Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@20:54:02 GMT

خانه‌ کرامت ۲۰ ساله شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۰۴۷۳

خانه‌ کرامت ۲۰ ساله شد

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : مراسم بیستمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی در حالی برگزار شد که این موسسه تاکنون موفق به حمایت از تحصیل بیش از ۷ هزار کودک از سراسر ایران شده است. دارالاکرام با حفظ کرامت و فارغاز مذهب، نژاد، ملیت و قومیت، برای حمایت از آموزش کودکان و نوجوانانی که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی از ادامه تحصیل بازمی‌مانند و فاقد سرپرست موثرند، از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه‌یِ غیردولتی با اتکا به فعالیت‌های داوطلبانه و با رعایتِ شفافیتِ کامل مالی در ۱۵ استان و ۹۵ شهر ایران بیش از ۷هزار دانش‌آموز را بورسیه‌ی تحصیلی کرده است و بزرگانی چون دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد مصطفی ملکیان، هوشنگ مرادی کرمانی و دکتر محمدعلی موحد از سفیران این موسسه هستند.

در بیستمین سالگرد تاسیس دارالاکرام به صورت لایو از طریق اینستاگرام دارالاکرام و آپارات به مهربانی برگزار شد، دکتر مصطفی میراحمدی‌زاده، مدیرعامل این موسسه، مهم‌ترین هدف فعالیت این مجموعه را ایجاد اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان بورسیه شده و کمک به پیدا کردن مسیر در آنها و نیز مهارت‌آموزی عنوان کرد و با تشکر از تمامی همراهان و همیاران و حامیان و بانیان، بیست سالگی را گذر از مرحله‌ی آزمون و خطا و رسیدن به بلوغ عنوان کرد و گفت: «هر یک از انسان‌ها دنیای خاص خود را دارند و ما باید با در نظر داشتن تنوع فرهنگی و دانش‌آموزی و نیز مسائل تاریخی و جغرافیای و نیز توجه به خواست و اراده‌ی آنها دست به کار شویم.»

دارالاکرام که حمایت از آموزش را فرصتی برای شناساییِ عمیق‌ترِ آسیب‌هایِ زندگی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و تلاش در جهت رفع حداکثری این آسیب‌ها قرار داده است، این برنامه را با حضور فاطمه بوجاری، روانشناس بخش صدای مشاور موسسه به نمایندگی از تمام مددکاران و مشاوران، برگزار کرد.

بوجاری در این مراسم به شناسایی و درمان ۷۰ تا ۸۰ درصدی مشکلات دانش‌‎آموزان شعبه تهران دارالاکرام اشاره کرد و گفت:« اکنون در حال شناسایی و درمان مشکلات دانش‌آموزان شعب هستیم.»

در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس دارالاکرام که با شعار «رویایی که ۲۰ ساله شد» برگزار ‌شد، استاد هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌ی حوزه کودک و نوجوان و خالق قصه‌های مجید، درباره‌یاهمیتِ«آموزشِ فرهنگِ همیاری» درکار خیر صحبت کرد و گفت: اگر از فرهنگِ کمک کردن و رسیدگی به دیگری غافل شویم، کار خیر تبدیل به ضد خود خواهد شد.آموزشِ فرهنگِ همیاری خودش یک فرهنگ است که با توجه به فعالیت‌های موسسات خیریه در تمام فرهنگ‌ها و ادیان در کنار دولت‌ها باید به آن پرداخت. بررسی دقیق نیازها و پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز و تحقیرآمیز و نیز دوری از کمک‌های بی‌جا در این مسیر امری بدیهی و لازم است.

پرفسور حسن امین، حقوقدان و پژوهشگر، نیز در این مراسم به ایراد سخنانی درباره‌ی آیین فتوت و جوانمردی در فرهنگ ایرانی و نیز اهمیت قناعت و پرداختن به کار خیر در سعادت و خوشبختی جامعه پرداخت و گفت: باید از امکاناتی که خداوند در اختیار ما گذاشته است، در راستای منافع اجتماعی استفاده کرد؛ چرا که افراد نیازمند در اکثرموارد به علت شرایطی که دخلی در آن نداشته‌اند نیازمند شده‌اند.

همچنین دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در پیامی به این مناسبت گفت:«در همه جای دنیا و در پیشرفته‌ترین کشورهای دموکراتیک جهان هم همه‌یِ بار آموزش و خدمت به جوان‌ها و استعدادها منحصر در دولت وامکانات دولت نیست؛در آنجا نیز موسسات ملی مثل دارالاکرام وجود دارد که از همه امکانات طبیعی موجود در محیط جامعه استفاده می‌کنند و همین امور خیریه را تعهد می‌کنند.»

در این مراسم استاد مصطفی ملکیان نیز فعالیت‌های موسسه دارالاکرام را در جهت تجمیع و تنظیم نیکوکاری‌ها بسیار موفق دانست و این تنظیم و نظام‌بخشی را آگاهانه و موفق دانست. به اعتقاد او، موسسات خیریه به دو نوع برنامه‌ریزی نیاز دارند:« یکی برنامه‌ریزی‌هایی که آنها را موفق کند و دیگری برنامه‌ریزی‌هایی که اخلاقی بودن آنها را تضمین کند یعنی موسسات باید هم موفق باشند و هم در رسیدن به اهدافشان هیچ قاعده اخلاقی را لگدمال نکنند کهاز نظر ایشان رجوع مدام موسسات خیریه به آخرین دستاوردهای علوم و معارف بشری در اثر ارتباط با کارشناسان علوم مختلف از علوم تغذیه تا کارشناسان امور معنوی و روحانی انسان‌ها (عالمان) به دست می‌آید و دارالاکرام نیز در این مسیر گام برداشته است.»

دکتر اکبر ثبوت، استاد دانشگاه و محقق و پژوهشگر تاریخ و فلسفه اسلامی، نیز در پیامی جداگانه بهترین نیکوکاری را کاری دانست که به شکوفایی و رشد شخصیت و تعالی روان و اندیشه‌ی پاک‌ترین نیازمندان بینجامد؛ همان کاری که دارالاکرام انجام می‌دهد و احیا و تثبیتِ جایگاهِ کرامت ودیعه شده در انسان‌هارا پلی برای رشد و تعالی فرزندان این سرزمین می‌داند.

کد خبر 646252 برچسب‌ها منطقه ۶ جشنواره خیریه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۶ جشنواره خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود