانطور که اگر در مواد معدنی ارزش افزوده نداشته باشیم موفق نیستیم. موضوعات فرهنگی نیازمند فراوری است و در بهره‌وری از کانی‌های غنی معنوی و فکری نقص داریم و باید برای جبران این نقص فکر کرد. ما در بهره‌وری معنوی هم مشکل داریم و باید برای آن نیز فکر کرد. اندکی بهره وری در حوزه های انرژی و نفتی و مانند آن بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می‌کند. در حوزه فرهنگی همانگونه‌که در تولید توجه می‌کنیم باید به بهره وری از این تولیدات و برداشت از آن اقدام کنیم. ما چهره های بزرگ فرهنگی داریم اما در جامعه از آثار چنین چهره هایی بهره برداری نمی‌کنیم و از آثار و برکات انها بهره‌مند نیستیم. این چهره‌ها را باید بشناسانیم و منش آنان را در جامعه ساری و جاری کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان گفت: قلب سلیم، صداقت، صراحت و شجاعت از ویژگی‌های بارز حجت الاسلام مطلبی است. تبعیت محض از ولایت از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

حجت‌الاسلام سعید فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب هم در این‌مراسم گفت: ممکن نیست کسی که در حوزه انقلاب کار می‌کند حجت اسلام مطلبی را که امام جماعت مسجد ابوذر بوده، نشناسد.

وی با بیان سوابق ۷۰ ساله انقلابی این چهره فرهنگی گفت: برای نگارش کتاب سوالات و موضوعات متعددی مطرح و نکاتی بیان شد که با لحن ساده و بیانی شیوا به رشته تحریر درآمدند و در ۷ فصل از جمله زندگینامه ، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبرها تدوین شدند.

فخرزاده گفت: حجت‌الاسلام مطلبی، الگوی متعالی چهره‌های فرهنگی و انقلابی است. معرفی چنین چهره هایی امر به معروف در جامعه است و این مهم با رونمایی از کتاب رضای انقلاب محقق شد.

کد خبر 6098576 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)